Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Üniversitelerin Faaliyet Raporu Açıklandı: Ödenek Yetersiz, Akademik Kadro Az

Üniversitelerin Faaliyet Raporu Açıklandı: Ödenek Yetersiz, Akademik Kadro Az
0
186

dadaş

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,091
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
46
F-D Coin
70
s-22fdaa18ff39fe582944aa5a531836b15f66128d.jpg


Üniversitelerin 2021 Yılı faaliyet raporları acı durumu bir defa daha ortaya koydu. Üniversitelerin çoğunluğu ödenek yetersizliğinden şikâyet ederken birçoğunda akademik ve idari işçi yetersiz.




Birgün'den Mustafa Kömüş'ün haberine nazaran, Üniversiteler 28 Şubat’ta 2021 Yılı faaliyet raporlarını açıkladı. Raporlar adeta üniversitelerin itirafnamesi oldu. Birçok üniversite raporlarda eksikliklerini ve kısıtlarını açıkladı.

Üniversitelerin çabucak hemen tamamı artan kontenjanlardan şikayet ederken öğrenci başına düşen akademisyen sayısının fazla olduğunu belirtiyor. Mali imkanlardan ve ödenek yetersizliğinden de dem vuran üniversiteler nitelikli işçi gereksinimleri olduğunu da lisana getiriyor.

Bazı üniversitelerin faaliyet raporlarında yer verdiği zayıflıklar şöyle:

Ankara Üniversitesi:




  • Eğitim malzemelerinin gereğince yeni olmaması

  • Köklü fakültelerde derslikler ve uygulama laboratuvarlarının sayısının kâfi olmaması

  • Etki pahası yüksek mecmualarda yapılan nitelikli yayın ve atıf sayılarının istenen düzeyde olmaması

  • İki başka yerleşkede, her biri tam teşekküllü olmayan hastanelerde sıhhat hizmetinin veriliyor olması

  • Şehir merkezi dışındaki yerleşkelerde merkeze uzaklık nedeniyle toplumsal faaliyetlere iştirakin düşüklüğü

  • Kongre ve Kültür Merkezinin olmayışı

  • Teknik ve idari çalışanın kâfi sayıda olmayışı ve deneyimli nitelikli işçi azlığı Milletlerarası platformdaki görünürlüğün az olması
Ege Üniversitesi:



  • Öğretim üye sayısının yetersiz olması

  • Bina altyapı yetersizliği, derslik, araştırma ve öğrenci laboratuvarlarının donanım eksikliklerinin bulunması

  • Öğrencilerin mesleğe geçiş kademesinde staj imkânlarının hudutlu olması

  • Yüksek lisans ve doktora projelerine ayrılan bütçenin yetersiz olması

  • Birimlere ilişkin bütçenin ihtiyaçları karşılamada yetersiz olması

  • Öğretim elemanlarının üzerlerindeki bürokratik-idari ve akademik ders yüklerinden ötürü araştırma süreçlerinin sekteye uğraması

  • Öğretim elemanı takımlarının yetersiz olması

  • Uluslararası araştırma projelerinin istenen seviyede olmaması

  • Akademik işçinin yurt içi ve yurt dışı bilimsel etkinliklere iştiraki için kâfi takviye sağlanamaması

  • Bazı binalarda altyapı yetersizliğinin; araştırma ve öğrenci laboratuvarlarında ise donanım eksikliklerinin bulunması
Çanakkale 18 Mart Üniversitesi:



  • Ulusal ve milletlerarası projelerin sayıca az olması

  • İndeksli yayın sayısının azlığı

  • Yeterli sayıda lojman bulunmaması

  • Kontenjanların daima artması sonucu derslik ihtiyacı

  • Hızla artan öğrenci sayısı ve öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısının yüksek olması

  • Öğretim elemanlarının ders yükünün fazla olması

  • Akademik ve idari işçi açığı
Uludağ Üniversitesi:



  • Bazı eğitim ünitelerinde öğrenci sayısı ve ders yükünün fazla olması,

  • Bazı bölüm/programlarda öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının fazlalığı,

  • Öğretim elemanı sayılarının üniteler ortasında istikrarsız dağılımı,

  • Derslik ve öteki öğrenme ortamlarındaki fizikî ve donanımsal yetersizlikler,

  • Mezunların yabancı lisan niteliğinin istenilen seviyede olmaması,

  • Araştırma vazifelisi ve yardımcı teknik eleman sayısının azlığı,

  • Üniversite dışından nitelikli araştırmacıların kâfi seviyede kazandırılamıyor olması,

  • Araştırmacılara yönelik olarak yerleşkedeki konaklama imkanı ve toplumsal imkanların yetersizliği,

  • Öncelikli alanlarda araştırma merkezlerinin olmaması
Akdeniz Üniversitesi:



  • Kontenjan artışları nedeniyle öğrenci sayılarındaki artışın nitelikli eğitimin önünde kısıt oluşturması

  • Araştırma faaliyetleri ile eğitim ve öğretim süreçleri ortasındaki geçişkenliğinin artırılması (öğrencilerin araştırma projelerinde daha fazla yer alması vb.)

