Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Unity CEO'sundan Oyuncuları Kızdırabilecek Açıklama

Unity CEO'sundan Oyuncuları Kızdırabilecek Açıklama
0
101

tekin

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,426
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
96
F-D Coin
80

Günümüz oyunları artık eskiye nazaran çok daha para kazanma odaklı içeriklere yer veriyor. Evvelden oyunları satın alır, oynar ve bitirirken artık oyunlar çok daha vakitten bağımsız, ödüllü sandıklar ve dönem biletleri üzere araçlarla daha fazla para kazanma ürünlerine dönüştü. Bu durum elbette birçok oyuncuyu rahatsız ederken, para odaklı oyun geliştirmeye karşı olan geliştiriciler de bulunmuyor değildi.

Bugünse en tanınan oyun motorlarından birisi olan Unity’nin CEO’sundan para odaklı oyun geliştirmeyen geliştiriciler hakkında hakaret niteliğinde açıklama geldi. CEO John Riccitiello, PocketGamer ile röportajında oyunları gelir kaynağı haline getirmeyen geliştiriciler için ‘lanet muhtemel aptallar’ sözünü kullandı.

Unity CEO’sunun çok konuşulacak açıklaması:


8a7902a207b4af9b0eeebebbda95a8c10ba8a105.jpeg

“Ferrari ve başka kimi üst seviye araba üreticileri hala kil ve oyma bıçakları kullanıyor. Oyun sanayisinin çok küçük bir kısmı bu formda çalışıyor ve bu insanlardan kimileri benim dünyada en sevdiğim, en hoş ve saf, zeki insanlardır. Tıpkı vakitte en büyük kahrolası aptallardan bazılarıdır.

Tabii bu kelamlarının art planını da açıkladı:

"Oyun sanayisinde herkesten daha uzun müddettir çalışıyorum. Evvelce, geliştiricilerin oyunlarını evvelden hiçbir etkileşim olmadan direkt reklamcıya ve satış grubuna atması kelam konusuydu. Bu model, birçok sanat formunun ve ortamın ideolojisine dahil edilmiştir ve benim derinden hürmet duyduğum bir modeldir. Özverilerini ve özenlerini biliyorum.

Ancak bu sanayi insanları, hâlâ bu ideolojiye bağlı olanlar ile başarılı bir eseri neyin nasıl ortaya çıkaracağını kitlesel olarak benimseyenler ortasında ayırıyor. Ve hiçbir yerde, oyuncunun ne düşündüğünü umursamayan başarılı bir sanatçı tanımıyorum. Bu geri bildirim döngüsünün geri geldiği yer burasıdır ve bunu görmezden gelmeyi seçebilirler. Lakin bunu hiç bilmemeyi seçmek yeterli bir karar değil."

Aslında oyun içi ödemeler tadında olduğunda kabul ediliyor:

Oyun içi ödemeler her ne kadar tartışma konusu olsa da özellikle oynaması fiyatsız oyunlarda oyuncular tarafından kabul görüyor. Sonuçta bu oyunları oynamak büsbütün fiyatsız başladığınızda rastgele bir kaybınız olmuyor. Yeniden birebir halde oyunu sevdiyseniz ve daha fazla eşyaya sahip olmak ya da daha süratli ilerleme kaydetmek istiyorsanız, oyuna para verip vermemek de sizin kararınıza bağlı oluyor.

Tabii fiyatsız oyunlarda oyun içi ödemelerin de mantıksal bir hududu belirlenmeli. Bu belirlenmediği takdirdeyse son olarak Diablo Immortal’da gördüğümüz durum oluşuyor. Diablo Immortal üzere fiyatsız olan lakin büsbütün cüzdanınızın ne kadar açık olduğuna bağlı olarak oynanabilen oyunlar, oyuncu kitlesi tarafından karşıt elle itiliyor.

Peki siz, Unity CEO’sunun bu husustaki açıklaması hakkında neler düşünüyorsunuz?


 

Similar threads

Kullanıcıların oyunları daha rahat oluşturmasına imkan sağlayan ve birinci olarak Ekim 2021’de duyurulan Unity Gaming Services, resmi olarak beta sürecini tamamladı. Son altı ayda 54.000’den fazla geliştiriciden oluşan bir havuzdan geri bildirim alındı. Bu geliştiriciler, Unity’nin beta test...
Cevaplar
0
Görüntüleme
101
Video oyun yazılımı şirketi Unity, geçen yıl geniş çaplı işten çıkarmalar ve CEO’nun bazı yorumları nedeniyle olumsuz sonuçlar yaşadı. Şimdi ise şirket, ABD hükümetiyle ortak olan ve savunma girişimleri, askeri istihbarat gibi konularda yeni teknolojiler sağlayan bir şirketle büyük bir anlaşma...
Cevaplar
0
Görüntüleme
156
Oyun severlerin heyecanla bekledikleri Diablo Immortal sonunda piyasaya çıktı ve oyun severler tarafından oynanmaya başlandı. Diablo Immortal’ın fiyatsız oluşu bu heyecanı körükledi. Fakat oyunun yayınlanmasından sonra geçen birkaç gün sonunda gelen reaksiyonlar, oyunupara ödemeden oynamak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
127
Nvidia, popüler oyun motorlarından olan Unity için yerel DLSS (Derin öğrenme destekli süper örnekleme) desteği getireceğini duyurdu. Böylece Unity geliştiricileri desteği oyunlarında kolayca uygulama olanağı bulacak. Nvidia Unity kullanan geliştiricilere yakınlaşmaya çalışıyor Popüler oyun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
51
  Blizzard Entertainment lideri Mike Ybarra, oynaması fiyatsız, çok oyunculu çevrimiçi aksiyon rol yapma oyunu Diablo Immortal için çeşitli açıklamalarda bulundu. Bu kapsamda oyun için satın alımların olması gerektiğini ve oyunun zaten oyunculara fiyatsız bir halde sunulduğunu belirtti.   ...
Cevaplar
0
Görüntüleme
618
858,500Konular
982,390Mesajlar
32,980Kullanıcılar
maliaktan71Son üye
Üst Alt