Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi, 5 Şubat'ta İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'na inişinin akabinde pistten çıkarak 3 modüle ayrılan uçağın 'kara kutusu' niteliğindeki CDR ve FDR'lerin tahlillerini içeren ön raporu hazırladı.
Ön raporun hazırlanmasına merkez uzmanlarının yanı sıra ABD Sivil Havacılık Otoritesi ve Boeing firmasından yetkililerin yer aldığı komisyon katkı sağladı.
Almanya'da çözümlenen ve kazanın oluş nedenini belirleyecek kara kutuların çözümlenmesine dair çalışmaları içeren ön rapor, Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi tarafından Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı'na gönderildi.
Tahlillerin ve toplanan diğer bilgilerin değerlendirilmesiyle hazırlanacak kesin rapor, benzer nitelikteki beklenen kazaların önlenmesine yönelik önlemlerin alınmasını sağlayacak.
İzmir-İstanbul seferini yapan Pegasus Havayollarına ilişkin yolcu uçağı 5 Şubat'ta saat 18.19'da Sabiha Gökçen Havalimanı'na iniş yaptıktan sonra pistten çıkmış, kazada 3 kişi hayatını kaybetmişti.
Çok sayıda kişinin yaralandığı Boeing 737-800 tipi uçakta 177 yolcu ve 6 kişilik mürettebat bulunuyordu.
Olayla ilgili tüm ayrıntıların aydınlatılabilmesi için kara kutuların tahlilleri yanında havaalanının fiziki yapısı ile hava trafik denetim konuşmaları, meteorolojik durum üzere birçok bilginin kıymetlendirilmesi büyük ehemmiyet taşıyor.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.