Ulusal kultur nedir
Ataturke gore Millet, aynı kulturden insanların oluşturduğu toplumdur Demek ki, milli kultur, bir devleti ayakta tutan unsurların en onemlisidir Cunku, milli kultur oluştuğunda ortaya ulusal kultur cıkar Millet ise mutlaka bir devlet oluşturur Dunya tarihine baktığımızda, milli kulture sahip olmanın onemi daha iyi anlaşılır Tarihe gozatıldığında, milli kulture sahip halkların her turlu zorluğa karşı varlıklarını korudukları gorulecektir İkinci Dunya Savaşından enkaz halinde cıkmalarına rağmen kısa surede onemli birer guc haline gelen Almanya ve Japonya bunun en guzel orneğidir Milli kultur, milli ve manevi değerlerin oğretildiği eğitim kurumlarında oluşmaya başlar Eğitim kurumlarında, milli ve manevi değerleri oğrenen gencler ise bu değerlere sahip cıktıkları olcude devleti, milli birliği ve beraberliği guclendirirler Ataturkun sozleri, ortak bir kultur oluşturan eğitimin milli birlik ve beraberlik acısından onemini acıkca ortaya koyar:Yetişecek cocuklarımıza ve genclerimize, gorecekleri oğrenimin sınırları ne olursa olsun, ilk once ve herşeyden once Turkiyenin bağımsızlığına, kendi benliğine, milli geleneklerine duşman olan butun unsurlarla mucadele etmek gereği oğretilmelidir Dunyada uluslararası duruma gore boyle bir mucadelenin gerektirdiği manevi unsurlara sahip olmayan kişiler ve bu nitelikte kişilerden oluşan toplumlara hayat ve bağımsızlık yoktur Cocuklarımızı aynı eğitim derecesinden gecirerek yetiştireceğiz Kesinlikle bilmeliyiz ki iki parca halinde yaşayan milletler zayıftır, hastadır Cocuklarımıza vereceğimiz oğrenim sınırı ne olursa olsun onlara esas olarak şunları oğreteceğiz: Milletine, Turkiye Devletine, TBMMne duşman olanlarlarla mucadele; bu mucadelenin sebep ve vasıtaları ile donatılmayan millet icin yaşama hakkı yoktur Ataturk, bu sozlerle, alınan eğitimin, mahiyeti her ne olursa olsun, milli değerleri yucelten ve her zaman korunması gerekli unsurlar olarak on planda tutan bir usluba sahip olması gerektiğini vurgular Cunku, bir devletin sağlam temellere oturması icin oncellikle milli birlik ve beraberliğini koruması gerekir Bir devlet ne kadar gelişmiş olursa olsun, ne kadar guclu olursa olsun eğer ortak bir kulture sahip değilse parca parca demektir Boyle bir devlet ise tum gucunu kaybeder Milleti oluşturan unsurların en temel noktasında bireyler karşımıza cıkmaktadır Bireylere milli beraberliğin ne olduğunu oğretmek ve milli şuuru kazandırmak ise ancak eğitimle gercekleşebilir Bireylere milleti icin calışmanın onemi oğretilmediği takdirde milli eğitim amacına ulaşmamış olur Birey devletine ve dolayısıyla milletine faydasız bir insan haline gelir Ataturkun vurguladığı gibi eğitimin mahiyeti ve duzeni her ne olursa olsun, gencler milli şuurun aşılayıcısı olan milli kulturumuzu oğrenecek şekilde eğitilmelidir Ayrıca, milli kulturun temellerini Buyuk Onder Ataturkun İlke ve İnkılaplarının oluşturduğu genclere anlatılmalıdır Eğitim insanlara milli şuurdan başka daha bircok şey kazandırır İnsanın hayata bakışını, prensiplerini, sanat anlayışını, ideallerini, yaşam şeklini belirler İnsanların aileleri, dini, ulkesi, cinsiyeti, yaşam seviyesinin standartları her ne olursa olsun verilen iyi bir eğitimle aradaki tum farklar bir anda kalkabilir Boylece insanlar aynı ortak amacta birleşmiş olurlar Milli şuur da buna eklendiğinde bireyler tamamen kaliteli, yuksek ahlaklı, devletine bağlı ve faydalı bir hale gelirler Bir birey icin devletine bağlı ve faydalı olmak, kendisinin ve gelecek nesillerin en iyi yaşam standartlarına ulaşmasına katkıda bulunmak demektir Sonuc olarak, eğitimin amacı, Ataturk ilke ve inkılaplarını kendilerine ilke edinmiş, devletini ve milletini tum değerlerin uzerinde tutan gencler yetiştirmek olmalıdır
1 Konuşma ve yazı dili olarak Turkcenin doğru ve guzel kullanılmaması
2 Batı ve Doğu dillerinden alınan sozcuklerin ve dil kurallarının cokluğu ve kimi zaman bunların yanlış kullanılması
3 Toplumun kulturune ve değerlerine uymayan bir dil anlayışı
4 Yazı ve dil devrimine aykırılık
5 Turkceyi kucumsemek, Turkceyle alay etmek
6 Yabancı dille eğitimin bir sonucu olarak bilincsizce kullanılan Turkce
7 Sovgu ve argo
8 Sozcuk sayısı az olan, sıradan sozcuklere dayanan zayıf ve yetersiz bir dil kullanımı
