iltasyazilim
FD Üye
Yapılan araştırmada, fazla televizyon seyreden çocuklar aralarında dikkat eksikliği probleminin yüzde 40 oranında arttığı saptandıUzun süreli araştırma, 19721973 yılları aralarında Yeni Zelandadaki Dunedinde doğan 1000 çocuk üstünde yapıldı Araştırmaya katılan 511 yaş arası çocuklar günde ortalama 2,05 saat televizyon seyrettiler
1315 yaş aralarında ise televizyon karşısında geçirilen sıradan zaman 3,1 saate çıktı
Araştırmanın yazarı Otago Üniversitesinden Carl Landhuis, iki saatten artı televizyon seyredenlerin, bilhassa de televizyon başında üç saatten fazla süre harcayanların ileriki yaşlarda uyarı eksikliği problemi yaşadıklarının belirlendiğini bildirdi
Araştırmada, küçükken fazla televizyon seyreden çocukların bu alışkanlıklarını sonradan da devam ettirdikleri; fakat devam ettirmemiş olsalar bile bu olumsuz etkinin yine de görüleceği belirtildi Landhuis, “Bu, çocukken televizyon seyretmenin dikkat üzerindeki etkisinin uzun sürebileceğini gösteriyor dedi
Bunun farklı alanlara yönlendirilmiş nedenleri olabileceğini gösteren Landhuis, televizyondaki hızlı sahne değişimlerinin, hemen şimdi gelişimini tamamlamamış beyin üstünde, hakiki hayatta olanların çocuğa sıkıcı gelmesi biçiminde etki gösterebileceğini belirtti Landhuis, “Dolayısıyla, çocuk televizyon seyreden çocuk, mektep ödevleri gibi daha basmakalıp ve yavaş ilerleyen görevlere karşısında tahammülsüz olabiliyor dedi
Televizyon izlemenin okuma, oyun ve spor gibi konsantrasyon gerektiren faaliyetlerin yerine geçmesinin ve televizyon seyretmenin edilgen bir etkinlik olmasının, bu sorunlara yol açtığı belirtildi
Lahdhuis, dikkat eksikliğine yatkın çocuklara televizyon izlemenin daha çekici geldiğini de hatırlattı *
1315 yaş aralarında ise televizyon karşısında geçirilen sıradan zaman 3,1 saate çıktı
Araştırmanın yazarı Otago Üniversitesinden Carl Landhuis, iki saatten artı televizyon seyredenlerin, bilhassa de televizyon başında üç saatten fazla süre harcayanların ileriki yaşlarda uyarı eksikliği problemi yaşadıklarının belirlendiğini bildirdi
Araştırmada, küçükken fazla televizyon seyreden çocukların bu alışkanlıklarını sonradan da devam ettirdikleri; fakat devam ettirmemiş olsalar bile bu olumsuz etkinin yine de görüleceği belirtildi Landhuis, “Bu, çocukken televizyon seyretmenin dikkat üzerindeki etkisinin uzun sürebileceğini gösteriyor dedi
Bunun farklı alanlara yönlendirilmiş nedenleri olabileceğini gösteren Landhuis, televizyondaki hızlı sahne değişimlerinin, hemen şimdi gelişimini tamamlamamış beyin üstünde, hakiki hayatta olanların çocuğa sıkıcı gelmesi biçiminde etki gösterebileceğini belirtti Landhuis, “Dolayısıyla, çocuk televizyon seyreden çocuk, mektep ödevleri gibi daha basmakalıp ve yavaş ilerleyen görevlere karşısında tahammülsüz olabiliyor dedi
Televizyon izlemenin okuma, oyun ve spor gibi konsantrasyon gerektiren faaliyetlerin yerine geçmesinin ve televizyon seyretmenin edilgen bir etkinlik olmasının, bu sorunlara yol açtığı belirtildi
Lahdhuis, dikkat eksikliğine yatkın çocuklara televizyon izlemenin daha çekici geldiğini de hatırlattı *