iltasyazilim
FD Üye
ünlü filozofların aşk sözleri
Ask yasaminda kadin, ancak hünerli bir çalgicinin elinde dile gelen bir lir gibidir Kadinlar bizleri sevdikleri süre her suçumuzu bagislarlar
Balzac
Askin birincil solugu mantigin son solugudur
Antoine Bret
Bir aski baska ask söndürebilir Askta ne tepe, ne alçaklik, ne de akillilik ve akilsizlik vardir Hafizlik, seyhlik, müritlik yoktur Sadece kepazelik, asagilik ve rintlik vardir Insanin topragini ask sebnemi ile yogurduklari için alemde yüzlerce fitne ve kargasalik peyda olur Askin yüzlerce nesteri, ruhun damarlarina sokuldu ve oradan gönül adi bahşedilen bir damla aldi Ask öyle engin bir denizdir fakat, ne kenari vardir, ne de ucu bucagi
Mevlana
Ask iradenin eregidir Her çesit dissal emir ve baskilardan çok usa aktarmak gerekir Iradenin eregi olan bu asktan baslayip tutkuda sona eren bir yasam mutludur Bunlardan birini seçmem gerekse 'ask'i yeg tutarim Biz ask karakteri ile dogariz Ask ruhumuz yetkinlestikçe gelisir ve bizi hoş görünen seye sürükler Bundan sonradan artik bizim bu alemde sevmekten baska bir sey için var oldugumuzdan kim kuskulanir? Askin konusu güzelliktir ve insan evrenin en güzel nesnesi oldugu için disarida aradigi bu güzelligin örnegini kendi içinde bulmasi gerekir Bu itibarla insan fakat kendisine benzeyeni ve olabildigi dek kendisine yaklasani sever Sevmeye baslayinca eskisinden bambaska bir insan oldugumuzu anlariz
Pascal
Sevgi ruhun güzelligidir
Augustinus
Ask dünyanin en tatli mutlulugu ile en derin acisindan yaratilmistir
Bailey
Ask yasaminda kadin, ancak hünerli bir çalgicinin elinde dile gelen bir lir gibidir Kadinlar bizleri sevdikleri süre her suçumuzu bagislarlar
Balzac
Ask köprü kurmaktir Ahali köprü kuracaklarina duvar ördükleri için yalniz kalirlar
Aristo Tales:
Hoşuna Gitmek aci çekmektir, hoşlanmamak vefat etmek Hoşuna Gitmek zevktir lakin yalniz sevilmenin hiçbir zevki yoktur
François Bacon:
Büyük insanlarda, liyakat sahibi olanlarin kendilerini budalaca aska kaptirdiklari görülmez Büyük ruhlar ve büyük isler askla uzlasmaz
Augustinus:
Sevgi ruhun güzelligidir
Franz Xaver Von Baader:
Özgürlük ask degildir, yalniz askin kapisidir
Bailey:
Ask dünyanin en tatli mutlulugu ile en derin acisindan yaratilmistir
Basta:
Erkek az lakin sık sever, kadin ise çok ama bir kere sever
Jeremy Bentham:
Ask hazzi, dostlukla duyu hazlarindan yogrulmustur
Balzac:
Ask yasaminda kadin, oysa hünerli bir çalgicinin elinde dile gelen bir lir gibidir Kadinlar bizleri sevdikleri zaman her suçumuzu bagislarlar
Jacob Boehme:
Özlem, hareketgenisleme, istikamet veren tezlere bilgelik eklendiginde ask olur
Eugene Delacroix:
Aski anlatabilmek için yeryüzünde var olan dillerden baska bir dil ister
Descartes:
