iltasyazilim
FD Üye
Türkiyenin birincil uçak fabrikası nedir
Türkiye'de Birincil Uçak Fabrikası
Nuri Demirag, 1936 yilinda havacilik sanayiinin ilk temellerini atmaya basladi Ilk is olarak 10 yillik devreyi kapsayan bir plan program hazirlatti Bu program geregi, Besiktas Barbaros Hayrettin Iskelesinin yaninda Tayyare Etud Atelyesini kurdu Bu tayyare atolyesi kisa bir surede dev bir fabrika haline geldi
Yesilkoy'de Elmas Pasa ciftligini tayyare meydani gerçekleştirmek icin satin aldi 1000 X 13000 metre boyutlarinda duz bir tayyare alani yaptirdi Bunun bir ornegi de o siralar Avrupa'nin en çağdaş havaalani olan Amsterdam'da vardi 19371938 yili icinde Turk Hava Kurumu 10 okul ucagi ve 65 planor siparisinde bulundu
Istanbul fabrikalarinda yapilan birincil yerli Turk ucagi, 1941 yili agustosunda Nuri Bey'in dogdugu yer olan Divrigi'ye ucarak gidip gelmisti Halki da heyecanlandiran bu tur gosterilerin yararli oldugunu dusunen Nuri Bey Eylul ayinda 12 ucaklik bir filoyu, Bursa, Kutahya, Eskisehir, Ankara, Konya, Adana, Elazig ve Malatya rotasinda ucurarak halka kendi tayyarelerimizle goklerimizi kendimizin koruyabilecegini gostermek ve onlara inanc vermek istemistir
NuD38 tipi gezgin ucagi, tamamen Turk muhendis ve iscilerinin ortaya cikardiklari Turk tipi bir ucaktir 6 kisilik yolcu ucaginin cift pilot kumandasi bulunmaktadir Saatte 325 kilometre hiz yapabilmekte ve 1000 km ucabilmektedir Turk Hava Kurumu, Nuri Demirag'in fabrikalarina siparis vermis oldugu bu ucaklari almaktan vazgecmistir (nedeni iyice siyasidir) *
Türkiye'de Birincil Uçak Fabrikası
Nuri Demirag, 1936 yilinda havacilik sanayiinin ilk temellerini atmaya basladi Ilk is olarak 10 yillik devreyi kapsayan bir plan program hazirlatti Bu program geregi, Besiktas Barbaros Hayrettin Iskelesinin yaninda Tayyare Etud Atelyesini kurdu Bu tayyare atolyesi kisa bir surede dev bir fabrika haline geldi
Yesilkoy'de Elmas Pasa ciftligini tayyare meydani gerçekleştirmek icin satin aldi 1000 X 13000 metre boyutlarinda duz bir tayyare alani yaptirdi Bunun bir ornegi de o siralar Avrupa'nin en çağdaş havaalani olan Amsterdam'da vardi 19371938 yili icinde Turk Hava Kurumu 10 okul ucagi ve 65 planor siparisinde bulundu
Istanbul fabrikalarinda yapilan birincil yerli Turk ucagi, 1941 yili agustosunda Nuri Bey'in dogdugu yer olan Divrigi'ye ucarak gidip gelmisti Halki da heyecanlandiran bu tur gosterilerin yararli oldugunu dusunen Nuri Bey Eylul ayinda 12 ucaklik bir filoyu, Bursa, Kutahya, Eskisehir, Ankara, Konya, Adana, Elazig ve Malatya rotasinda ucurarak halka kendi tayyarelerimizle goklerimizi kendimizin koruyabilecegini gostermek ve onlara inanc vermek istemistir
NuD38 tipi gezgin ucagi, tamamen Turk muhendis ve iscilerinin ortaya cikardiklari Turk tipi bir ucaktir 6 kisilik yolcu ucaginin cift pilot kumandasi bulunmaktadir Saatte 325 kilometre hiz yapabilmekte ve 1000 km ucabilmektedir Turk Hava Kurumu, Nuri Demirag'in fabrikalarina siparis vermis oldugu bu ucaklari almaktan vazgecmistir (nedeni iyice siyasidir) *