Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Uçak Motorlarının Önüne Neden Tel Örgü Koyulmuyor?

Uçak Motorlarının Önüne Neden Tel Örgü Koyulmuyor?
0
122

seocu

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,340
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69

Bu tip olumsuz senaryolar yüzünden insanın merak düzeyi de artıyor ve daha evvel aklına gelmeyen sorulara karşılık arama isteği oluşabiliyor. O olumsuz senaryolardan biri de motora çarparak çalışmasını engelleyecek bir kuş sürüsü.

Belki bu olumsuz durum için aklınıza pratikte tahliller sağlayacak fikirler gelmiştir. Uçak motorlarına kollayıcı tel örgüler yerleştirmek de bu fikirlerden biri. Pratikte mantıklı bir fikirmiş üzere gelebilir lakin iş uygulamaya gelince tıpkı şeyi söyleyemeyeceğiz.

İlk evvel kuş çarpması için alınan tedbirleri ele alalım.






Kuş sürüsü kaynaklı yaşanan kazalar çoklukla uçuşların en riskli olan kalkış ve iniş vakitlerinde gerçekleşir. Bu durumun yaşanmasını engellemek için havalimanlarına yakın, kuşların barınabilecekleri yuvalar titizlikle ortadan kaldırılıyor. Hatta bunun için bir takım bile var. Havaalanı içinde görevlendirilen bu üniteler kuş sürülerinin denetimini sağlayıp onları uzaklaştırmak için çeşitli uygulamalarda bulunuyorlar. 

Kaza yaşanma ihtimalini artıran bir öteki şey de kuşların göç periyodudur.





Temmuz-Ekim ayları ortasında gerçekleşen bu göç devrinde vazifeliler ekstra çalışmalar yaparak kazaları en aza indirmeye çalışırlar.

Bir öbür tedbir ise uçak motorları tasarlanırken yapılır. Kuş çarpması ihtimali göz önünde bulundurulan en değerli ögelerden biridir ve buna nazaran de motorlar teknisyenlerce birçok teste tabi tutulurlar. Bu şekil geliştirmeler sayesinde riskler en aza indirilir ve her kuş çarpması uçağın motorunu bozabilecek bir duruma evrilmez.

Şimdi gelelim asıl sorumuza: Uçak motorlarının önüne yabancı cisimleri engelleyecek bir tel örgü neden koyulmuyor?

2d2da8c9160bb72a1ca496142527f3d38d4d73fd.jpeg

İlk olarak; uçak motorunun vakum gücünü de ele alırsak motorun karşısına çıkacak kuş yahut rastgele bir cisim o denli bir sürate ulaşır ki açıklıkları olan tel bir örgü onları durduramaz. 

Diğer bir neden ise uçak motorlarının önüne katı bir şey koyamazsınız zira bu, motorları çalıştırmak için gerekli hava akışını mahzurlar. Normalde motor önünde bir mahzur olmadığı durumda hava sirkülasyonu maksimum seviyede gerçekleşir. Motor önüne 1 mm kalınlığında elastik, hafif kompozit bir kafes koyduğumuzu varsayalım:





Hava akışında bozulma gerçekleştiği için motora giren hava dengesizleşerek türbülans yaratmaya başlar. Motorun randımanı düşerken gidilecek yere daha fazla vakit harcamak gerekir ve uçağın daha fazla yakıt harcamasına neden olur. Bunun yanında kompozit gereç de epey maliyetli bir eserdir. Bu biçim maliyetleri sebebiyle uçak motorlarının önüne koyulabilecek kafes fikri hiçbir havayolunun istemeyeceği bir şeydir.

Uçakla alakalı farklı bir yazımızın daha sonuna geldik. Tel kafes yerine bu sorunu çözmek ismine daha yaratıcı fikirleriniz varsa yorumlarda bekliyoruz.

Kaynak: Herkes İçin Havacılık, CBS News


 

Similar threads

Birinci kuşak uçaklar, araba motorlarına benzeşen motorlarla çalışan pervaneli motorlardı Hava ulaşımındaki en büyük gelişme 1952 yılında tepkili (turbojet) motorun kullanıma girmesiyle oldu Pervaneli ve tepkili motorların kendilerine has üstünlükleri ve beceriksiz yanları vardıHer iki motorun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
210
Türk Hava Yolları filosuna ilişkin bir uçak, İzmir ile İstanbul arasındaki seferini gerçekleştirirken talihsiz bir kaza yaşadı. TK2313 sefer sayılı İzmir İstanbul seferini gerçekleştirmek üzere İzmir Adnan Menderes Havalimanı’ndan havalanan TC-JJM kuyruk tescilli uçak, İstanbul Havalimanı’na...
Cevaplar
0
Görüntüleme
267
Türk Hava Yolları'nın (THY) İstanbul-Antalya seferini yapan tarifeli uçağı, kuş çarpması sonucu kokpit camının çatlaması nedeniyle İstanbul Havalimanı'na döndü.  286 yolcusuyla İstanbul Havalimanı'ndan Antalya'ya hareket eden "Airbus 330-300" tipi THY uçağı, kalkıştan bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
Ortalama uzunlukta arayı uçan bir Boeing 747'yi ele alalım, 416 kişinin olduğu bu uçakta uçuş müddeti boyunca bir yolcu ortalama 2,4 defa tuvaleti kullanır. Uçuş boyunca neredeyse dört kişilik bir jakuziyi dolduracak kadar dışkı birikir. Pekala bu kadar kişinin dışkısı nereye gidiyor? Yüksek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
99
Airbus, yaptığı işlerle havacılık dalında ses getirmeye devam ediyor. Gelecek nesil havacılık mühendislerini motive etmek ve şirkette araştırmalarına devam edilen hibrit gücü ile itme çalışmalarının altını çizmek için kuşa benzeyen uçak tasarımı hazırlandı. "Yırtıcı Kuş" konsepti...
Cevaplar
0
Görüntüleme
171
858,509Konular
980,820Mesajlar
30,680Kullanıcılar
egethemoonSon üye
Üst Alt