Ülker Bisküvi, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamaya nazaran 2019 yılında satışlarını bir evvelki yılın tıpkı devrine nazaran yüzde 31 artırarak 7,8 milyar TL’ye, ana iştirake ilişkin net periyot kârını yüzde 29 yükselterek 905 milyon TL’ye ulaştırdı.
Şirketin, Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kârı (FAVÖK) 2019 yılı sonunda 2018 yılının birebir devrine nazaran yüzde 39 artışla 1.304 milyon TL oldu. İhracat ve yurtdışı operasyonlarının yıllık FAVÖK’teki hissesi yüzde 48‘e ulaştı.
Verimli üretim ve israfsız şirket modeliyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmaya katkı sağlamaya 2019 yılında da devam ettiklerine belirten Ülker Bisküvi CEO’su Mete Buyurgan, “Türkiye’de toplam atıştırmalık pazarında tartışmasız liderliğimizi devam ettirirken, Türkiye operasyonlarımızı yüzde 28, ihracat ve yurtdışı operasyonlarımızı yüzde 37 büyüttük. FAVÖK marjımız yüzde 16,7 oldu. Suudi Arabistan’da bisküvi kategorisindeki liderliğimizi devam ettirirken, Mısır bisküvi pazarında da önder pozisyona yükseldik” dedi.
Buyurgan kelamlarına şöyle devam etti:
Toplam atıştırmalık pazarının en güçlü oyuncusu olarak gücümüzü markalarımızdan, ARGE ve inovasyona verdiğimiz ehemmiyetten, tüketicilerimizi anlayıp süratli aksiyon almamızdan, satış ve dağıtım ağımızdan, dijital dönüşümü önceliklendirmemizden alıyoruz.
Yatırımlara çok ehemmiyet veriyoruz. 2019 yılında yeni tesis konseyimi, kapasite artırımı, verimlilik çalışmaları, üretim sınırlarının yenilenmesi üzere alanlarda konsolide olarak 140 milyon TL’nin üzerinde yatırım yaptık.
Temel faaliyet kârımızı bir evvelki yılın birebir periyoduna nazaran yüzde 43 artışla 1.132 milyon TL’ye ulaştırdık.
Bir bisküvi çeşidiyle çıktığımız bu seyahate bugün yüzlerce eserimiz, 10 fabrikamızdaki üretimimiz, yatırımlarımız, istihdamımız ve ihracatımızla Türkiye iktisadına katkı sağlamaya devam ediyoruz.
Türkiye'deki fabrikalarımızda ürettiğimiz Godiva ve McVitie's eserlerimizi tüm dünyaya ihraç ediyoruz. Bu doğrultuda, her geçen gün Türkiye'yi daha güçlü bir üretim ve ihracat merkezi haline getiriyoruz.
Odağımızdaki dijital dönüşümü tedarik zincirinden tüketiciye kadar uzanan, uçtan uca bir yaklaşımla ele alıyoruz.
Sürdürülebilirliği tüm iş yapış süreçlerimize entegre ettik. 2014’ten bu yana karbon salım artışı olmadan büyüme sağlıyoruz.
2020 yılında da inovasyona odaklanarak, karlılık temeliyle çalışmaya ve sürat kesmeden büyümeye devam edeceğiz.