Bir sey kendimiz için iyi, yani yerinde gibi sunulmussa ona karsi ask duyariz
Bulor:
Ask cennetin dilinden bize kalan tek andir
Antoine Bret:
Askin birincil solugu mantigin son solugudur
Epiktet:
Hareket etmenin nedeni 'istek' ve 'sevmektir', bu ise düsünmektir Ask tutkudur Iyi veya kötünün ne oldugunu fark edemeyen insan nasil sevebilir
Duclos:
Ask bikilmayandir Her seyden bikilabilir ama asktan hayir
Epikür:
Bilge olan evlenmez Evlense bile askin vehimlerine kapilmaz Bir uygarligin yetkinligi ve insanligi ancak kardeslik ve sevgiyle olasidir
Douglas Ferrola:
Ask kizamiga benzer, insan ne değin geç yakalanirsa o kadar agir geçer
Faulkner:
Aski kitaplara soktuklari iyi oldu, yoksa şayet de baska yerde yasayamayacakti
Fenelon:
Sevmeden yasamak yasamak degildir Az sevmek ise sürüklenmektir
Costance Foster:
Sevgi bizi zamanin yikimindan koruyan yikilmaz bir kaledir
Freud:
Yasam belirtisinin kökeninde duygulanma; duygulanmanin da temeli asktir
Geraldy:
Erkegin yaradilisinda hoşuna gitmek yoktu Ona aski ögreten kadindir
Geothe:
Sevilenin kusurlarini hos görmeyen sevmiyor demektir
Victor Hugo:
Ask bir deniz, kadin onun kiyisidir
Holty:
Ask kulübeyi altindan bir saraya benzetir
Albert Hubbart:
Ask yasamdir deriz, ama çaresiz inançsiz ask ölümden beterdir
Konfüçyus:
Dinsel erdem, insanligi sevmekle olanaklidir Bu sevgi şehvetli, aileden toplumdan hükümete kadar karsilikli olarak uzamalidir
Moliere:
Kadinlarin büyük tutkusu aski ilham etmektir Insani askin güzellikleri yasatir
Montaigne:
Ask utanma ve çekinmenin oldugu yerde vardir
Newton:
Ask köprü kurmaktir Halk Müziği köprü kuracaklarina duvar ördükleri için yalniz kalirlar
Robert Owen:
Insana karsi sonsuz bir sevgi ve sefkat duyabilmek için dinsel inançlardan kurtulmak gerekir
Oscar Wilde:
Erkekler kadinlarin ilk aski, kadinlar da erkeklerin son aski almak ister
Voltaire:
Ask bir tablodur, onu doga çizmis ve düş süslemistir Tanri kadinlari erkekleri evcillestirmek için yaratti
Mark Twain:
Hiç kimse uzun zaman evli kalmadikça hakiki askin ne oldugunu anlayamaz
Cenap Sehabettin:
Kadin olsun, kitap olsun cildine aldanmayip içindekilere bakilmalidir
Stendal:
Ask, cosku ve tutku olduktan daha sonra insan hiç sarsilmaz, bunlar olmayinca yasam neye fayda
Seneca:
Yalniz akilli bir insan sevmesini bilir Sevip de yitirmek, sevmemis olmaktan daha iyidir
Schiller:
Ey ask, güzel ve kisasin Ask insani birlige, egoistlik yalnizliga götürür
Madame De Scudery:
Insan sevmeye basladi mi, yasamaya da baslar
Shakespeare:
Degisiklikle karsilasinca degisen ask, ask degildir Ask gözle degil ruhla görülür
J J Rousseau:
Ask mutlulugunu evlendirdikten daha sonra da sürdürebilseydik, dünya cennet olurdu Duygulu gönüller sevginin her türlüsü için duygulu degil mi?
