iltasyazilim
FD Üye
Ünlü Türk Tasarımcılar,
Türkiye'nin bir tasarım ülkesi olduğunu göstermek amacıyla 36 Türk tasarımcısı, ilk önce Avrupa'ya karşın bir etkinliğe imza atıyor Türk tasarımcıları 1823 Nisan'da Milano'da düzenlenecek 'Salone del Mobile' mobilya fuarına tümdengelim yapacak Ofis mobilyaları markası Nurus'un sponsorluğunda Zona Tortona'da dünya çapındaki reformcu ve becerikli Türk tasarımcılarını bir araya getiren ilk in Milanosergisi düzenlenecek
Alev Ebuzziya, Aziz Sarıyer, İnci Mutlu, Defne Koz, Mirzat Koç gibi dünya çapında böylece çok işe imza atan Türk tasarımcılarından grubun ilk önce bir araya geleceği projede, Türk tasarımının Japonya, İspanya, İtalya gibi markalaşması hedefleniyor Türkiye'de olduğu gibi milletlerarası pazarların da yeni fikirlere ihtiyacı olduğu düşüncesinden yola çıkarak farklılık yaratmayı hedefleyen tasarımcılar, Türk kültüründen esinlenerek tasarladıkları mobilyaları Milano'da sergileyecek
Dünyanın Türkiye'den fikirlere ihtiyacı var
Nurus Genel Müdürü Güran Gökyay, milletlerarası platformda tanınmış Türk tasarımcılarının bulunduğunu ancak Türkiye'nin ülke olarak tasarımda İtalya, İspanya, Portekiz gibi markalaşamadığını belirterek, Milletlerarası pazarda tasarım denince akla dünyaca meşhur Türk tasarımcıları geliyor oysa Türkiye gelmiyor Fiilen tasarımın etnikleşmesi gerekmiyor Biz sonuçta bu ülkede yaşamış ve bu ülkeden, bu ülkenin kültüründen beslenen insanlarız Bu ürünlerin farklılaşarak uluslararası platforma çıkması manâlıdedi Türkiye pazarında da milletlerarası pazarlarda da çeşitlilik için yeni fikirler gerekiyordiye konuşan Gökyay, pazarların yeni fikirlere ihtiyacı olduğunu, Türkiye'nin bu noktada yeni bir kan, yeni bir soluk olacağını söyledi Gökyay, son dönemde Türkiye'nin özellikle de İstanbul'un markalaşma yolunda ciddi bir yükselişe geçtiğini de dile getirdi
Katma bedel yaratmak için markalaşmak koşul
Projenin biri dışa biri de içe edinmek üzere iki başlıca mesajı olduğunu kaydeden Gökyay, bunları şöyle açıkladı: Projenin dışa dönük hedefi, Türkiye olarak bizim de tasarım alanında söz sahibi olabildiğimizi kanıtlamak Binlerce yıllık bir kültürden geldiğimizi ve bunun sonucunda ortaya birşeyler çıkardığımızı uygulamak Kısacası, başta, milletlerarası pazarda Türk tasarımcılarına dikkat çekmek istiyoruz Projenin içeriye dönük de bir mesajı var Türkiye'den çıkardığımız milletlerarası markamız maalesef fazla fazla yok Oysa ürünlerimizin katma değerinı çoğaltmak içten markalar çıkarmakla olası Bunun çok iyi kavranması lazım Biz yaklaşık 1314 senedir bunun savaşını veriyoruz Onun için de, bugün mobilyada söz sahibi bir ülke olan İtalya'ya büyük miktarlarda mahsul satabiliyoruz Türkiye'den dünya çapında markalarlar çıkartırsak, fakat o vakit katma değeri yüksek ihracat yapabiliriz
Nurus, dünyada ilk akla gelen 15 markadan biri
Nurus'un uluslararası pazarda temasta olduğu firmaları da Milano'ya ziyafet edip Türk tasarımcılarıyla buluşturmayı hedeflediklerini gösteren Gökyay, bununla beraber İTÜ'den mezun bir grup öğrencinin gerçekleştirdiği 5 Duyu: İstanbulprojesinin de sponsorluğunu üstlendiklerini açıklama etti
