bilgisayarci
FD Üye

Netflix tarafından önümüzdeki yıllarda daha ucuz ve reklamlı bir paket müşteriler ile buluşturulabilir. Şirketin en son kar raporunda CEO Reed Hastings, şu anda teklif üzerinde çalışıldığını ve bu planların detaylarını önümüzdeki bir yahut iki yıl içinde tamamlayacağını açıkladı.
Hastings, reklamları karmaşık bulduğunu ve aboneliklerin kolaylığının büyük bir hayranı olduğunu lakin reklamları izlemekten çekinmeyen tüketicilere daha az ödeme seçeneği sunmanın çok mantıklı olduğunu tabir ediyor. Hastings ayrıyeten Netflix’in sırf bir yayıncı olacağını ve kimi rakiplerinin yaptığı üzere reklamları eşleştirmek için kullanıcı bilgilerini izlemeyeceğini de kelamlarına ekledi.
Netflix’in bu atılımı platformun 2022’nin birinci çeyreğinde yaklaşık 200.000 abone kaybetmesiyle de yakından bağlantılı diye düşünebiliriz. Daha sert rekabet, teknolojik sınırlamalar ve hesap paylaşımı nedeniyle birtakım bölgelerde platform genişleyememekten de şikayetçi. Görünüşe nazaran 222 milyon kullanıcının Netflix için para ödediği lakin 100 milyondan fazla kişinin bu hesapları paylaştığı da bilgiler ortasında.
Mart ayında Netflix’in Şili, Kosta Rika ve Peru’da abonelerin kendi girişlerini ve profillerini 3 dolara alacak iki alt üye eklemesine müsaade veren bir özelliği test etmeye başladığını not olarak düşelim. Böylelikle Netflix olağanda yalnızca arkadaşlarının hesaplarını ödünç alan insanlardan da bir şeyler alabilmiş oluyor.
Bu ayın başlarında Netflix Türkiye paketlerinin de zamlandığını hatırlatalım.