iltasyazilim
FD Üye
Üretime yönelik pazarlama yönetimi
Bu kavram, üreticileri yönlendiren eski bir kavramdır Bu seziş tarafından tüketiciler, satın elde etmek istedikleri malların satmak yerlerinde bulunmasına ve fiyatlarının yerinde olmasına tartma verirler Bu durumda yöneticiler imal yönlüdürler
Bu kavramın nitelikleri söyle sıralanabilir:
İşletmeler malların verimli bir biçimde üretimine ve yerinde biçimde fiyatlanmasına önem verirler
Tüketiciler, özellikle malın talebi arzından pozitif olduğunda, malı fethetmek için mücadele harcarlar ve malın niteliğine o kadar yük vermezler
Üreticiler üretimi arttırmak için uğraşırlar Eğer üretimin maliyeti yüksekse ve satışları arttırmak için maliyetin, dolayısıyla fiyatın düşürülmesi gerekiyorsa, yöneticiler üretimin verimliliğini arttırarak bu sorunu çözmeye çalışırlar
1900lü yıllarda Henry Fordun otomobil satışlarını arttırmak için, araba üretimini verimli kılmak, hızlı halde imal yaparak maliyetleri yıkmak için uğraşması, bu kavrama en iyi misal olarak gösterilir Günümüzde de Japon işletmelerinin çoğu imal yönlüdürler Pazarlama felsefeleri, teknolojiyi geliştirerek üretimi bereketli kılmaktır *
Bu kavram, üreticileri yönlendiren eski bir kavramdır Bu seziş tarafından tüketiciler, satın elde etmek istedikleri malların satmak yerlerinde bulunmasına ve fiyatlarının yerinde olmasına tartma verirler Bu durumda yöneticiler imal yönlüdürler
Bu kavramın nitelikleri söyle sıralanabilir:
İşletmeler malların verimli bir biçimde üretimine ve yerinde biçimde fiyatlanmasına önem verirler
Tüketiciler, özellikle malın talebi arzından pozitif olduğunda, malı fethetmek için mücadele harcarlar ve malın niteliğine o kadar yük vermezler
Üreticiler üretimi arttırmak için uğraşırlar Eğer üretimin maliyeti yüksekse ve satışları arttırmak için maliyetin, dolayısıyla fiyatın düşürülmesi gerekiyorsa, yöneticiler üretimin verimliliğini arttırarak bu sorunu çözmeye çalışırlar
1900lü yıllarda Henry Fordun otomobil satışlarını arttırmak için, araba üretimini verimli kılmak, hızlı halde imal yaparak maliyetleri yıkmak için uğraşması, bu kavrama en iyi misal olarak gösterilir Günümüzde de Japon işletmelerinin çoğu imal yönlüdürler Pazarlama felsefeleri, teknolojiyi geliştirerek üretimi bereketli kılmaktır *