Yaklaşık 10 sene önce Türkiye'ye tüm büro mobilyalarının yurtdışından geldiğini anlatan Gökyay, Türkiye'deki bankacılık ve medya gibi sektörlerin tanıdık olmayan büro mobilyaları kullandığını bugün ise ithalat oranının çok aza indiğini vurguladı
Nurus'un uluslararası arenada Dubai, Suudi Arabistan, Katar ve Kuveyt'te oldukça etkili olduğunu söyleyen Gökyay, Bu pazarlardaki en iyi dört markadan biri Nurus şu anda Suudi Telekom'un bütün mobilyaları Nurus'tan gidiyor Kuveyt Telecom Company, ürünlerini bizden alıyor Yalnızca telekom da yok, İtalya'nın kendi nasyonal gazetesi olan Corriera Dela Sera'nın Milano'daki yeni kültür merkezinin mobilyaları Nurus'tan Nurus artık uluslararası pazarda akla gelen ilk 15 firmadan birişeklinde konuştu
Alev Ebuzziya: Türk tasarımı dünyaya açılmalı
Ünlü tasarımcı Alev Ebuzziyya, Türk tasarımcılarının Milano'da oluşturacağı grup çalışmasını fazla önemsediğini belirterek, şu değerlendirmede bulundu: Hepimizin atölyeleri var, kendi iş yerlerimiz var fakat grup halinde davranmanın hepimize bir zorlama getireceğini inanıyorum Bu organizasyon Türk tasarımcılarının grup halinde dışarıda birincil kayda değer açılışları Birlikte yol almak fazla içten olacağı için alacağımız yanıtların da bununla orantılı olacağını düşünüyoruz Birincil olduğu için başarılarımız değin hatalarımız da olacaktır Bunların hepsini tartışacağız Bu açılma için şayet geç kalmış bir açılma denilebilir Oysa Türkler mobilyayı keşfedeli fazla uzun vakit olmadı Onun için tasarıma da sıra yeni geldi Şu Anda dünya tasarımcıları içinde, dünya piyasası içinde yerimizi bulmamız çok kayda değer Öğreneceğimiz daha çok şey var lakin artık bir bir kendimizi göstermeye başladığımız bu zamanda 36 Türk tasarımcısının Milano çıkarması zamanlama açısından da kendimce fazla uygun Yalnızca Türkiye'de beğenilmekle yetinemeyiz Türk tasarımının dünyaca kabul görmesini sağlamamız gerekiyor
Aziz Sayer: Tasarımcı potansiyelimiz yüksek
Dünyanın en iyi üç tasarımcısından biri olarak kabul edilen Aziz Sarıyer, Türk Tasarımcılar Birliği'nin Milano'da yerini almasının geciktiğini belirterek, Esasında Türkiye'nin takriben 10 yıldır kendi tavrını, kendi tasarımını, kendi stilini, kendi tasarım anlayışını bir tamlık halinde sunabilecek imkanları vardı Lakin birtakım şeyleri yeni yeni oturtmaya başladık çok iyi bir tasarımcı potansiyelimiz var doğrusu Bu yıla nasip oldudedi Organizasyonun doğaçlama olarak geliştiğini, planlı olarak başlanmadığını dile getiren Sarıyer, şunları söyledi:
Dört beş arkadaşımız geçen yıl Milano Tasarım Haftası sırasında neden Türk tasarımcıları olarak kendi şahsi sergimizi açmayalım demişler ve Milano'daki fuar dışarıya yapılan tasarım etkinliklerine katılmayı arzulamışlar Bana da lütfettiler katılırım dedim sonradan şu isim de olsa, bu da olsa diye aramızda derken, meslek geniş bir çerçeveye oturmaya başladı derhal 36 tasarımcı projede yer alıyor Proje tasarım birliği gibi bir etkinlik yok Asla Türkiye'yi sunmak gibi ciddi bir misyonu olmayan kişisel bir sergidir bu Doğrusu sponsorumuz olan Nurus'un dışarıda herhangi bir kurumdan yardım alınmadı Ayrıca kamudan da yardım almadık*
