nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Vahhabilik Nedir?
Vahhabilik, XVII yüzyılın sonunda Yemen ve Arabistan taraflarında ortaya çıkmış siyâsî ve itikâdî bir harekettir Bu günkü Suud yöneticileri de genelde bu akımın temsilcileridir Zârihî ve Hâricî bir görüş açıları vardır Kuranı Kerim ayetlerini mecâzî manalarına yaklaşmaksızın olduğu gibi anlama meyli vardır İnançlarında taassup gösterirler Kendi görüşlerinde olmayanları tekfir ederler Muhaliflerine karşısında sert davranırlar Haramı haram helali de helal kılan yalnızca Allahtır Hz Peygamberden sonradan hiç kimsenin sözü din hususunda kanıt olamaz Akaid konusunda kelam bilginlerinin sözlerine, helal ve haram konusunda fukahanın sözlerine itibar edilemez Kuran ve sünnete ya da kaynaklara dönüş diye nitelendirilen bu metotta Kuran ve sünnet üzerine üretilmiş olan akla ve ilme dayalı yorumları reddetme vardır Onlar nazarında ayet ve hadisleri tefsir ve tevil keyfîlik ifade eder Dinin emirlerini başvuru formu imandandır böylece, tembellik sonucu farz namazları kılmayan ya da zekatını vermeyen kişi mümin olmaktan çıkar ve kafir olur Bu inanç Vehhabileri kendilerinden olmayanlara karşısında sert davranmaya itmiştir
Vahhabi harekete dünya müslümanlarının öyle azı göre benimsenmiş, günümüzde de yumuşayarak bir takım değişikliklere uğramıştır
Vahhabilerin amelde mezhepleri Hanbelîdir Kendisi de bir Hanbelî âlimi olan İbn Teymiyyenin görüşlerini çoğunlukla referans gösterirler
Başından beri tasavvuf ve tarikatlaşma oluşumlarına cephe almışlardır Fazla peşin bir önyargı ile bu oluşumlara küfür damgasını vururlar
Dünyada ne dek insan varsa öyle duyuş, algılama ve ifade ediliş biçimi vardır Insanlar birbirinden ayrı yapılarda yaratılmışlardır Öyleyse eğitimde uygulanacak yöntemlerde de farklılıklar olmalıdır Ashabı kiramdan her birinin ayrı olarak özellikleri ve fıtratları vardı Büyüklük bu denli farklı yaratılışa sahip insanları kendilerinden taviz vermeden, ortak değerlerde buluşturmaktır Hz Peygamber benzer soru karşısında ayrı olarak sahabeye ayrı ayrı cevapları vererek ayrı ayrı cephelere yönlendirmiştir İnsan alet değildir Birinin hoşlandığı bir iltifatı diğeri kendisine üretilmiş bir hakaret olarak kabul edebilir Öyleyse her insanın yapısına kadar bir irşad yöntemi gereği açıktır
Alıntıdır *
Vahhabilik, XVII yüzyılın sonunda Yemen ve Arabistan taraflarında ortaya çıkmış siyâsî ve itikâdî bir harekettir Bu günkü Suud yöneticileri de genelde bu akımın temsilcileridir Zârihî ve Hâricî bir görüş açıları vardır Kuranı Kerim ayetlerini mecâzî manalarına yaklaşmaksızın olduğu gibi anlama meyli vardır İnançlarında taassup gösterirler Kendi görüşlerinde olmayanları tekfir ederler Muhaliflerine karşısında sert davranırlar Haramı haram helali de helal kılan yalnızca Allahtır Hz Peygamberden sonradan hiç kimsenin sözü din hususunda kanıt olamaz Akaid konusunda kelam bilginlerinin sözlerine, helal ve haram konusunda fukahanın sözlerine itibar edilemez Kuran ve sünnete ya da kaynaklara dönüş diye nitelendirilen bu metotta Kuran ve sünnet üzerine üretilmiş olan akla ve ilme dayalı yorumları reddetme vardır Onlar nazarında ayet ve hadisleri tefsir ve tevil keyfîlik ifade eder Dinin emirlerini başvuru formu imandandır böylece, tembellik sonucu farz namazları kılmayan ya da zekatını vermeyen kişi mümin olmaktan çıkar ve kafir olur Bu inanç Vehhabileri kendilerinden olmayanlara karşısında sert davranmaya itmiştir
Vahhabi harekete dünya müslümanlarının öyle azı göre benimsenmiş, günümüzde de yumuşayarak bir takım değişikliklere uğramıştır
Vahhabilerin amelde mezhepleri Hanbelîdir Kendisi de bir Hanbelî âlimi olan İbn Teymiyyenin görüşlerini çoğunlukla referans gösterirler
Başından beri tasavvuf ve tarikatlaşma oluşumlarına cephe almışlardır Fazla peşin bir önyargı ile bu oluşumlara küfür damgasını vururlar
Dünyada ne dek insan varsa öyle duyuş, algılama ve ifade ediliş biçimi vardır Insanlar birbirinden ayrı yapılarda yaratılmışlardır Öyleyse eğitimde uygulanacak yöntemlerde de farklılıklar olmalıdır Ashabı kiramdan her birinin ayrı olarak özellikleri ve fıtratları vardı Büyüklük bu denli farklı yaratılışa sahip insanları kendilerinden taviz vermeden, ortak değerlerde buluşturmaktır Hz Peygamber benzer soru karşısında ayrı olarak sahabeye ayrı ayrı cevapları vererek ayrı ayrı cephelere yönlendirmiştir İnsan alet değildir Birinin hoşlandığı bir iltifatı diğeri kendisine üretilmiş bir hakaret olarak kabul edebilir Öyleyse her insanın yapısına kadar bir irşad yöntemi gereği açıktır
Alıntıdır *