Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Üç gencin kurduğu 1 yıllık oyun şirketi 1.2 Milyara satıldı

Üç gencin kurduğu 1 yıllık oyun şirketi 1.2 Milyara satıldı
0
61

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
69
F-D Coin
71
Uc%2Dgencin%2Dkurdugu%2D1%2Dyillik%2Doyun%2Dsirketi%2D1%2D2%2DMilyara%2Dsatildi%2D238805%2Ejpg

Peak Games'in akabinde bir Türk oyun firması daha ABD'li Zynga tarafından satın alındı. Yapılan açıklamaya nazaran, Zynga, İstanbul merkezli taşınabilir oyun firması Rollic Games'in yüzde 80'ini 168 milyon dolar karşılığında satın aldı.

Mevzuyla ilgili açıklamalarda bulunan Zynga CEO'su Frank Gibeau, "Rollic gerisinde harikulade yaratıcı bir takıma sahip. Rollic ve Zynga birlikte çok daha süratli büyüyecek" sözlerini kullandı.

Bakan Varank: Genç teşebbüslerimiz küresel oyun pazarında muvaffakiyet öyküleri yazmaya devam ediyor

Rollic Games'i tebrik eden Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Sermayesi akıl ve inovasyon olan genç teşebbüslerimiz küresel oyun pazarında muvaffakiyet öyküleri yazmaya devam ediyor” dedi.

Rollic Games 2018'in Aralık ayında Burak Vardal, Deniz Başaran, and Mehmet Can Yavuz tarafından kurulmuştu.



Rollic, 20’li yaşlarındaki 3 gencin kurduğu şimdi 1 yıllık oyun şirketi... Burak Vardal, “Son 1 yılda 13 oyun çıkardık, 7’si çıktığı hafta Amerika’da en çok indirilen uygulamalar ortasında birinci oldu” diye konuşuyor.

Rollic’in kurucu ortaklarından Burak Vardal, “Annen, baban ne iş yaptığını anlamıyorsa, gerçek işi yapıyorsun derler. O yüzden, şirketi kurarken, aileme bu işi anlattığımda çok sevindim” diyor.

Şenay Köşdere'nin Akşam'da Vardal’la Rollic’i ve oyun bölümü hakkında yaptığı röportaj şöyle:

Rollic çok yeni bir şirket değil mi, ne vakit nasıl kurdunuz şirketi?

3 ortak, Ocak 2019’da kurduk şirketi. Öncesinde tekrar oyun sektöründeydik, bir reklam teknolojileri şirketinde çalışıyorduk. Birebir işi çalıştığımız şirkette yapma fikrimiz vardı, sonra ‘neden kendimiz bir şirket kurmayalım’ dedik ve eski şirketten işverenimiz Volkan Biçer ile yöneticilerimiz Mehmet Ayan ve Emre Göktürk’ten yatırım aldık.

Şirketin yaş ortalaması bayağı genç galiba…

Ben 27 yaşındayım. Bilgi Üniversitesi hukuk/sosyoloji çift kol mezunuyum. Ortaklarım Deniz Başaran ve Mehmetcan Yavuz da 27 ve 29 yaşlarında. İkisi de İTÜ’lü. Takımın yaş ortalaması ise 24-25.

OYUN KESİMİNİN NETFLIX’İYİZ

Nasıl bir şirket Rollic, tam olarak ne yapıyorsunuz?



Biz klasik bir oyun şirketi değiliz. İçeride yazılımcımız yok, oyun yazmıyoruz, üretmiyoruz. Türkiye’nin her yerinde çok yetenekli yazılımcılar var. Biz onları dünya vitrinine çıkarıyoruz. Şu anda Türkiye çapında yalnızca Rollic’e oyun üreten 48 oyun stüdyosu var. Bunlar da toplam 400 bireye denk geliyor. Onlar oyun protatiplerini üretiyorlar. Biz onların oyunlarını alıyoruz, dünyada hit olabilecek potansiyelde mi diye bakıyoruz, test ediyoruz. Ve onlara yazılım feedbeck’i de veriyoruz, ‘teknik olarak bunu yapmanız lazım, renk paleti şöyle, ilerleme suratı bu türlü olması lazım’ diyoruz. Onlar oyunu bizim yönlendirdiğimiz halde tamamlıyorlar. Biz de dünyada yayımlıyoruz. Natürel oyun Rollic’in oluyor, bu stüdyolar da oyunun geliri üzerinden kâr elde ediyorlar. Yani aslında Rollic Netflix üzere bir platform.

Kaç oyun çıkardınız son 1 yıl içinde?

13 oyun çıkardık. 7 oyunumuz çıktıkları hafta Amerika’da en çok indirilen uygulamalar ortasında birinci oldu. O denli ki çıktıkları vakit yalnızca oyun app’lerini değil, youtube’u, Tiktok’u da geçiyorlar. Ortalama 25-30 milyon indirmeye ulaşabiliyorlar.

Oyun dalında Türk şirketlerin önemli muvaffakiyetlerini duyuyoruz. Bunun sırrı ne, ülke olarak bu işe yatkınlığımız mı var?



