Toplumsal medya devleri ortasındaki rekabet büyürken Instagram, Clubhouse uygulamasında bulunan 'canlı oda' özelliğini eklediğini duyurdu.
Instagram, bu yeni özelliği ile Clubhouse'daki 'oda' konseptini platformuna taşırken, canlı yayınlarda konuşmacı sayısını 4'e çıkardı.
Sputnik'te yer alan habere nazaran Instagram, yeni bir güncelleme ile Clubhouse uygulamasında da olan ve 4 konuşmacının bulunduğu canlı yayına olanak tanıyan 'canlı oda (live room)' özelliğini ekledi. Bu özelliğin Instagram platformuna taşınması, Instagram'da etkileşimin çoğalacağı ve dörtlü kümelerin ortak canlı yayın yapabileceği manasına geliyor.
Canlı odalar aynı vakitte içerik üreticiler için yeni bir gelir kapısı da yaratıyor. Bu özellik ile takipçiler, yayın esnasında sevdikleri hesaplara takviye olmak için 'rozet' satın alabiliyor ya da 'alışveriş' ve 'canlı bağış toplama' özelliklerinden kolay kolay faydalanabiliyor.
Instagram tarafından yapılan açıklamada, canlı yayınlara daha fazla etkileşim özelliği ekleneceği de belirtildi.
Şirket, önümüzdeki aylarda moderatör denetimleri ve ses özelliklerini de ekleyeceğini duyurdu. Bu açıklamadan hareketle, gelecek aylarda Clubhouse gibisi özelliklerin platformda yerini alacağı varsayım ediliyor.