Tuzla faciasını altındaki gerçekler Gisan Tersanesi'nde ölen üç işçinin, filikanın değil sandal rampasının testi esnasında hayatını kaybettiği ortaya çıktı Uzmanlara kadar ise testte, insan yok kum torbası kullanılmalıydı Tuzla'da önceki gün 3 işçinin öldüğü, 12 işçinin de yaralandığı sandal kazasının yankıları sürüyor Egzersiz Bakanlığı Müsteşarı Ahmet Erdem, müfettişlerin çözümleme başlattığını belirtti MY isimli bir işçi ise, teste katılmayanların kovulduğunu ileri sürerek, Düşünün, bir araç 200 km ile duvara tosluyor Kimse şımartma için binmezderken, Çelik adlı bir başka emekçi de, İstemeyeni bindirmiyorlardiye konuştu Olayda kullanılan filika ise Çin malı çıktı Galata Denizcilik kadar anahtar teslim olarak sipariş verilen tanker sınıfındaki geminin yapımı sırasında meydana gelen kazada ölen 3 işçinin, göz göre kadar ölüme gönderildiği ortaya çıktı Tersane yetkililerinin, olay günü geminin kontrol ve muayenesinden sorumluluk sahibi Fransız Loydu olarak tanıdık Bureau Veritas firması yetkilisini, geminin kargo bölümünün testi için çağırdığı öğrenildi Ama tersane yetkilileri resmi başvuruda bulunmadan filika rampasını da sınamak istedi Kaza da bu sırada meydana geldi Gisan Tersanesi'ndeki geminin denetiminin ise Fransız klas firması kadar yapıldığını belirten Türk Loydu Yönetim Kurulu Başkanı Doç Dr Mustafa İnsel, Filika testinin de aynı kuruluş tarafından gerçekleştirilmiş olması gerekmektedir Kazanın gerçekleştirildiği gemi ve sandal testi ile hiçbir ilgimiz yokturdiye konuştu SANDAL ÇİN FINANSAL Filikanın Çin malı olduğu bilgisinin ulaştığını da gösteren Doç Dr İnsel, şöyle devam etti: Norveç ilk kez Avrupa'nın birçok ülkesi tarafından Çin malı filikalar tercih edilmiyor Ülkemizde ise yüzde 70 daha ucuz olduğu için seçim ediliyor Filikalara 4 aşamalı deneme yapılıyor Bu testlerden geçen bir filikanın su almaması gerekir Sabah habercom