Peak Games, Gram Games, Masomo.. Türkiye oyun dalında, hiçbir kesimde olmadığı kadar fevkalade bir pozisyonda. Dünya oyun bölümünün gidişatını belirleyen şirketlerin kıymetli bir kısmı da Türk şirketler. Ve hakikaten yazılımcılarımız bu mevzuya çok yatkın. Oyun ihracatı 1 milyar doları geçti. 

TEKLİFLERLE İLGİLENMEDİK ‘UNICORN’ OLACAĞIZ 

Pekala bu sene için maksatlarınız nasıl, gündeminizde ‘exit’ var mı?

Biz yokken Türkiye’deki stüdyolar, oyunlarını yurtdışındaki yayıncılara gönderiyorlardı. Ve 2019’a Türkiye’den bu yolla tek bir oyun çıktı. Biz ise 1 yıl dolmadan 13 oyun çıkardık. Bu yıl da 20’den fazla yeni oyun çıkarmayı hedefliyoruz. Bu nitekim önemli bir büyüme demek. Unicorn olma yoluna hakikat gideceğiz. Bugüne kadar küresel rakiplerimizden, şirketin yüzde 100’ünü satın almak için İki teklif aldık, lakin ilgilenmedik. Şu anda yavaş yavaş 50 milyon dolar değerlemenin üstüne çıktık. Her oyunda değerleme artıyor. Şu anda şirketi satmakla ilgili bir sıkıntımız yok. Her çıkardığımız yeni oyunla kasamıza para giriyor. 

BAĞLANMAK OUT SÜRATLE TÜKETMEK İN

Ne biçim oyunlar yapıyorsunuz, dünyada trend nasıl?



Dünyada artık bir şeye bağlanmak, 8-9 ay onu yapmak diye bir olay yok. Kullanıcı bir içeriği çok süratli halde tüketmek, sonra yenisine geçmek istiyor. Oyunda da bu bu türlü. Çok kolay mekaniklerle üretilen, herkes tarafından oynanabilen ve süratli tüketilen oyunlara ‘hyper casual’ deniyor. Bu oyunları indirirsiniz, 3 gün oynarsınız ve bir daha oynamazsınız. Yeni trend bu. Şu anda Amerikan App Store’unda en çok indirilen birinci 9 ya da 10 oyun hyper casual oyunlardır. Biz de bu biçim oyunlar üretiyoruz. Bizim oyunlarımız 1 haftada üretiliyor, ikinci hafta test ediliyor, üçüncü hafta Amerika’da birinci oluyor. Bunun için bir oyunumuz piyasaya çıktığında birinci ay, reklamına 3.5 milyon dolar harcıyoruz.

BİR OYUN YAPIYOR HAYATI KURTULUYOR

Yazılımcıları siz mi buluyorsunuz, onlar mı sizi buluyor?

Türkiye’de oyun üretecek birisi varsa evvel bizim kapımızı çalıyor. Mesela Amerika’da birinci olan bir oyunumuz Denizli’den çıktı. Stüdyolarımıza bugüne kadar 7.5 milyon dolar para kazandırdık. Oyun başına 1 milyon dolar para kazanan stüdyolarımız oldu. Bir oyun yapıyorlar, hayatları kurtuluyor. 
 

Similar threads

Geçtiğimiz aylarda Peak Games'i 1.8 milyar dolara satın alan Zynga, bu defa gözünü Türkiye'de öbür bir oyun üreticisi olan Rollic'e çevirdi. Şirket, Rollic'in yüzde 80 payını 168 milyon dolara satın alıyor. Zynga'nın 1.8 milyar dolara Peak Games'i satın alması dünyada...
Cevaplar
0
Görüntüleme
54
Bir süre önce Türk oyun firması Peak’ı 1,8 milyar dolar gibi rekor bir bedel karşılığında satın alarak genişleme çalışmalarına hız veren Zynga, bir başka Türk firması olan ve mobil oyunlarıyla tanınan Rollic Games ile 168 milyon dolar karşılığında anlaşıldığını ve şirket bünyesine kattığını...
Cevaplar
0
Görüntüleme
38
Tech Crunch sitesi, Peak tarafından geliştirilen Toon Blast ve Toy Blast oyunlarının 12 milyon kullanıcısı olduğuna ve daha değerlisi Apple'ın uygulama mağazasında en çok indirilen birinci 10 ve birinci 20 oyun içinde bulunduğunu dikkat çekti. Tech Crunch, Peak'i satın almanın...
Cevaplar
0
Görüntüleme
74
Peak ile Zynga arasındaki 1,8 milyar dolarlık (yaklaşık 12,5 milyar TL) anlaşma imzalanırsa, bugüne kadar Türkiye'de internet alanında gerçekleşen en büyük satın alma tamamlanmış olacak. Şirketin kurucusu ve CEO'su Sidar Şahin de bu işe imza atan ilk girişimci olacak. Peak, oyun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
54
10 yıl evvel dünya çapında bir teknoloji şirketi kurmayı hayal eden Peak takımı hayallerini gerçekleştirdi ve Türkiye tarihinin en pahalı şirketlerinden birini ortaya çıkardı. Peak’ten yapılan açıklamada, “10 yıl evvel dünya çapında bir teknoloji şirketi kurmayı hayal eden Peak grubu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
57
858,510Konular
982,891Mesajlar
30,665Kullanıcılar
JohnWickkSon üye
Üst Alt