Ubisoft, The Division 2 ve Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint'in ticari olarak başarısız olduklarını açıklayıp sebeplerini masaya yatırmış. Yapılan açıklamaya nazaran bilhassa de Ghost Recon Breakpoint'ten elde edilmesi umulan gelirlerde çok önemli bir düşüş varmış, tıpkı sorun daha az ölçüde olsa da The Division 2 için de makbulmüş.
Ubisoft, büyük umutlarla piyasaya sürdüğü bu iki AAA oyununun da gerçek potansiyelini yansıtamadığını ve hasebiyle bunu ticari muvaffakiyete dönüştürmeyi başaramadıklarını belirtiyor. Yapılan açıklama münhasıran de Breakpoint üzerine ağırlaşmış ki esasen inceleme puanlarından da Breakpoint'in bekleneni veremediğini biliyoruz.
> Ghost Recon: Breakpoint - İnceleme
Fransız firma, bu oyunların başarsızılığının arkasındaki nedenleri üç hususta şöyle kıymetlendirmiş:
- Evvelki oyunları yıllar süren optimizasyonlar geçirmiş bir Canlı çok oyunculu oyunun devamı için gerekli olan ilgiyi yaratmak daha güç. Sonuç olarak Canlı oyunlarda, serinin oyunları arasında daha çokça müddet geçmesine dikkat etmeliyiz.
- Oyunlarımızda oynanış yenilikleri sunma stratejimiz markalarımız üzerinde olumlu tesire sahip. Ama oyuncuları kazanmak için bu yeniliklerin kusursuz biçimde uygulanmış olması ve optimal deneyim sunması kural. Ghost Recon Breakpoint'te bunu sağlayamadık. Formül değişikliği oyuncular tarafından olumlu karşılanmış olsa da, oyuncu başına günlük ortalama oyun vadesinin üç saate düştüğüne baktığımızda bu yeniliklerin oyuncu camiamızın büyük bir kısmı tarafından sevilmediğini de görüyoruz.
- Ghost Recon Breakpoint yerinde sayıda ayırt edici özelliğe sahip değildi, bu da oyunun kendine has asıl niteliklerinin ön plana çıkmasına ket oldu.