Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Uçuşları durdurmuştu! Atlasglobal’den bilet alanların hakları neler?

Uçuşları durdurmuştu! Atlasglobal’den bilet alanların hakları neler?
0
64

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
Atlasglobal%2Dden%2Dbilet%2Dalanlar%2Disyanlarda%2DCagri%2Dmerkezi%2Dcalismiyor%2D228006%2Ejpg

27 Kasım 2019 tarihinde uçuşlarına bir süre ara verdiğini açıklayan ardından 21 Aralık 2019 tarihinde uçuşlarına tekrar başlayan daha sonra ise yurt dışı uçuşlarını iptal eden Atlasglobal'in iflas ettiği iddia ediliyor. Şirketin çalışanlarına iflas hakkında bilgilendirme yaptığı öğrenildi.

Şirketten hiçbir yetkiliye ulaşılamıyor, kurum telefonları cevap vermiyor. Atlasglobal'den bilet alan vatandaşların bir kısmına para iadeleri yapılırken pek çok kişiye henüz bir iade yapılmadı.

‘SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN DE SORUMLULUĞU VAR’

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Atlasglobal'de sıkıntıların yaşandığı günden bir gün sonra konunun takipçisi olacaklarını açıklamıştı. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu yaptığı açıklamada Altasglobal'in içinde bulunduğu durumdan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün de sorumlu olduğunu söylemişti.

‘MAĞDUR BIRAKILMASINA İMKAN VERİLMEMELİ’



Ağaoğlu şirkete verilen uçuş ruhsatının Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından verildiğini vurgulayarak, “Bu hava yolu şirketine ruhsat veren kamu kurumu denetleme görevini yapmalıdır. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tüketicilerin mağduriyetine neden olmuştur ve sorumludur. Bu nedenle bilet almış ancak uçuş imkanı verilmeyen tüketicilerin paralarının iadesi için, sorumluluğu gereği işin takipçisi olmalı ve bu hava yolu şirketinin arkasında binlerce mağdur bırakmasına imkan vermemelidir” diye konuşmuştu.

NE KADAR BİR İADE ÖNGÖRÜLÜYOR?

Hava yolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik'e göre uçuştan iki hafta önce uçuş iptali yolcuya bildirilirse hava yolu şirketi bilet ücretinin tamamının satın alınmış olduğu fiyat uzerinden nakit olarak veya elektronik banka havalesi ile yolcuya iade ediyor.

Uçuşa iki haftadan kısa bir süre kalmışken uçuş iptal edilirse, yolcu bu süreçte bilgilendirilmiş olsa dahi, yolcuya iç hatlar için 100 euro, dış hat uçuşlarında ise yolculara;

a) 1500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 euronun Türk Lirası cinsinden karşılığı,
b) 1500 ile 3500 kilometre arası uçuşlar için 400 euronun Türk Lirası cinsinden karşılığı,
c) 3500 kilometreden daha uzun uçuslar icin 600 euronun Türk Lirası cinsinden karsılığı, tazminat ödemek zorunda.
 

Similar threads

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün Twitter hesabından yapılan açıklamada, “Atlasjet Havayolları, operasyonlarını sürdüremediğinden iflas başvurusunda bulunmuş olup uçuşları durdurulmuştur” denildi. Atlasglobal’in tüm uçuşlarını durdurma kararı aldığı ve iflas başvurusunda bulunduğu iddiası...
Cevaplar
0
Görüntüleme
49
Türkiye'nin köklü havayolu şirketlerinden olan ve uzun süredir maddi sıkıntılarla boğuşan Atlasglobal, iflasını açıklamaya hazırlanıyor. Atlasglobal'de personel ile toplantı yapıldığı ve yarından itibaren işe gelmemelerinin tebliğ edildiği öğrenildi.  Şirketin tüm uçuş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
43
Bir süre önce uçuşlarına ara verdiğini duyuran Atlasglobal’in, iflas başvurusunda bulunması sonrasında şirketin birçok havaalanı, terminal işletmecisi, yakıt kuruluşu ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne (DHMİ) milyonlarca lira borcu olduğu ortaya çıktı. Eski Sivil Havacılık Genel Müdür...
Cevaplar
0
Görüntüleme
52
Türk tescilli sivil hava araçlarında bulundurulan özel eğitimli silahlı güvenlik görevlilerinin görev, yetki ve sorumluluklarına dair yönetmelik ile uçaklarda "hava polisi" dönemi başlıyor. İçişleri Bakanlığınca yayımlanan yönetmelikte, Türk tescilli sivil hava araçlarında, hava aracının ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
35
AtlasGlobal Havayolları (Atlasjet) resmi olarak iflas başvurusunda bulundu. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) twitter'da yaptığı açıklamada şirketin iflas başvurusunda bulunduğunu ve operasyonlarının durdurulduğunu bildirdi. AtlasGlobal'in internet sitesinde henüz konuyla ilgili...
Cevaplar
0
Görüntüleme
48
858,496Konular
981,669Mesajlar
29,746Kullanıcılar
CGRSon üye
Üst Alt