iltasyazilim
FD Üye
Peygamber efendimizin vârisleri, vekîlleri olan âlimlere olan i'timâdi sarsmak için, Ingilizler asirlardir, Islâm âlimlerinin kitaplarinda uydurma hadîs olabilecegini telkîn etmeye çalismislar, bunda da oldukça basari sagladiklari, bir çok genci zehirledikleri anlasilmaktadir
Bir müctehid, baska bir müctehide hatâ ettin demez (Ictihâd ictihâd'la nakzedilemez) Mecelle m16)
Dört mezhebde birbirinden farkli hükümler vardir Fakat hiçbiri, digerini sapiklikla, hatâ etmekle ithâm etmemistir Çünkü hadîsi serîflerde buyuruluyor ki: (Âlimlerin farkli ictihâdlari, mezheblere ayrilmalari rahmettir) Beyhekî
Hanefî ve Hanbelî'de gusülde agzin içini yikamak farz iken, Mâlikî ve Sâfiî'de farz degildir Bunun için mezhebin birine dogru, ötekine yanlis denemez
Her müctehidin bir hadîsten hüküm çikarmasi farklidir Bir müctehidin sahîh dedigi bir hadîse, baska bir müctehid mevdû' diyebilir
Muhaddis mevdu derse
Hadîs ilminde müctehid bir âlim, bir hadîse mevdû' derse, diger müctehidler buna sahîh diyebilir Çünkü mevdû' diyen müctehid, bir hadîsin sahîh olmasi için lüzûm gördügü sartlari tasimiyan bir hadîs için, Mezhebimin usûlünün kâidelerine göre mevdû'durder Ya'nî bu sözün hadîs oldugu bence anlasilamamistir, der Yoksa, Bu söz, Peygamber efendimizin sözü degildirdemek istemez Ayni hadîs için baska bir müctehid sahîhtir diyebilir Sahîh oldugunu söyleyen müctehid ötekine, Peygamber efendimizin bu sözüne nasil mevdû' dersin?demedigi gibi, öteki de, Bu uydurma söze sen nasil hadîs diyebilirsin?demez Diyelim ki, Süyûtî ve Zehebî gibi hadîs âlimleri, Imâmi a'zâm ve Imâmi Gazâlî hazretlerinin sahîh dedigi bir hadîse mevdû' dese, o hadîs, ancak bu iki zâta göre mevdû' sayilir Hadisi bildiren imâmlara göre yine sahîhtir Fakat Aclûnî, hadîs imâmlarinin bildirdigi hadîsi serîflere mevdû derse, o hadîs mevdû olmazPeygamber efendimizin, mu'cize olarak gelecekten haber veren birçok hadîsi serîfleri vardir Bunlarin çogu çikti (Uydurma hadîs çoktur, Kur'ân okuyalim) diyenlerin de çikacagini bildirerek buyurdu ki:
(Bir zaman gelir, beni tekzib edenler çikar Söyle ki, kendisine benden bir hadîs söylenince, Resûlullah böyle sey söylemez Bunu birak, Kur'ândan söyleder) Ebû Ya'lâ
Eger herkes Kur'âni kerîmden hüküm çikarabilseydi, hadîsi serîflere, Eshâbi kirâma ve âlimlere ihtiyâç kalmazdi Onun için Allahü teâlâ da, Peygamber efendimiz de âlimlere uymamizi emrediyor Imâmi Rabbânî hazretleri buyurdu ki:
(Hadîsi serîflerle amel etmek, bize câiz olmaz Mezhebimizin hükmüne aykiri gibi görülen hadîsi serîfler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz) MüjMek 312
Muhammed Hadimî hazretleri buyuruyor ki:
(Dindeki dört delil, müctehidler içindir Bizim için delil, mezhebimizin bildirdigi hükümdür
Çünkü bizler, âyet ve hadîsten hüküm çikaramayiz Mezhebin bir hükmü, âyete, hadîse uymuyor gibi görünse de yanlis degildir Bunun için tefsîr ve hadîs okumamiz uygun olmaz) Berîka s94
Uydurma hadis nakli
Imâmi Gazâlî gibi büyük âlimlerin kitaplarinda uydurma hadîs oldugunu söyleyen Aclûnî' ve MSemseddin Sehâvî Peygamber efendimizin anababasina kâfir diyen Aliyyül kâri ve benzerlerinin sözlerine aldanarak, Ehli sünnet âlimlerinin kitaplarina dil uzatmak ve onlarin kitaplarinda uydurma hadîs var demekten sakinmalidir Hiç bir Ehli sünnet âliminin kitabinda uydurma hadîs olmaz
Islâm âlimleri, hadîs uydurmanin ve uydurulmus hadîsi nakletmenin vebâlinin büyüklügünü bildikleri için, Allahtan çok korktuklari için, tek kelime ile sâlih âlim olduklari için kitaplarina uydurma hadîs almazlar Asagidaki hadîsi serîfler hadîs âlimlerinin kitaplarindan alinmistir
(Benden duydugunuz âyet ve hadisi teblig edin! Benî Isrâil'den bildirdiklerimi de söyleyin! Yalniz bana bilerek yalan isnat eden Cehennemdeki yerine hazirlansin!) Buhârî
(Iftirâcilarin en büyügü, söylemedigim bir sözü, bana isnat edip nakledendir) Beyhekî
(Söylemedigim sözü, hadîs olarak bildiren veya Ku'âni kendi re'yi görüsü ile tefsîr eden, Cehennemde azâb görecektir) Tirmizî
Bu hadîsi serîfleri nakleden ve bilen bir âlim, nasil olur da kitabina uydurma hadîs alabilir? Yoksa uydurma hadîsi bilemiyecek kadar hâsâ câhil miydiler?
