iltasyazilim
FD Üye
Vahabilerin Şefaat Hakkında Manasını Saptırdığı Bir Ayetbismillahi teala
şefaat mevzusu bildiğiniz üzere hakdır
cenabı hakkın veli dostlarının şefaatıde hakdır
lakin vahabi harici meşrebli olanlar şefaati red ediyorlarhatda büyük bir çarpıtma ile ilk 3 asır da resulullahın vefatından sonra ondan şefaat istenemeyeceğine dair icma olduğunu da söylüyorlar
şimdilik buna değinmeyeceğiz ama onların bu hususda delil aldıkları bir ayet var
bakara 48 ayeti kerime şu şekildedir
Ve öyle bir günden korkun ki; o günde kimse, kimse için bir şey ödeyemez Şefaat kabul edilmez Fidye almmaz ve onlara yardım da edilmez
bu ayetden yola çıkıp şefaat ya resulullah dahi denemeyeceğini beyan ediyorlarhatda şefaat ya resulullah diyenleri şirk ile itham ediyorlar
şimdi tefsirlerde bu hususda hakkında ne yazmakda
bakın 1misal ibni kesirde şöyle nakil vardır
Şefaat kabul edilmez» Yani kâfirler için
Başka âyeti kerimeler*de ise şöyle buyurulur:
«Artık onlara şefâatçılann şefaati fayda ver*mez» (Müddessir, 48)
Ve nitekim cehennem ehli hakkında da şöyle buyuruluyor : «Bizim için ne bir şefaatçi ve ne de sıcak bir dost var*dır» (Şuarâ, 101)
bakın burda haklarında şefaatin kabul edilmediği kişiler kafirler
muddesir suresinden
ibni kesir tefsiri
38 — Her nefis, kazandığı ile bağlıdır39 — Ancak sağcılar müstesna40 — Cennetlerdedirler Sorarlar,41 — Suçlulara;42 — Nedir sizi Sekar'a sürükleyen?43 — Derler ki: Biz namaz kılanlardan değildik44 — Yoksulu doyurmazdık45 — Dalanlarla birlikte biz de dalardık46 — Ve dîn gününü yalanlardık47 — Nihayet ölüm bize gelip çattı48 — Artık onlara, şefâatçılarm şefaati fayda vermez
izah
ALLAH Teâlâ «Her nefis, kazandığı ile bağlıdır» buyuruyor
Kıyamet günü herkes yaptığı ile bağlıdır İbn Abbâs ve bir başkası böyle demiştir
«Ancak sağcılar müstesna» Çünkü onlar «Cennetlerdedirler
Suçlulara sorarlar» Onlar odalarmdadırlar, suçlular da aşağılardadırlar Ve onlara derler ki: «Nedir sizi Sekar'a sürükleyen?» Derler ki: «Biz, namaz kılanlardan değildik, yoksulu doyurmazdık» Biz Rabbımıza ibâdet etmemiştik ve kendi cinsimizden olan O'nun yaratıklarına da iyi davranmamıştık «Dalanlarla birlikte biz de dalardık»
Bilmediğimiz şeyleri söylerdik
Katâde der ki: Kim bir azgınlığa dalarsa, biz de onunla beraber azgınlığa dalardık
«Ve dîn gününü yalanlardık Nihayet ölüm bize gelip çattı» Buradaki yakın kelimesi ölüm demektir Tıpkı ALLAH Teâlâ'mn «Ve sana yakın gelinceye kadar Rabbma ibâdet et» (Hicr, 99) kavli gibi
Rasûlullah (sa) da Osman İbn Maz'ûn'u kasdederek; ona Rabbından yakîn geldi, buyurmuştu ki, bu ölüm anlamınadır
«Artık onlara, şefâatçıların şefaati fayda vermez»
Bu niteliklerle nitelenenlere kıyamet günü hiç bir şefaatçinin şefaati fayda vermez
Çünkü şefaat ancak ona ehil olanlara yarar sağlar
Ama kıyamet günü ALLAH'a küfrederek ölenler, şüphesiz ki cehenneme gidecekler ve orada ebedî olarak kalacaklardır
ayetde bahse konu olan şefaata nail olamayanlar yukardaki beyan eden niteliklere sahip olanlar
şimdi meseleyi biraz olsun anlayabildik değil mi?
