Samsung her ne kadar dünyanın en büyük akıllı telefon üreticisi olsa da, tuşlu telefonlarda (ya da "akılsız" telefonlarda) da varlığını sürdürüyor. Lakin bu durum, görünüşe nazaran değişmeye başlıyor. Lakin bu değişimin, Samsung için çok da umursanacak bir durum olmadığı kesin. Çünkü Koreli dev, asıl karını akıllı telefonlardan elde ediyor. Tuşlu telefon üretmesinin esas nedeni ise, potansiyel akıllı telefon üreticileri için markayı canlı tutmak.
Aslında tuşlu telefon pazarı her geçen çeyrekte erimeye devam ediyor. 2020 yılının dördüncü çeyreğinde yaşanan kayıp, bir evvelki yılın tıpkı devrine nazaran yüzde 24 düzeyine ulaşmış durumda.
Tuşlu telefon pazarında 2020 üçüncü çeyrekte üçüncü sırada olan Samsung, son çeyrekte dördüncü sıraya gerilemiş durumda. Bunun nedeni, yüzde 10 olan Pazar hissesinin yüzde 8'e gerilemiş olması.
Bu pazarın önderi, yüzde 22 ile iTel. İkinci sırada yüzde 17 ile Nokia'nın üreticisi HMD Küresel yer alırken, üçüncü sırada yüzde 10 ile Tecno bulunuyor. Lava ise, yüzde 6 ile beşinci sırada ve Samsung'u takip ediyor.
Tuşlu telefon konusunda Samsung'un en uygun durumda göründüğü ülke ise Hindistan. Hindistan'da yüzde 15'lik bir Pazar hissesi yakalayan Samsung, yüzde 20 hisse ile birinci sırada bulunan iTel'i takip ediyor.
Hasılı Samsung'un tuşlu telefon pazarında kan kaybediyor olması, aslında tuşlu telefonların kan kaybetmesi ile açıklanabilir. Bu tip telefonlar Hindistan üzere düşük gelirli ülkelerde hala ilgi görse de, alıcılar ekseriyetle daha ucuz olan yerli markalara yöneliyor.