Türkiye'nin bir tasarım ülkesi olduğunu göstermek amacıyla 36 Türk tasarımcısı, ilk önce Avrupa'ya karşın bir etkinliğe imza atıyor Türk tasarımcıları 1823 Nisan'da Milano'da düzenlenecek 'Salone del Mobile' mobilya fuarına tümdengelim yapacak Ofis mobilyaları markası Nurus'un sponsorluğunda Zona Tortona'da dünya çapındaki reformcu ve becerikli Türk tasarımcılarını bir araya getiren ilk in Milanosergisi düzenlenecek
Alev Ebuzziya, Aziz Sarıyer, İnci Mutlu, Defne Koz, Mirzat Koç gibi dünya çapında böylece çok işe imza atan Türk tasarımcılarından grubun ilk önce bir araya geleceği projede, Türk tasarımının Japonya, İspanya, İtalya gibi markalaşması hedefleniyor Türkiye'de olduğu gibi milletlerarası pazarların da yeni fikirlere ihtiyacı olduğu düşüncesinden yola çıkarak farklılık yaratmayı hedefleyen tasarımcılar, Türk kültüründen esinlenerek tasarladıkları mobilyaları Milano'da sergileyecek
Dünyanın Türkiye'den fikirlere ihtiyacı var
Nurus Genel Müdürü Güran Gökyay, milletlerarası platformda tanınmış Türk tasarımcılarının bulunduğunu ancak Türkiye'nin ülke olarak tasarımda İtalya, İspanya, Portekiz gibi markalaşamadığını belirterek, Milletlerarası pazarda tasarım denince akla dünyaca meşhur Türk tasarımcıları geliyor oysa Türkiye gelmiyor Fiilen tasarımın etnikleşmesi gerekmiyor Biz sonuçta bu ülkede yaşamış ve bu ülkeden, bu ülkenin kültüründen beslenen insanlarız Bu ürünlerin farklılaşarak uluslararası platforma çıkması manâlıdedi Türkiye pazarında da milletlerarası pazarlarda da çeşitlilik için yeni fikirler gerekiyordiye konuşan Gökyay, pazarların yeni fikirlere ihtiyacı olduğunu, Türkiye'nin bu noktada yeni bir kan, yeni bir soluk olacağını söyledi Gökyay, son dönemde Türkiye'nin özellikle de İstanbul'un markalaşma yolunda ciddi bir yükselişe geçtiğini de dile getirdi
Katma bedel yaratmak için markalaşmak koşul
Projenin biri dışa biri de içe edinmek üzere iki başlıca mesajı olduğunu kaydeden Gökyay, bunları şöyle açıkladı: Projenin dışa dönük hedefi, Türkiye olarak bizim de tasarım alanında söz sahibi olabildiğimizi kanıtlamak Binlerce yıllık bir kültürden geldiğimizi ve bunun sonucunda ortaya birşeyler çıkardığımızı uygulamak Kısacası, başta, milletlerarası pazarda Türk tasarımcılarına dikkat çekmek istiyoruz Projenin içeriye dönük de bir mesajı var Türkiye'den çıkardığımız milletlerarası markamız maalesef fazla fazla yok Oysa ürünlerimizin katma değerinı çoğaltmak içten markalar çıkarmakla olası Bunun çok iyi kavranması lazım Biz yaklaşık 1314 senedir bunun savaşını veriyoruz Onun için de, bugün mobilyada söz sahibi bir ülke olan İtalya'ya büyük miktarlarda mahsul satabiliyoruz Türkiye'den dünya çapında markalarlar çıkartırsak, fakat o vakit katma değeri yüksek ihracat yapabiliriz
Nurus, dünyada ilk akla gelen 15 markadan biri
Nurus'un uluslararası pazarda temasta olduğu firmaları da Milano'ya ziyafet edip Türk tasarımcılarıyla buluşturmayı hedeflediklerini gösteren Gökyay, bununla beraber İTÜ'den mezun bir grup öğrencinin gerçekleştirdiği 5 Duyu: İstanbulprojesinin de sponsorluğunu üstlendiklerini açıklama etti
