Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu'ndan İlginç Öngörü: 'Kanal İstanbul Müsilajı Azaltır'

Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu'ndan İlginç Öngörü: 'Kanal İstanbul Müsilajı Azaltır'
0
26

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139
s-510c65fb2ba064f52831fe8e8144fbb1323ef3bc.jpg


“Kanal İstanbul Türkiye'nin stratejik atılımı olacak” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, projeyle Karadeniz'den akan ırmakların Marmara'ya karışacağını ve güçlü akıntıyla deniz salyasının da önüne geçileceğini savundu.






Çamlıca Kulesi'nde 24 TV tarafından düzenlenen özel programa konuk olan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Marmara Denizi’nde yaşanan müsilaj (Deniz salyası) ve Kanal İstanbul projesi hakkında açıklamalar yaptı.


“2050'de boğazdan 78 bin gemi geçecek”



"Kanal İstanbul Türkiye'nin stratejik hamlesi” diyen Bakan Karaismailoğlu, projenin münasebetini şu formda açıkladı:

“Boğazdan 43 bin gemi geçiyor, yük ölçüsü çok arttı, gemi boyutları büyüdü. Dünyadaki ticaret hacmi 12 milyar ton. 10 yıl içinde 35 milyar tona çıkacağı söyleniyor. 2050'de boğazdan 78 bin gemi geçecek. Bunların boğazdan geçmesi mümkün değil; kapasite yıllık 25 bin. Bu sefer gemiler Karadeniz ve Marmara'da 16-30 saat ortasında bekleyecek. Bu da maliyetleri artırınca Kanal İstanbul'u tercih edeceklerdir. Süveyş kanalının bir gün kapalı kalmasının dünya iktisadına maliyeti 9 milyar dolardı"

“Deniz salyasını da bitirecek”



“Kanalın tek istikametli taban genişliği 270 metre, su derinliği 20.75 olarak kesinleştirildi. Derinlik artırıldı, genişlik biraz daraltıldı; uzunluktan boya 43 km. Şu anda boğazdan geçen gemilerin yüzde 98'i kanaldan geçecek” diyen Karaismailoğlu, son periyotta yaşanan deniz salyası (müsilaj) sıkıntısının da Kanal İstanbul projesi ile sona ereceğini savundu.

Karaismailoğlu şöyle konuştu:

“Karadeniz Marmara'ya nazaran çok daha pak. Kanal İstanbul yapıldığında Karadeniz'e akan ırmakların Marmara'ya karışması kelam konusu. Bu da Marmara'daki su kalitesini artırıp deniz salyasını da bitirecek. Manipülasyonlar var; su kaynaklarının etkileneceği söyleniyor. Sazlıdere barajı İstanbul'un %2.8'ine denk geliyor. İstanbul'un su rezervine Kanal İstanbul ile Piriççik ve Kahramadere barajları ile daha fazla katkı sağlayacağız. Toplam maliyeti 15 milyar dolar. Üzerinde 6 köprü var; fiyata bunlar dahil, 5 yılda tamamlayacağız"
 
858,473Konular
981,209Mesajlar
29,545Kullanıcılar
medusa231Son üye
Üst Alt