Dante:
Genis varlik denizinin her yaninda genis bir ask akisi vardir Somut devinim, nebati yasam, zihinsel yasam defalarca evrensel askin derece derece yükselen asamalarini olusturur Asagi derecelerinde yanilmayan ask, akilla aydinlandigi zaman iyilik ve kötülüge egilim kazanir Ask kusursuz olmayan iyiliklerin üstünde de vardir Hatta irade, aldanma ve siddet uygulamak aracılığıyla bir baskasinin kötülügüne çalismis olsa bile yeniden aska uyar Kötülükler asktan uzaklasma oraninda bir takim derecelere sahiptir ve kötülük aska yaklasmak için sarf ettigi üç oraninda erdeme yaklasmis olur Cehennem bile adalet kadar askin eseridir
Feuerbach:
Varlik sezginin, duyunun ve askin bir sirridir Bu kisi, bu sey yani kişisel, yalniz duyumda, yalniz askta, mutlak bir degere sahiptir Sonlu ve ölümsüz orada bulunur Askin sonsuz derinligi ve askin gerçegi, bununla yalniz bununla kaimdir En derin ve en yüce gerçekler duyumlarda saklidir Bu Nedenle genellikle basimiz disinda bulunan bir nesne varolusun hakiki ve ontolojik belgesi asktir, varolusun asktan ve duyumdan baska belgesi yoktur
François M C Fourier:
1) Geçici ya da keyif verici asklar oysa, bu oyuncular, kahpeler, arsizlik asklari gibi sekillere ayrilir
2) Az Çok bir süresi lakin kisir asklar ki, bunlar gözde asklardir
3) Yalniz bir çocuk dogurtan geçici asklar oysa, bunlar dölleyen asklardir
4) Karilar ve kocalar askıdırr oysa, bu iki tarafin istegi ile yillarca sürer ve bir fazla çocuk dogurturur Fakat bunlar birbirleriyle yasayip yasamamakta serbesttirHer erkek bütün kadinlara ve bir kadin bütün erkeklere sahiptir
Efes'li Heraklitos:
Duyu organlari akilsiz ruhlara hizmet ettikleri vakit fena taniklardir Esek samani altina tercih eder; köpek tanimadiklarina havlar Domuz için çamur saf sudan daha degerlidir Deniz suyu ister pak ister lekeli olsun, baliklar için kurtarici halk için ugursuzdur
Paul Henri D Holbach:
Insanlara kendi akillarina saygi duymalari ve gözü kara olmalari telkin edilmeli ve kendileri için arkasindan kosmasi gereken hayallere gereksinimleri varsa, dogruluk, iyilik ve baris sevgisini benimsemeleri ögretilmelidir
François La Rocheffoucauld:
Tüm duygularimiz ve tutkularimiz rastlanti ve çikarin eseridir ve bizim erdem, ask, karsilik beklemezlik dedigimiz seyler de hosgörülerden baska bir sey degildir Adalet aski nedir? Haksızlık istirabindan korkmaktir Ask sahip olduklarimizin bizden alinmasi korkusudur Ask duyularin bir hummasidir
Mevlana:
Bir aski baska ask söndürebilir Askta ne tepe, ne alçaklik, ne de akillilik ve akilsizlik vardir Hafizlik, seyhlik, müritlik yoktur Yalnızca kepazelik, asagilik ve rintlik vardir Insanin topragini ask sebnemi ile yogurduklari için alemde yüzlerce fitne ve kargasalik peyda olur Askin yüzlerce nesteri, ruhun damarlarina sokuldu ve oradan gönül olağan verilen bir damla aldi Ask öyle engin bir denizdir ancak, ne kenari vardir, ne de ucu bucagi
MuTi:
Kim baskasini severse kendisi de sevilecektir Baskalarini kazandirmis olan kendisi de kazanmis olacaktir Tüm millet kendileri arasinda karsilikli bir sevgi hissederlerse, güçlüler zayiflari avlayamazlar, usta olanlar da beceriksizlerle alay edemezler Sevgide tarafsizlik, kisisel sevgide yanilmayi önler; tarafsiz sevgi kisisel sevginin de güvencesidir