  • Araştırma kaynaklarının kullanımına yönelik izlem/iyileştirme süreçlerinin kurum geneline yaygınlaştırılması,

  • Çok taraflı, disiplinler ortası araştırmalara imkân sağlayacak merkezi laboratuvar altyapısının geliştirilmesi,

  • İdari ve akademik çalışanın kişisel ve meslek gelişimini destekleyecek eğitim programlarının çeşitlendirilmesi ihtiyacı

  • Ekonomik değişkenliklerin üniversite bütçesi üzerinde yarattığı olumsuz etki

  • Artan üniversite sayıları
Osmangazi Üniversitesi:



  • Akademik ve idari takımın sayısal olarak yetersiz olması

  • Bazı ünitelerde fizikî altyapı eksikliklerinin bulunması

  • Mezunlarla irtibat ve işbirliğine yönelik çalışmaların istenilen seviyeye gelmemesi

  • Öğrencilerin yabancı lisan bilgilerinin yetersizliği

  • Üniversite yerleşkesinde

  • öğrenci yurdu bulunmaması

  • Teknik bakım ve tamirat takımlarının sayıca yetersiz olması

  • Uygulamalı eğitim ve öğretimin yetersiz olması
Üniversiteler YÖK’ten şikâyet ettiler



Ülkede epey tartışılan üniversite özerkliği de faaliyet raporlarında kendine yer buldu. Uludağ Üniversitesi’nin faaliyet raporunda tehditler kısmında bu mevzuda enteresan sözler yer aldı. Raporda “Ağırlıklı inisiyatifin YÖK’te olması sonucunda Yükseköğretim Heyeti Başkanlığının üniversitelerin görüşünü almadan uygulamaya koyduğu ani kararlar ve yapılan düzenlemeler” denildi.
 

Similar threads

YÖK’ün son raporu, akademinin kitap açısından ne kadar yetersiz olduğunu bir kez daha gösterdi. Üç yıl önce bölünen üniversitelerde ise durum daha vahim. Hiç kitap olmayan üniversite var. BirGün'den Mustafa Kömüş'ün haberine göre,YÖK’ün yayımladığı 2020 üniversite izleme ve değerlendirme...
Cevaplar
0
Görüntüleme
40
Üniversite sayısının her geçen gün arttığı Türkiye'de akademik kalite de tıpkı oranda artıyor mu? Yaklaşık 450 milyon nüfusa sahip Avrupa Birliği üyesi 27 ülkenin toplam 18 milyon yükseköğrenim öğrencisi varken 85 milyonluk Türkiye'de 8 milyon yükseköğrenim öğrencisi bulunuyor.  Türkiye'de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
138
Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nihat Hatipoğlu’nun, Tıp, Hoş Sanatlar ve Mimarlık, İktisadi İdari ve Toplumsal Bilimler ile İslami İlimler fakültelerinin dekanlıklarını vekâleten yürüttüğü ortaya çıktı.  Cumhuriyet'ten Sefa Uyar'ın haberine...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
Üniversitelerin açılış tarihleri 2010 üniversiteler ne vakit açılacak? Üniversitelerde bu eğitimöğretim yılında 2 milyon 924 bin öğrenci, 100 bin 504 öğretim elemanı ders başı yapmaya hazırlanıyor Bu eğitimöğretim yılında, örgün lisans programlarında toplam 290 bin, ön lisans programlarında...
Cevaplar
0
Görüntüleme
79
Son yıllarda yüksek öğrenim için Türkiye’den Almanya’ya giden öğrencilerin sayısında ciddi bir artış gözleniyor.  DW Türkçe'den Başak Özay'ın aktardığına göre Almanya’daki üniversitelere kayıt yaptıran Türk öğrencilerin sayısında özellikle 2017/18 kış döneminden bu yana dikkat çekici bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
30
858,477Konular
981,295Mesajlar
29,562Kullanıcılar
omaromarcanSon üye
Üst Alt