Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Uyum Bozukluğu ve Özel Eğitimcilere Öneriler

Uyum Bozukluğu ve Özel Eğitimcilere Öneriler
0
54

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Harmoni Bozukluğu ve Özel Eğitimcilere Öneriler Düzen Bozukluğu Görülebilir bir psikososyal stres kaynağına ( yada bir çok gerginlik kaynağına ) gerginlik kaynak veya kaynaklarının başlamasından sonraki 3 ay içinde ortaya çıkan bir tepkidir Uyumsuz çocuklarda çoğu kez görülen tavır belirtileri şunlardır: · Okuldan hoşlanmazlar · Okula sık sık devam etmezler · Yalan söylerler, çalarlar, otoriteye aleyhinde direnirler · Tırnaklarını yer, ısırırlar, sıkça atışma yaparlar · Akademik çalışmalarında bariz şekilde başarısızlık gösterirler · Enerjilerini muhakkak bir alanda toplayamazlar, baş ağrısından ve bezginlik olduklarından çoğu kez şikayet ederler · Kendi kendine güvenmez, kendilerini çok önemsiz bulurlar Belirgin şekilde bayağılık duygusu vardır Aileye Öneriler 1 Özürden ( körlük, ağır işitme vb ) fazla, özüre aleyhinde bireyin ve çevresindekilerin takındıkları söylev ve davranışlar uyumsuzluğun nedeni olabilir Özürlü çocuğunuzu özürü ile kabul ediniz, özründen dolayı onu dışlamayınız, başkalarıyla kıyaslamayınız 2 Sürekli ve kronik hastalıklar ( kronik tüberküloz, sara, kellik vb ) bu hastalıklara karşı çevredekilerin davranışları çocuklarda ve gençlerde önemli armoni problemlerine yol açmaktadır 3 Çocuğunu istemeyen, keyfine ve dilediği gibi yaşamasına engel olduğu için bilinç altı etmenlerle kabul etmeyen, beklenilen sorumlulukları yerine getirmeyen ebeveynler uyumlu çocuk yetiştirmekten uzaktan olacaklardır 4 Annebabanın devamlı çocuk önünde tartışmaları, kavgaları, evi terk etmeleri, dövme, sövme vb çocukta mutsuz, endişeli ve güvensiz bir yaşamın tohumlarını atarak düzen problemleri ortaya çıkarabilir Çocuğun önünde yıkıcı tartışmalar yapmayınız 5 Ailelerin bir takım yanlış tutumları; otoriter, baskıcı, korumacı, aşırı sevgi ve sınırsız tutku çocuğu pasif, palavracı, güvenilmez, güvensiz, bencil, şımarık vb yapabilir Çocuğun bütün isteklerini yerli yersiz, zamanlı zamansız, zorunlu ve patavatsız şekilde yapmak çocukta telafisi şiddet uyumsuzluklara yol açabilir 6 Çocuğunuzda uyumsuzluk olarak görülecek davranışlar tespit edilmişse çocuğunuz sürekli gerilim içinde olabilir, kolayca hüsrana kapılabilir ve kayıtlı alanlarda çökme duyabilir BL1 çocukların gerilimlerini boşaltacakları manâsız zaman faaliyetlerinde bulunmasını sağlayınız, başaramayacakları faaliyetlerden dolayı onlardan pozitif galibiyet beklemeyiniz çünkü bu faaliyeterden kolayca çekilebilir ve devam etmeyebilirler Ahenksiz çocuklar sıkça çalarlar, yalan söylerler, otoriteye aleyhinde direnirler Çocuğu bu negatif davranışlarından ötürü cezalandırırken şiddete, onur kırıcı ve aşağılayıcı sözlere baş vurmayınız 7 Çocuğunuz düzen problemi çekiyorsa, okula devam etmeyebilir, okuldan hoşlanmayabilir ve akademik çalışmalarında keskin bir şekilde başarısızlık gösterebilirler Bu çocukları alaka, yetenekleri doğrultusunda yönlendiriniz yapamayacakları faaliyetleri onlardan istemeyiniz 8 Çocuklar davranış ve tutumlarında sevdiği insanlara benzemeye çalışırlar Çocuğa iyi model olunuz Öğretmene Öneriler 1 Çocukların sosyohesaplı, sosyokültürel düzeyleri birbirinden farklı için keza çocukların kendi arasında, hem de okula karşı ahenk problemleri yaşanacaktır Uyum problemi görülen öğrencileri belirleyin, bu öğrencilerle daha çok ilgilenin, bu öğrencilere dayanma gösterin ve bu öğrencileri kazanmaya çalışınız Okuldaki birtakım etkinliklerde onlara görev veriniz 2 Uyumsuz Çocuğun uğraşacağı yapabileceği, yaşamına genelleyebileceği akademik etkinlikler sağlanmalıdır (0m Sınıftaki uyumsuz çocuklara küme çalışması yaptırılabilir) Bu şekilde uyumsuz çocuğun sınıfta kendisini ifade etmesi sağlanmış olur 3 Göze, kulağa hitap eden fiziki materyallerden fazla yararlanın ve eksik görünmeyen materyal kullanın 2 Ahenksiz çocuklar okula devam etmezler, okuldan hoşlanmazlar ve akademik çalışmalarda bariz bir şekilde başarısızlık gösterirler Çocuğun okuldan müsamaha alacağı ve kendini açıklama edeceği ortamları yaratmaya çalışınız (Örn Ahenksiz Çocuğu eğitsel kol faaliyetlerinde görevlendirin) 3 Ahenksiz çocuklar sık sık atışma yapabilirler, kabadayılık ve zorbalık edebilirler, akranlarından hoşlanmayabilirler Bu durumda Çocuğu derhal idareye, disipline sevk etmekten ziyade çocukların aralarındaki problemleri çözümlemesi için uzlaşmacı bir davranış takının Bu davranışları bildiren öğrencilerin davranışlarının niçin ve sonuçlarını açıklayınız 4 Ahenksiz çocuğun annebabası ve çocuğun eğitim, terapi ve tedavisi ile uğraşan öteki kimselerle işbirliği içinde egzersiz yerine getirmek gerekir seçme parça : ozelegitimsitesicom  
 
858,476Konular
981,262Mesajlar
29,554Kullanıcılar
MiklosSon üye
Üst Alt