Pascal:
Ask iradenin eregidir Her çesit dissal dikte ve baskilardan fazla usa adapte etmek gerekir Iradenin eregi olan bu asktan baslayip tutkuda sona eren bir yasam mutludur Bunlardan birini seçmem gerekse 'ask'i yeg tutarim Biz ask karakteri ile dogariz Ask ruhumuz yetkinlestikçe gelisir ve bizi güzel görünen seye sürükler Bundan sonra artik bizim bu alemde sevmekten baska bir sey için var oldugumuzdan kim kuskulanir? Askin konusu güzelliktir ve insan evrenin en güzel nesnesi oldugu için disarida aradigi bu güzelligin örnegini kendi içinde bulmasi gerekir Bu itibarla insan ama kendisine benzeyeni ve olabildigi dek kendisine yaklasani sever Sevmeye baslayinca eskisinden bambaska bir insan oldugumuzu anlariz I *
Ask yasaminda kadin, ancak hünerli bir çalgicinin elinde dile gelen bir lir gibidir Kadinlar bizleri sevdikleri süre her suçumuzu bagislarlar
Balzac
Askin birincil solugu mantigin son solugudur
Antoine Bret
Bir aski baska ask söndürebilir Askta ne tepe, ne alçaklik, ne de akillilik ve akilsizlik vardir Hafizlik, seyhlik, müritlik yoktur Sadece kepazelik, asagilik ve rintlik vardir Insanin topragini ask sebnemi ile yogurduklari için alemde yüzlerce fitne ve kargasalik peyda olur Askin yüzlerce nesteri, ruhun damarlarina sokuldu ve oradan gönül adi bahşedilen bir damla aldi Ask öyle engin bir denizdir fakat, ne kenari vardir, ne de ucu bucagi
Mevlana
Ask iradenin eregidir Her çesit dissal emir ve baskilardan çok usa aktarmak gerekir Iradenin eregi olan bu asktan baslayip tutkuda sona eren bir yasam mutludur Bunlardan birini seçmem gerekse 'ask'i yeg tutarim Biz ask karakteri ile dogariz Ask ruhumuz yetkinlestikçe gelisir ve bizi hoş görünen seye sürükler Bundan sonradan artik bizim bu alemde sevmekten baska bir sey için var oldugumuzdan kim kuskulanir? Askin konusu güzelliktir ve insan evrenin en güzel nesnesi oldugu için disarida aradigi bu güzelligin örnegini kendi içinde bulmasi gerekir Bu itibarla insan fakat kendisine benzeyeni ve olabildigi dek kendisine yaklasani sever Sevmeye baslayinca eskisinden bambaska bir insan oldugumuzu anlariz
Pascal
Sevgi ruhun güzelligidir
Augustinus
Ask dünyanin en tatli mutlulugu ile en derin acisindan yaratilmistir
Bailey
Ask yasaminda kadin, ancak hünerli bir çalgicinin elinde dile gelen bir lir gibidir Kadinlar bizleri sevdikleri süre her suçumuzu bagislarlar
Balzac
Ask köprü kurmaktir Ahali köprü kuracaklarina duvar ördükleri için yalniz kalirlar
Aristo Tales:
Hoşuna Gitmek aci çekmektir, hoşlanmamak vefat etmek Hoşuna Gitmek zevktir lakin yalniz sevilmenin hiçbir zevki yoktur
François Bacon:
Büyük insanlarda, liyakat sahibi olanlarin kendilerini budalaca aska kaptirdiklari görülmez Büyük ruhlar ve büyük isler askla uzlasmaz
Augustinus:
Sevgi ruhun güzelligidir
Franz Xaver Von Baader:
Özgürlük ask degildir, yalniz askin kapisidir
Bailey:
Ask dünyanin en tatli mutlulugu ile en derin acisindan yaratilmistir
Basta:
Erkek az lakin sık sever, kadin ise çok ama bir kere sever
Jeremy Bentham:
Ask hazzi, dostlukla duyu hazlarindan yogrulmustur
Balzac:
Ask yasaminda kadin, oysa hünerli bir çalgicinin elinde dile gelen bir lir gibidir Kadinlar bizleri sevdikleri zaman her suçumuzu bagislarlar
Jacob Boehme:
Özlem, hareketgenisleme, istikamet veren tezlere bilgelik eklendiginde ask olur
Eugene Delacroix:
Aski anlatabilmek için yeryüzünde var olan dillerden baska bir dil ister
Descartes:
Bir sey kendimiz için iyi, yani yerinde gibi sunulmussa ona karsi ask duyariz
Bulor:
Ask cennetin dilinden bize kalan tek andir
Antoine Bret:
Askin birincil solugu mantigin son solugudur
Epiktet:
Hareket etmenin nedeni 'istek' ve 'sevmektir', bu ise düsünmektir Ask tutkudur Iyi veya kötünün ne oldugunu fark edemeyen insan nasil sevebilir
Duclos:
Ask bikilmayandir Her seyden bikilabilir ama asktan hayir
Epikür:
Bilge olan evlenmez Evlense bile askin vehimlerine kapilmaz Bir uygarligin yetkinligi ve insanligi ancak kardeslik ve sevgiyle olasidir
Douglas Ferrola:
Ask kizamiga benzer, insan ne değin geç yakalanirsa o kadar agir geçer
Faulkner:
Aski kitaplara soktuklari iyi oldu, yoksa şayet de baska yerde yasayamayacakti
Fenelon:
Sevmeden yasamak yasamak degildir Az sevmek ise sürüklenmektir
Costance Foster:
Sevgi bizi zamanin yikimindan koruyan yikilmaz bir kaledir
Freud:
Yasam belirtisinin kökeninde duygulanma; duygulanmanin da temeli asktir
Geraldy:
Erkegin yaradilisinda hoşuna gitmek yoktu Ona aski ögreten kadindir
Geothe:
Sevilenin kusurlarini hos görmeyen sevmiyor demektir
Victor Hugo:
Ask bir deniz, kadin onun kiyisidir
Holty:
Ask kulübeyi altindan bir saraya benzetir
Albert Hubbart:
Ask yasamdir deriz, ama çaresiz inançsiz ask ölümden beterdir
Konfüçyus:
Dinsel erdem, insanligi sevmekle olanaklidir Bu sevgi şehvetli, aileden toplumdan hükümete kadar karsilikli olarak uzamalidir
Moliere:
Kadinlarin büyük tutkusu aski ilham etmektir Insani askin güzellikleri yasatir
Montaigne:
Ask utanma ve çekinmenin oldugu yerde vardir
Newton:
Ask köprü kurmaktir Halk Müziği köprü kuracaklarina duvar ördükleri için yalniz kalirlar
Robert Owen:
Insana karsi sonsuz bir sevgi ve sefkat duyabilmek için dinsel inançlardan kurtulmak gerekir
Oscar Wilde:
Erkekler kadinlarin ilk aski, kadinlar da erkeklerin son aski almak ister
Voltaire:
Ask bir tablodur, onu doga çizmis ve düş süslemistir Tanri kadinlari erkekleri evcillestirmek için yaratti
Mark Twain:
Hiç kimse uzun zaman evli kalmadikça hakiki askin ne oldugunu anlayamaz
Cenap Sehabettin:
Kadin olsun, kitap olsun cildine aldanmayip içindekilere bakilmalidir
Stendal:
Ask, cosku ve tutku olduktan daha sonra insan hiç sarsilmaz, bunlar olmayinca yasam neye fayda
Seneca:
Yalniz akilli bir insan sevmesini bilir Sevip de yitirmek, sevmemis olmaktan daha iyidir
Schiller:
Ey ask, güzel ve kisasin Ask insani birlige, egoistlik yalnizliga götürür
Madame De Scudery:
Insan sevmeye basladi mi, yasamaya da baslar
Shakespeare:
Degisiklikle karsilasinca degisen ask, ask degildir Ask gözle degil ruhla görülür
J J Rousseau:
Ask mutlulugunu evlendirdikten daha sonra da sürdürebilseydik, dünya cennet olurdu Duygulu gönüller sevginin her türlüsü için duygulu degil mi?