Enfal'den alıntıdır
Bir müctehid, baska bir müctehide hatâ ettin demez (Ictihâd ictihâd'la nakzedilemez) Mecelle m16)
Dört mezhebde birbirinden farkli hükümler vardir Fakat hiçbiri, digerini sapiklikla, hatâ etmekle ithâm etmemistir Çünkü hadîsi serîflerde buyuruluyor ki: (Âlimlerin farkli ictihâdlari, mezheblere ayrilmalari rahmettir) Beyhekî
Hanefî ve Hanbelî'de gusülde agzin içini yikamak farz iken, Mâlikî ve Sâfiî'de farz degildir Bunun için mezhebin birine dogru, ötekine yanlis denemez
Her müctehidin bir hadîsten hüküm çikarmasi farklidir Bir müctehidin sahîh dedigi bir hadîse, baska bir müctehid mevdû' diyebilir
Muhaddis mevdu derse
Hadîs ilminde müctehid bir âlim, bir hadîse mevdû' derse, diger müctehidler buna sahîh diyebilir Çünkü mevdû' diyen müctehid, bir hadîsin sahîh olmasi için lüzûm gördügü sartlari tasimiyan bir hadîs için, Mezhebimin usûlünün kâidelerine göre mevdû'durder Ya'nî bu sözün hadîs oldugu bence anlasilamamistir, der Yoksa, Bu söz, Peygamber efendimizin sözü degildirdemek istemez Ayni hadîs için baska bir müctehid sahîhtir diyebilir Sahîh oldugunu söyleyen müctehid ötekine, Peygamber efendimizin bu sözüne nasil mevdû' dersin?demedigi gibi, öteki de, Bu uydurma söze sen nasil hadîs diyebilirsin?demez Diyelim ki, Süyûtî ve Zehebî gibi hadîs âlimleri, Imâmi a'zâm ve Imâmi Gazâlî hazretlerinin sahîh dedigi bir hadîse mevdû' dese, o hadîs, ancak bu iki zâta göre mevdû' sayilir Hadisi bildiren imâmlara göre yine sahîhtir Fakat Aclûnî, hadîs imâmlarinin bildirdigi hadîsi serîflere mevdû derse, o hadîs mevdû olmazPeygamber efendimizin, mu'cize olarak gelecekten haber veren birçok hadîsi serîfleri vardir Bunlarin çogu çikti (Uydurma hadîs çoktur, Kur'ân okuyalim) diyenlerin de çikacagini bildirerek buyurdu ki:
(Bir zaman gelir, beni tekzib edenler çikar Söyle ki, kendisine benden bir hadîs söylenince, Resûlullah böyle sey söylemez Bunu birak, Kur'ândan söyleder) Ebû Ya'lâ
Eger herkes Kur'âni kerîmden hüküm çikarabilseydi, hadîsi serîflere, Eshâbi kirâma ve âlimlere ihtiyâç kalmazdi Onun için Allahü teâlâ da, Peygamber efendimiz de âlimlere uymamizi emrediyor Imâmi Rabbânî hazretleri buyurdu ki:
(Hadîsi serîflerle amel etmek, bize câiz olmaz Mezhebimizin hükmüne aykiri gibi görülen hadîsi serîfler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz) MüjMek 312
Muhammed Hadimî hazretleri buyuruyor ki:
(Dindeki dört delil, müctehidler içindir Bizim için delil, mezhebimizin bildirdigi hükümdür
Çünkü bizler, âyet ve hadîsten hüküm çikaramayiz Mezhebin bir hükmü, âyete, hadîse uymuyor gibi görünse de yanlis degildir Bunun için tefsîr ve hadîs okumamiz uygun olmaz) Berîka s94
Uydurma hadis nakli
Imâmi Gazâlî gibi büyük âlimlerin kitaplarinda uydurma hadîs oldugunu söyleyen Aclûnî' ve MSemseddin Sehâvî Peygamber efendimizin anababasina kâfir diyen Aliyyül kâri ve benzerlerinin sözlerine aldanarak, Ehli sünnet âlimlerinin kitaplarina dil uzatmak ve onlarin kitaplarinda uydurma hadîs var demekten sakinmalidir Hiç bir Ehli sünnet âliminin kitabinda uydurma hadîs olmaz
Islâm âlimleri, hadîs uydurmanin ve uydurulmus hadîsi nakletmenin vebâlinin büyüklügünü bildikleri için, Allahtan çok korktuklari için, tek kelime ile sâlih âlim olduklari için kitaplarina uydurma hadîs almazlar Asagidaki hadîsi serîfler hadîs âlimlerinin kitaplarindan alinmistir
(Benden duydugunuz âyet ve hadisi teblig edin! Benî Isrâil'den bildirdiklerimi de söyleyin! Yalniz bana bilerek yalan isnat eden Cehennemdeki yerine hazirlansin!) Buhârî
(Iftirâcilarin en büyügü, söylemedigim bir sözü, bana isnat edip nakledendir) Beyhekî
(Söylemedigim sözü, hadîs olarak bildiren veya Ku'âni kendi re'yi görüsü ile tefsîr eden, Cehennemde azâb görecektir) Tirmizî
Bu hadîsi serîfleri nakleden ve bilen bir âlim, nasil olur da kitabina uydurma hadîs alabilir? Yoksa uydurma hadîsi bilemiyecek kadar hâsâ câhil miydiler?
Enfal'den alıntıdır