iltasyazilim
FD Üye
Üstün yeteneklilere anaokulundan itibaren özel eğitim modeli
Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Prof Dr Hakan Sarı, üstün yetenekler konusuna gerek Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçerin gerekse bir akademisyen olarak kendisinin fazla önem verdiğini vurguladı
Üstün yeteneklilerin eğitimi konusunun yıllardan beri dikkatsizlik edildiğini gösteren Prof Dr Sarı, Üstün yetenekli çocuklarımızın Türkiyeye daha yardımsever birey olmaları için öteki ülkelerde uygulanan sistemin daha iyisini uygulayabilecek bir model üstünde çalışıyoruz dedi
Uzun zamandır devam edilen egzersiz zarfında farklı ülkelerdeki özel eğitimcilerle konuya ilişkin çoğu görüşme yaptıklarını anlatan Sarı, üstün yetenekli çocukları okul öncesi çağdan itibaren ele alıp, özel bir programlalarcom yetiştirerek, kabiliyetli olduğu alanda daha çok ürün vermesini sağlayacak değişimi yapmaya gereklilik olduğunu ifade etti
Bakan Dinçerin Mecliste bu konuyla ilgili tavır yaptığını ve kendisinin de kurulan Araştırma Komisyonunda milletvekillerine üstün kabiliyetli çocuklarla ilgili planlamalara ilişkin kısa toplantı verdiğini andıran Sarı, şöyle devam etti:
Biz bundan böyle üstün yeteneklilerin birincil öğretimde, destek eğitim odalarında, özel olarak yetiştirdiğimiz personelle eğitiminin sağlanmasını istiyoruz Bunun için de öbür eğitim modelleriyle, gerek çocuğun yeteneklerine uygun özel yapılandırılmış ortamlarda, gerekse bireysel program aracılığıyla bu çocukları ülkemize kazandırmaya çalışacağız
Sarı, bu eğitim modellerinin sağlanması için de üstün yetenekli çocukların tanılanmasında kullanılan psikolojik ölçme araçlarının zenginleştirilmesi gerektiğini kaydetti
uyruk *
Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Prof Dr Hakan Sarı, üstün yetenekler konusuna gerek Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçerin gerekse bir akademisyen olarak kendisinin fazla önem verdiğini vurguladı
Üstün yeteneklilerin eğitimi konusunun yıllardan beri dikkatsizlik edildiğini gösteren Prof Dr Sarı, Üstün yetenekli çocuklarımızın Türkiyeye daha yardımsever birey olmaları için öteki ülkelerde uygulanan sistemin daha iyisini uygulayabilecek bir model üstünde çalışıyoruz dedi
Uzun zamandır devam edilen egzersiz zarfında farklı ülkelerdeki özel eğitimcilerle konuya ilişkin çoğu görüşme yaptıklarını anlatan Sarı, üstün yetenekli çocukları okul öncesi çağdan itibaren ele alıp, özel bir programlalarcom yetiştirerek, kabiliyetli olduğu alanda daha çok ürün vermesini sağlayacak değişimi yapmaya gereklilik olduğunu ifade etti
Bakan Dinçerin Mecliste bu konuyla ilgili tavır yaptığını ve kendisinin de kurulan Araştırma Komisyonunda milletvekillerine üstün kabiliyetli çocuklarla ilgili planlamalara ilişkin kısa toplantı verdiğini andıran Sarı, şöyle devam etti:
Biz bundan böyle üstün yeteneklilerin birincil öğretimde, destek eğitim odalarında, özel olarak yetiştirdiğimiz personelle eğitiminin sağlanmasını istiyoruz Bunun için de öbür eğitim modelleriyle, gerek çocuğun yeteneklerine uygun özel yapılandırılmış ortamlarda, gerekse bireysel program aracılığıyla bu çocukları ülkemize kazandırmaya çalışacağız
Sarı, bu eğitim modellerinin sağlanması için de üstün yetenekli çocukların tanılanmasında kullanılan psikolojik ölçme araçlarının zenginleştirilmesi gerektiğini kaydetti
uyruk *