Dante:
Genis varlik denizinin her yaninda genis bir ask akisi vardir Somut devinim, nebati yasam, zihinsel yasam defalarca evrensel askin derece derece yükselen asamalarini olusturur Asagi derecelerinde yanilmayan ask, akilla aydinlandigi zaman iyilik ve kötülüge egilim kazanir Ask kusursuz olmayan iyiliklerin üstünde de vardir Hatta irade, aldanma ve siddet uygulamak aracılığıyla bir baskasinin kötülügüne çalismis olsa bile yeniden aska uyar Kötülükler asktan uzaklasma oraninda bir takim derecelere sahiptir ve kötülük aska yaklasmak için sarf ettigi üç oraninda erdeme yaklasmis olur Cehennem bile adalet kadar askin eseridir
Feuerbach:
Varlik sezginin, duyunun ve askin bir sirridir Bu kisi, bu sey yani kişisel, yalniz duyumda, yalniz askta, mutlak bir degere sahiptir Sonlu ve ölümsüz orada bulunur Askin sonsuz derinligi ve askin gerçegi, bununla yalniz bununla kaimdir En derin ve en yüce gerçekler duyumlarda saklidir Bu Nedenle genellikle basimiz disinda bulunan bir nesne varolusun hakiki ve ontolojik belgesi asktir, varolusun asktan ve duyumdan baska belgesi yoktur
François M C Fourier:
1) Geçici ya da keyif verici asklar oysa, bu oyuncular, kahpeler, arsizlik asklari gibi sekillere ayrilir
2) Az Çok bir süresi lakin kisir asklar ki, bunlar gözde asklardir
3) Yalniz bir çocuk dogurtan geçici asklar oysa, bunlar dölleyen asklardir
4) Karilar ve kocalar askıdırr oysa, bu iki tarafin istegi ile yillarca sürer ve bir fazla çocuk dogurturur Fakat bunlar birbirleriyle yasayip yasamamakta serbesttirHer erkek bütün kadinlara ve bir kadin bütün erkeklere sahiptir
Efes'li Heraklitos:
Duyu organlari akilsiz ruhlara hizmet ettikleri vakit fena taniklardir Esek samani altina tercih eder; köpek tanimadiklarina havlar Domuz için çamur saf sudan daha degerlidir Deniz suyu ister pak ister lekeli olsun, baliklar için kurtarici halk için ugursuzdur
Paul Henri D Holbach:
Insanlara kendi akillarina saygi duymalari ve gözü kara olmalari telkin edilmeli ve kendileri için arkasindan kosmasi gereken hayallere gereksinimleri varsa, dogruluk, iyilik ve baris sevgisini benimsemeleri ögretilmelidir
François La Rocheffoucauld:
Tüm duygularimiz ve tutkularimiz rastlanti ve çikarin eseridir ve bizim erdem, ask, karsilik beklemezlik dedigimiz seyler de hosgörülerden baska bir sey degildir Adalet aski nedir? Haksızlık istirabindan korkmaktir Ask sahip olduklarimizin bizden alinmasi korkusudur Ask duyularin bir hummasidir
Mevlana:
Bir aski baska ask söndürebilir Askta ne tepe, ne alçaklik, ne de akillilik ve akilsizlik vardir Hafizlik, seyhlik, müritlik yoktur Yalnızca kepazelik, asagilik ve rintlik vardir Insanin topragini ask sebnemi ile yogurduklari için alemde yüzlerce fitne ve kargasalik peyda olur Askin yüzlerce nesteri, ruhun damarlarina sokuldu ve oradan gönül olağan verilen bir damla aldi Ask öyle engin bir denizdir ancak, ne kenari vardir, ne de ucu bucagi
MuTi:
Kim baskasini severse kendisi de sevilecektir Baskalarini kazandirmis olan kendisi de kazanmis olacaktir Tüm millet kendileri arasinda karsilikli bir sevgi hissederlerse, güçlüler zayiflari avlayamazlar, usta olanlar da beceriksizlerle alay edemezler Sevgide tarafsizlik, kisisel sevgide yanilmayi önler; tarafsiz sevgi kisisel sevginin de güvencesidir
Pascal:
Ask iradenin eregidir Her çesit dissal dikte ve baskilardan fazla usa adapte etmek gerekir Iradenin eregi olan bu asktan baslayip tutkuda sona eren bir yasam mutludur Bunlardan birini seçmem gerekse 'ask'i yeg tutarim Biz ask karakteri ile dogariz Ask ruhumuz yetkinlestikçe gelisir ve bizi güzel görünen seye sürükler Bundan sonra artik bizim bu alemde sevmekten baska bir sey için var oldugumuzdan kim kuskulanir? Askin konusu güzelliktir ve insan evrenin en güzel nesnesi oldugu için disarida aradigi bu güzelligin örnegini kendi içinde bulmasi gerekir Bu itibarla insan ama kendisine benzeyeni ve olabildigi dek kendisine yaklasani sever Sevmeye baslayinca eskisinden bambaska bir insan oldugumuzu anlariz I *