Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Ulaştırma Bakanlığı'ndan Taksi Krizi İçin 4 Öneri

Ulaştırma Bakanlığı'ndan Taksi Krizi İçin 4 Öneri
0
47

tekin

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,427
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
96
F-D Coin
95
ulastirma-bakanligi-istanbul-daki-sari-taksi-sonunun-nasil-cozulecegini-acikladi-1629960368.jpg

Geçtiğimiz günlerde sizlerle paylaştığımız bir içeriğimizde, İstanbul'da giderek artan bir sarı taksi sorunu olduğunu ve İstanbul'da yaşayan insanların bu duruma isyan etme noktasına geldiklerinden bahsetmiştik. Bu konu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın da gözünden kaçmadı ve konuyla ilgili olarak bazı açıklamalar yapıldı. Bakanlık yetkilileri, sarı taksi sorunu için dört öneri sunuyorlar.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, bu önerilere kulak asılması durumunda sorunun çözüleceğini düşünüyor. Öte yandan; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na göre İstanbul'daki esas mesele sarı taksilerin sayısı değil, verilen hizmetin kalitesi. Bakanlık, bunun denetlemesinin İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ait olduğunu ileri sürüyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın sarı taksi krizine çözüm önerileri şöyle


ccdb51fae5e773ff920b9928e1b4a1e10728ee92.jpeg
  • Ticari taksi sürücülerine yönelik gerekli olan eğitimlerin verilmesi.
  • Taksilere yönelik denetimlerin yapılması ve cezaların uygulanması.
  • Dijital uygulamalar ile yolcu araç eşleşmeleri güvenli platformlarla sağlanarak yolculuk memnuniyet değerlendirilmesinin yapılması.
  • Taksi işletmeciliğinde, operasyonel işletme verimliliği arttırılması. (Dijital Aplikasyonlar ile).
Ulaştırma Profesörü Mustafa Ilıcalı da konuyla ilgili görüşlerini paylaştı. Ilıcalı, sarı taksi meselesinin tek çözümünün dijitalleşme olduğunu savunarak şu açıklamalarda bulundu; "17 bin taksi acilen basit bir UKOME kararıyla mobil taksi uygulamasına geçmeli ve sistemsiz dolaştırılmamalı. Bunun için değişik işletim yöntemleri var. Burada da bir dayatma yapmadan, taksi esnafı istediğini seçecek. Rekabet olsun, kim neyi takarsa. Böylelikle 17 bin taksinin ne yaptığını görebileceğiz. Hiçbir taksi bu sistem dışında harekete edemeyeceği için, 6-7 ay içinde ne yapılması gerektiği ortaya çıkar. Bu sistemle, ‘Taksici yolcu aldı-almadı, fazla para aldı, yolu uzattı’ tartışması son bulur. Bütün bunların hepsini hem yolcu, hem şoför, hem taksi sahibi hepsi görecek şekilde şeffaf bir mobil uygulamaya geçmezsek, taksi sorunu çözülmez. AK Parti Meclis üyeleriyle de görüştüm. İlk adım atılıp, İBB bir karar alacak ve bu sistem olmadan kimse taksicilik yapamayacak. Sistemi aracına 1 dakikada kurduracak.


 
858,497Konular
981,928Mesajlar
29,944Kullanıcılar
coldsteez2Son üye
Üst Alt