Turklerin Urettiği Araba
İlk Turk Otomobili
Devrim, Turkiye'nin Cemal Gursel'in istek ve ozel direktifi ile uretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacı da guden, ilk yerli ve seri uretim hedefiyle başlanan otomobil projesidir Donemin rakamlarıyla 1400000 TL'ye malolmuş ve 45 ay gibi kısa bir sure icinde proje tamamlanmıştır
Teknik Ekip Makina Yuksek Muhendisi Devlet Demiryolları Fabrikaları Genel Mudur Yardımcısı Emin Bozoğlu başkanlığında, Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Dairelerinin yonetici ve muhendislerinden oluşan bir teknik ekip ve calışma mekanı olarak da Eskişehir Demiryol Fabrikaları'nda dokumhane olarak yapılıp kullanılmayan bir bina secilmiştir
Otomobil donemin Cumhurbaşkanı Cemal Gursel'i Cumhuriyet bayramına goturerek hem tanıtımını hem ilk vazifesini gercekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle sadece 100 metre gidebilmiştir Cemal Gursel tarafından Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttukmizahi tabirine de konu olmuştur
Tasarım ve yapım Motor modeli eski bir 6 silindir Chevrolet motorundan degistirmedir İki silindiri kesilip dort silindire indirilmiş, daha sonrada bundan kalıp yaparak uretilen yerli yapim diger motorlar yapilan arabalara monte edilmiştir
İki farkli renk otomobil goturulmuştur Bej renk Devrim ve Siyah (Makam Aracı modeli) Devrim Siyah olana Cemal Gursel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştir Gecen surede Bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gursel siyahtan indirilerek Bej renkliye bindirilmiş ve o gun belirlenen tum guzergahları ve izleyen gunlerdeki makam otosu gorevlerini başarıyla tamamlamışlardır
İlk Turk Otomobili
Devrim, Turkiye'nin Cemal Gursel'in istek ve ozel direktifi ile uretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacı da guden, ilk yerli ve seri uretim hedefiyle başlanan otomobil projesidir Donemin rakamlarıyla 1400000 TL'ye malolmuş ve 45 ay gibi kısa bir sure icinde proje tamamlanmıştır
Teknik Ekip Makina Yuksek Muhendisi Devlet Demiryolları Fabrikaları Genel Mudur Yardımcısı Emin Bozoğlu başkanlığında, Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Dairelerinin yonetici ve muhendislerinden oluşan bir teknik ekip ve calışma mekanı olarak da Eskişehir Demiryol Fabrikaları'nda dokumhane olarak yapılıp kullanılmayan bir bina secilmiştir
Otomobil donemin Cumhurbaşkanı Cemal Gursel'i Cumhuriyet bayramına goturerek hem tanıtımını hem ilk vazifesini gercekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle sadece 100 metre gidebilmiştir Cemal Gursel tarafından Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttukmizahi tabirine de konu olmuştur
Tasarım ve yapım Motor modeli eski bir 6 silindir Chevrolet motorundan degistirmedir İki silindiri kesilip dort silindire indirilmiş, daha sonrada bundan kalıp yaparak uretilen yerli yapim diger motorlar yapilan arabalara monte edilmiştir
İki farkli renk otomobil goturulmuştur Bej renk Devrim ve Siyah (Makam Aracı modeli) Devrim Siyah olana Cemal Gursel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştir Gecen surede Bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gursel siyahtan indirilerek Bej renkliye bindirilmiş ve o gun belirlenen tum guzergahları ve izleyen gunlerdeki makam otosu gorevlerini başarıyla tamamlamışlardır