Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Uçakları Neden Karakutunun Malzemesinden Yapmıyorlar?

Uçakları Neden Karakutunun Malzemesinden Yapmıyorlar?
0
96

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Uçakları Niçin Karakutunun Malzemesinden Yapmıyorlar? niçin uçakları kara kutunun malzemesinden yapmıyorlar uçaklar,karakutu,uçaklar hakkında bilgiler,bunları biliyormusunuz,uçakları niçin karakutunun malzemesinden yapmıyorlar 1549353985 1549353985 ucaklarinedenkarakutununmalzemesindenyapmiyorlar5c594405bf3cducaklarinedenkarakutununmalzemesindenyapmiyorlar5c594405bf3cducaklarinedenkarakutununmalzemesindenyapmiyorlar5c594405bf3cd Uçak kazalarında uçak paramparça olsa da, denizin dibine gitse de hemen kokpit denilen pilot kabinindeki son konuşmaları kaydeden karakutular aranır Genelde dehşet kaza enkazı arasından sağlam olarak bulunan bu kutular doğru kazanın nedenlerine ulaşılır Karakutu bu dek sağlam malzemeden yapılıyorsa neden uçağın tümünde aynı malzeme kullanılmıyor? Uçakların rahatça havada kalabilmeleri, uzun mesafelere az yakıtla ulaşabilmeleri, muhtemel olduğunca hafif malzemeden üretilmiş olmalarına bağlıdır Bu malzemeler genelde alüminyum ve plastiktir Kokpitteki sesleri ve uçuş bilgilerini kaydeden her iki kutu da paslanmaz çelikten yapılır En ve boyları takriben 25'er santimetre, derinlikleri 1213 santimetredir Kutuların et kalınlıkları ise 67 milimetre kadardır Kutular ayrıca ısıya ve yangına karşısında önlem edinmek üzere plastikle taraflı akışkan köpük ile de donatılmışlardır Kutular böylece sağlamdırlar ki, denize düşmüş bir uçağın kutuları 7 yıl daha sonra çıkarılabilmiş lakin buna karşın kayıtlar sağlıklı olarak dinlenebilmiştir Ilk Olarak kutular kanatların birleşme noktasına yakın bir yere konuluyorlardı Bu bölge uçağın en ağır kısmı olduğundan düşüş hemen bu ağır parçalar kutuların üzerlerine düşerek hasar verebiliyorlardı Sonraları kutular uçağın kuyruk kısmına konulmaya başlanıldı Tabii bu, uçağın kuyruk kısmındaki koltuklar millet için daha emniyetlidir anlamına gelmez, oysa bu yer karakutuların uçağın enkazından en uzağa düşmesini sağlamaktadır Uçak kazalarının nedenleri değişiktir Havada bir şekilde infilak ederek düşen uçaklarda yolcuların kurtulma olasılığı yoktur böylece de uçağın yapıldığı malzeme bu açıdan kayda değer değildir Uçak yere bir tüm halinde çarpsa da düşen bir asansörde olduğu gibi yolcular çarpmanın şiddetinden hayatlarını kaybederler Uçağın içine akışkan köpük yüklenmek elektronik aletleri koruyabilir lakin insanların yalnızca ölüm nedenlerini değiştirir Uçağın malzemesini karakutu malzemesinden gerçekleştirmek, parçalanma ve yangından zarar görme tehlikelerini önler lakin ne eyvah ki bu malzemeden yapılmış bir uçak da uçamaz Karakutuların renkleri kara değil turuncudur Bu rengin tercih edilmesinin sebebi enteresan arasından daha dar fark edilmeleri içindir  
 
858,505Konular
982,983Mesajlar
33,104Kullanıcılar
droleSon üye
Üst Alt