yerilmektedir
Ataturke gore Millet, aynı kulturden insanların oluşturduğu toplumdur Demek ki, milli kultur, bir devleti ayakta tutan unsurların en onemlisidir Cunku, milli kultur oluştuğunda ortaya ulusal kultur cıkar Millet ise mutlaka bir devlet oluşturur Dunya tarihine baktığımızda, milli kulture sahip olmanın onemi daha iyi anlaşılır Tarihe gozatıldığında, milli kulture sahip halkların her turlu zorluğa karşı varlıklarını korudukları gorulecektir İkinci Dunya Savaşından enkaz halinde cıkmalarına rağmen kısa surede onemli birer guc haline gelen Almanya ve Japonya bunun en guzel orneğidir Milli kultur, milli ve manevi değerlerin oğretildiği eğitim kurumlarında oluşmaya başlar Eğitim kurumlarında, milli ve manevi değerleri oğrenen gencler ise bu değerlere sahip cıktıkları olcude devleti, milli birliği ve beraberliği guclendirirler Ataturkun sozleri, ortak bir kultur oluşturan eğitimin milli birlik ve beraberlik acısından onemini acıkca ortaya koyar:Yetişecek cocuklarımıza ve genclerimize, gorecekleri oğrenimin sınırları ne olursa olsun, ilk once ve herşeyden once Turkiyenin bağımsızlığına, kendi benliğine, milli geleneklerine duşman olan butun unsurlarla mucadele etmek gereği oğretilmelidir Dunyada uluslararası duruma gore boyle bir mucadelenin gerektirdiği manevi unsurlara sahip olmayan kişiler ve bu nitelikte kişilerden oluşan toplumlara hayat ve bağımsızlık yoktur Cocuklarımızı aynı eğitim derecesinden gecirerek yetiştireceğiz Kesinlikle bilmeliyiz ki iki parca halinde yaşayan milletler zayıftır, hastadır Cocuklarımıza vereceğimiz oğrenim sınırı ne olursa olsun onlara esas olarak şunları oğreteceğiz: Milletine, Turkiye Devletine, TBMMne duşman olanlarlarla mucadele; bu mucadelenin sebep ve vasıtaları ile donatılmayan millet icin yaşama hakkı yoktur Ataturk, bu sozlerle, alınan eğitimin, mahiyeti her ne olursa olsun, milli değerleri yucelten ve her zaman korunması gerekli unsurlar olarak on planda tutan bir usluba sahip olması gerektiğini vurgular Cunku, bir devletin sağlam temellere oturması icin oncellikle milli birlik ve beraberliğini koruması gerekir Bir devlet ne kadar gelişmiş olursa olsun, ne kadar guclu olursa olsun eğer ortak bir kulture sahip değilse parca parca demektir Boyle bir devlet ise tum gucunu kaybeder Milleti oluşturan unsurların en temel noktasında bireyler karşımıza cıkmaktadır Bireylere milli beraberliğin ne olduğunu oğretmek ve milli şuuru kazandırmak ise ancak eğitimle gercekleşebilir Bireylere milleti icin calışmanın onemi oğretilmediği takdirde milli eğitim amacına ulaşmamış olur Birey devletine ve dolayısıyla milletine faydasız bir insan haline gelir Ataturkun vurguladığı gibi eğitimin mahiyeti ve duzeni her ne olursa olsun, gencler milli şuurun aşılayıcısı olan milli kulturumuzu oğrenecek şekilde eğitilmelidir Ayrıca, milli kulturun temellerini Buyuk Onder Ataturkun İlke ve İnkılaplarının oluşturduğu genclere anlatılmalıdır Eğitim insanlara milli şuurdan başka daha bircok şey kazandırır İnsanın hayata bakışını, prensiplerini, sanat anlayışını, ideallerini, yaşam şeklini belirler İnsanların aileleri, dini, ulkesi, cinsiyeti, yaşam seviyesinin standartları her ne olursa olsun verilen iyi bir eğitimle aradaki tum farklar bir anda kalkabilir Boylece insanlar aynı ortak amacta birleşmiş olurlar Milli şuur da buna eklendiğinde bireyler tamamen kaliteli, yuksek ahlaklı, devletine bağlı ve faydalı bir hale gelirler Bir birey icin devletine bağlı ve faydalı olmak, kendisinin ve gelecek nesillerin en iyi yaşam standartlarına ulaşmasına katkıda bulunmak demektir Sonuc olarak, eğitimin amacı, Ataturk ilke ve inkılaplarını kendilerine ilke edinmiş, devletini ve milletini tum değerlerin uzerinde tutan gencler yetiştirmek olmalıdır
1 Konuşma ve yazı dili olarak Turkcenin doğru ve guzel kullanılmaması
2 Batı ve Doğu dillerinden alınan sozcuklerin ve dil kurallarının cokluğu ve kimi zaman bunların yanlış kullanılması
3 Toplumun kulturune ve değerlerine uymayan bir dil anlayışı
4 Yazı ve dil devrimine aykırılık
5 Turkceyi kucumsemek, Turkceyle alay etmek
6 Yabancı dille eğitimin bir sonucu olarak bilincsizce kullanılan Turkce
7 Sovgu ve argo
8 Sozcuk sayısı az olan, sıradan sozcuklere dayanan zayıf ve yetersiz bir dil kullanımı
yerilmektedir