vesselam
reddulmuhtar sitesinden alıntıdır
şefaat mevzusu bildiğiniz üzere hakdır
cenabı hakkın veli dostlarının şefaatıde hakdır
lakin vahabi harici meşrebli olanlar şefaati red ediyorlarhatda büyük bir çarpıtma ile ilk 3 asır da resulullahın vefatından sonra ondan şefaat istenemeyeceğine dair icma olduğunu da söylüyorlar
şimdilik buna değinmeyeceğiz ama onların bu hususda delil aldıkları bir ayet var
bakara 48 ayeti kerime şu şekildedir
Ve öyle bir günden korkun ki; o günde kimse, kimse için bir şey ödeyemez Şefaat kabul edilmez Fidye almmaz ve onlara yardım da edilmez
bu ayetden yola çıkıp şefaat ya resulullah dahi denemeyeceğini beyan ediyorlarhatda şefaat ya resulullah diyenleri şirk ile itham ediyorlar
şimdi tefsirlerde bu hususda hakkında ne yazmakda
bakın 1misal ibni kesirde şöyle nakil vardır
Şefaat kabul edilmez» Yani kâfirler için
Başka âyeti kerimeler*de ise şöyle buyurulur:
«Artık onlara şefâatçılann şefaati fayda ver*mez» (Müddessir, 48)
Ve nitekim cehennem ehli hakkında da şöyle buyuruluyor : «Bizim için ne bir şefaatçi ve ne de sıcak bir dost var*dır» (Şuarâ, 101)
bakın burda haklarında şefaatin kabul edilmediği kişiler kafirler
muddesir suresinden
ibni kesir tefsiri
38 — Her nefis, kazandığı ile bağlıdır39 — Ancak sağcılar müstesna40 — Cennetlerdedirler Sorarlar,41 — Suçlulara;42 — Nedir sizi Sekar'a sürükleyen?43 — Derler ki: Biz namaz kılanlardan değildik44 — Yoksulu doyurmazdık45 — Dalanlarla birlikte biz de dalardık46 — Ve dîn gününü yalanlardık47 — Nihayet ölüm bize gelip çattı48 — Artık onlara, şefâatçılarm şefaati fayda vermez
izah
ALLAH Teâlâ «Her nefis, kazandığı ile bağlıdır» buyuruyor
Kıyamet günü herkes yaptığı ile bağlıdır İbn Abbâs ve bir başkası böyle demiştir
«Ancak sağcılar müstesna» Çünkü onlar «Cennetlerdedirler
Suçlulara sorarlar» Onlar odalarmdadırlar, suçlular da aşağılardadırlar Ve onlara derler ki: «Nedir sizi Sekar'a sürükleyen?» Derler ki: «Biz, namaz kılanlardan değildik, yoksulu doyurmazdık» Biz Rabbımıza ibâdet etmemiştik ve kendi cinsimizden olan O'nun yaratıklarına da iyi davranmamıştık «Dalanlarla birlikte biz de dalardık»
Bilmediğimiz şeyleri söylerdik
Katâde der ki: Kim bir azgınlığa dalarsa, biz de onunla beraber azgınlığa dalardık
«Ve dîn gününü yalanlardık Nihayet ölüm bize gelip çattı» Buradaki yakın kelimesi ölüm demektir Tıpkı ALLAH Teâlâ'mn «Ve sana yakın gelinceye kadar Rabbma ibâdet et» (Hicr, 99) kavli gibi
Rasûlullah (sa) da Osman İbn Maz'ûn'u kasdederek; ona Rabbından yakîn geldi, buyurmuştu ki, bu ölüm anlamınadır
«Artık onlara, şefâatçıların şefaati fayda vermez»
Bu niteliklerle nitelenenlere kıyamet günü hiç bir şefaatçinin şefaati fayda vermez
Çünkü şefaat ancak ona ehil olanlara yarar sağlar
Ama kıyamet günü ALLAH'a küfrederek ölenler, şüphesiz ki cehenneme gidecekler ve orada ebedî olarak kalacaklardır
ayetde bahse konu olan şefaata nail olamayanlar yukardaki beyan eden niteliklere sahip olanlar
şimdi meseleyi biraz olsun anlayabildik değil mi?
vesselam
reddulmuhtar sitesinden alıntıdır