Sanat ve moda Valentino’nun Des Ateliers couture koleksiyonu ile yine hayat buldu. Geçtiğimiz Perşembe günü Venedik’te Valentino Des Ateliers couture koleksiyonunu sunan Pierpaolo Piccioli, dizaynlarını yaparken sanatın modadaki yerini göz önünde bulundurdu. 17 farklı milletlerarası sanatçı ile bir ortaya gelen Piccioli, koleksiyondaki 82 dizayndan 22’sini bu sanatkarlar ile birlikte yarattı. Başlı başına birer sanat modülü olan dizaynlar, gözü pek renkler ve göz alıcı ayrıntılar ile tamamlandı.
Andrea Respino’nun yapıtı bir paltoya ilham kaynağı olurken, Piccioli bu dizaynın 150 farklı kumaştan yaratıldığını belirtti. Respino’nun yardımı ile yapılan bu palto satenden payete kadar birçok doku ile tasarlandı. Bir öteki tarzda ise Çinli sanat küratörü ve fotoğrafçısı Rui Wu ile birlikte çalışan Piccioli, dikkat alımlı payetli bir slip elbise tasarladı. Valentino’nun imzası haline gelen tarzları göz arkası etmeyen Piccioli, markanın mirasını sanatkarların dokunuşları ile tekrar yorumladı. Alessandro Teoldi’nin bir yapıtına referans yapan Piccioli, Valentino’nun ikonik arşivlerindeki kırmızı kumaşları ile el işlemeli bir tuvalet tasarladı.
Nadide yapıtların çağdaş sanattaki yerini haute couture’un modadaki yeri olarak yansıtan Piccioli, özel couture koleksiyonu için çoğunlukla ressamlar ile çalıştı. “Moda ve sanat farklı gayelere karşılık veren kreatif süreçlerdir — biri beden ve harekete oburu ise hudutlardan büsbütün özgür bir konsept,” diyen Piccioli, iki sanat cinsini de birbirine benzeterek, “Her ikisi de atölyede tıpkı noktada buluşuyor: üretimin yeri, ellerle düşündüğünüz bir yer, tutkunun müsabakası, bir fikir ve elle tutulabilir bir nesne,” diye ekledi. Hem modanın hem de sanatın da tarihteki anları ve bakış açılarını kendi lisanları ile anlattığını söyleyen Piccioli, “Bağlantı ve yüzleşme eksikliği olduğunu hissettim ve bir sanatkarlar fabrikası, birbirine ilham verecek farklı bakış açılarına sahip bir topluluk yaratmam gerekiyordu. Müze anısı olarak bir t-shirt üzerine fotoğraf damgalamak değil, sanatkarın ruhunu yansıtmak istedim,” dedi.
İzleyenlerin tüm bu katmanları ve derin manaları kaçırabileceğinin farkında olduğunu söyleyen Piccioli, dizaynların farklı bakış açıları ile yorumlanabileceğini ekledi. “Sanatçının derin bir mana okuması olabilir yahut yalnızca moda. Zira moda kreatif sürecin içinde ve yalnızca ambalajında değil. Sanat ise estetikte yansıtılan bir şey ve öykü anlatımı yok,” diyen Piccioli, “Modanın hoşluk yaratması, ilgi ve merak uyandırması gerekiyor. Lakin tıpkı vakitte güçlü olabilir, politik bir lisana sahip olabilir ve dünyanın bir fotoğrafını temsil edebilir. Birçok vakit dünya değişir ve moda bunu daha geç algılar lakin ben modanın bir değişim aracı olmasını istiyorum,” diye ekledi. Valentino'nun sponsor olduğu Venedik Bienali Milletlerarası Sanat ve Mimarlık Stantları ile Milletlerarası Dans, Müzik ve Tiyatro Şenliklerine konut sahipliği yapan Arsenale'nin bir modülü olan Gaggiandre lokasyonunu tercih eden Piccioli, Venedik’te bir moda şöleni yarattı.
Farklı silüetler ve heykelsi dizaynlar ile ilkbahar couture koleksiyonunu yankılayan Piccioli, bir sefer daha cinsiyet kimliklerini ortadan kaldırarak erkekler için pantolon üzeri etekler tasarladı. Bayan ve erkek giysisinin ortasındaki çizgileri bulanıklaştıran Piccioli tıpkı vakitte büyüleyen bir renk paletine yöneldi. Şovun sonuna yanlışsız müzikçi ve kelam muharriri Cosima’nın performansı ile daha da renklenen Valentino Des Ateliers gösterisi, izleyenleri ekrana kitledi.
1
Valentino
2
Valentino
3
Valentino
4
Valentino
5
Valentino
6
Valentino
7
Valentino
8
Valentino
9
Valentino
10
Valentino
11
Valentino
12
Valentino
13
Valentino
14
Valentino
15
Valentino
16
Valentino
17
Valentino
18
Valentino
19
Valentino