Yaklaşık 10 sene önce Türkiye'ye tüm büro mobilyalarının yurtdışından geldiğini anlatan Gökyay, Türkiye'deki bankacılık ve medya gibi sektörlerin tanıdık olmayan büro mobilyaları kullandığını bugün ise ithalat oranının çok aza indiğini vurguladı
Nurus'un uluslararası arenada Dubai, Suudi Arabistan, Katar ve Kuveyt'te oldukça etkili olduğunu söyleyen Gökyay, Bu pazarlardaki en iyi dört markadan biri Nurus şu anda Suudi Telekom'un bütün mobilyaları Nurus'tan gidiyor Kuveyt Telecom Company, ürünlerini bizden alıyor Yalnızca telekom da yok, İtalya'nın kendi nasyonal gazetesi olan Corriera Dela Sera'nın Milano'daki yeni kültür merkezinin mobilyaları Nurus'tan Nurus artık uluslararası pazarda akla gelen ilk 15 firmadan birişeklinde konuştu
Alev Ebuzziya: Türk tasarımı dünyaya açılmalı
Ünlü tasarımcı Alev Ebuzziyya, Türk tasarımcılarının Milano'da oluşturacağı grup çalışmasını fazla önemsediğini belirterek, şu değerlendirmede bulundu: Hepimizin atölyeleri var, kendi iş yerlerimiz var fakat grup halinde davranmanın hepimize bir zorlama getireceğini inanıyorum Bu organizasyon Türk tasarımcılarının grup halinde dışarıda birincil kayda değer açılışları Birlikte yol almak fazla içten olacağı için alacağımız yanıtların da bununla orantılı olacağını düşünüyoruz Birincil olduğu için başarılarımız değin hatalarımız da olacaktır Bunların hepsini tartışacağız Bu açılma için şayet geç kalmış bir açılma denilebilir Oysa Türkler mobilyayı keşfedeli fazla uzun vakit olmadı Onun için tasarıma da sıra yeni geldi Şu Anda dünya tasarımcıları içinde, dünya piyasası içinde yerimizi bulmamız çok kayda değer Öğreneceğimiz daha çok şey var lakin artık bir bir kendimizi göstermeye başladığımız bu zamanda 36 Türk tasarımcısının Milano çıkarması zamanlama açısından da kendimce fazla uygun Yalnızca Türkiye'de beğenilmekle yetinemeyiz Türk tasarımının dünyaca kabul görmesini sağlamamız gerekiyor
Aziz Sayer: Tasarımcı potansiyelimiz yüksek
Dünyanın en iyi üç tasarımcısından biri olarak kabul edilen Aziz Sarıyer, Türk Tasarımcılar Birliği'nin Milano'da yerini almasının geciktiğini belirterek, Esasında Türkiye'nin takriben 10 yıldır kendi tavrını, kendi tasarımını, kendi stilini, kendi tasarım anlayışını bir tamlık halinde sunabilecek imkanları vardı Lakin birtakım şeyleri yeni yeni oturtmaya başladık çok iyi bir tasarımcı potansiyelimiz var doğrusu Bu yıla nasip oldudedi Organizasyonun doğaçlama olarak geliştiğini, planlı olarak başlanmadığını dile getiren Sarıyer, şunları söyledi:
Dört beş arkadaşımız geçen yıl Milano Tasarım Haftası sırasında neden Türk tasarımcıları olarak kendi şahsi sergimizi açmayalım demişler ve Milano'daki fuar dışarıya yapılan tasarım etkinliklerine katılmayı arzulamışlar Bana da lütfettiler katılırım dedim sonradan şu isim de olsa, bu da olsa diye aramızda derken, meslek geniş bir çerçeveye oturmaya başladı derhal 36 tasarımcı projede yer alıyor Proje tasarım birliği gibi bir etkinlik yok Asla Türkiye'yi sunmak gibi ciddi bir misyonu olmayan kişisel bir sergidir bu Doğrusu sponsorumuz olan Nurus'un dışarıda herhangi bir kurumdan yardım alınmadı Ayrıca kamudan da yardım almadık*