Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Veli, keramet, mürşid ne demektir

Veli, keramet, mürşid ne demektir
0
104

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Sual: Veli, keramet, mürşid ne demektir?
CEVAP
İkinci binin müceddidi imamı Rabbani hazretlerinin Mektubat kitabının çeşitli mektuplarından alarak aşağıda bildirelim:



Keramet haktır Keramet, şirkten kaçıp kurtulmak, marifete kavuşmak, kendini yok bilmektir Keramet ile istidracı birbiri ile karıştırmamalıdır Keramet ve keşf sahibi olmak istemek, Allah’tan başkasını sevmek demektir Keramet, kurb ve marifet demektir Kerametin çok olması, tasavvuf yolunda yükselirken pek ileri gitmek ve inerken, inişi az olmaktandır Keramet, yakîni kuvvetlendirmek içindir Yakîn ihsan olunmuş Velinin keramete ihtiyacı yoktur Kalbin zikre alışması yanında, kerametin hiç kıymeti yoktur Evliyanın keşfinde hata olabilir Keşfin yeri kalbdir Sahih olan keşfler, hayal değildir İlham ile kalbde hasıl olur Hayal karışmış olan keşflere güvenilmez Evliyanın keşfi, İslamiyet’e uygun olursa, ona güvenilir Böyle değilse güvenilmez Evliyanın keşfleri, ilhamları, başkaları için hüccet, senet olamaz Fakat müctehidin sözü, onun mezhebinde olanlar için hüccettir



Keşf ve keramet sahibi olmak, derecenin yüksek olmasını bildirmez Keşfler, tecelliler, tasavvuf yolunun yolcularında hasıl olur O yolun sonunda olanlar, hayrette ve ibadettedirler Evliyanın önüne, boynu bükük gelmelidir ki, fayda elde edilebilsin Evliyanın elbisesini edep ve saygı ile giyince, çok fayda hasıl olabilir Allahü teâlâ, Evliyasını büyük günah işlemekten korur Evliyadan birkaçı, uzak yerlerde görülmüştür Bu görünüş, ruhlarının, kendi bedenlerinin şeklinde görünmesidir Evliya, küçük günahtan korunmuş değildirler Fakat, hemen gafletten uyandırılıp tevbe eder ve iyi işler yaparak, af dilerler Evliya, insanları hem İslamiyet’in açık emirlerine, hem de ince, gizli bilgilerine çağırırlar Evliyanın bir kısmı, sebepler âlemine inmemiştir Bunların Peygamberlik üstünlüklerinden haberleri yoktur İnsanlara faydalı olmazlar Feyz veremezler Evliyanın çoğunda, vilayetin üstünlükleri vardır Kutblar, evtad ve ebdal böyledir Bunların gençleri yetiştirebilmeleri, Ali “radıyallahü teâlâ anhın yardımı ile olur



Velilerin yükseklikleri arasındaki farklar, Allahü teâlânın bunları sevmesinin derecesine göredir Evliyalık, zıllere, gölgelere kavuşmak demektir Sevgileri ve zevkleri hep zılleredir Evliyalık, Peygamberliğin zıllidir, gölgesidir Evliyalığı abdest gibi, nübüvveti namaz gibi bilmelidir Evliyalık, kötü huylardan kurtulmak demektir Evliyanın, kendinin Veli olduğunu bilmesi lazım değildir Evliyalık verilip de, Veli olduğu bildirilmezse, hiç kusur olmaz Veli olmak için, dünya ve ahiret sevgisini gönülden çıkarmak lazımdır Peygamberlik üstünlüklerinde, ahirete düşkün olmak iyidir İnsanda, ruh âleminden gelmiş olan on latife, on kuvvet vardır Evliyalık ve Peygamberlik üstünlükleri, bu on latifede olur Evliyalık, fena ve beka demektir Yani, kalbi dünyaya düşkün olmaktan kurtarıp, Allahü teâlâya düşkün olmaktır Evliyalık, akıl ile ve düşünmekle anlaşılamaz Evliyalık, Allahü teâlâya yakınlık demektir Mahlukları düşünmeyi gönülden çıkaranlara ihsan edilir Mahlukların düşüncesini gönülden çıkarmaya (Fena) denir



Evliyalığın bütün üstünlükleri, İslamiyet’e uymakla hasıl olur Peygamberliğin üstünlükleri ise, İslamiyet’in görünmeyen, herkesin bilemediği inceliklerine de uyanlara verilir Peygamberliğin üstünlükleri demek, Peygamberlik demek değildir Evliyalık derecelerinin hepsini geçip, sonuna varanların keşfleri ve ilham olunan bilgilerin hepsi, Ehli sünnet âlimlerinin Nasslardan, yani Kitap ve sünnetten anlayıp bildirdikleri bilgilere tam uygun olur Evliyalıkta ilerlemenin yarısı yükselmek, yarısı da inmektir Çok kimse, yalnız yükselmeyi evliyalık sanmış, inişe de, Peygamberlik üstünlükleri demişlerdir Halbuki, bu iniş de, yükseliş gibi, evliyalıktır Evliyalıkta cezbe ve süluk vardır Bu ikisi, evliyalığın iki temel direğidir Peygamberlik üstünlükleri için, bu ikisi lazım değildir Evliyalık derecelerinin sonu, kulluk makamıdır Kulluk makamının üstünde, hiçbir makam yoktur Veliler Hakka doğrudurlar Peygamberlikte, hem Hakka, hem de halka doğru olup, birbirine engel olmaz Evliyanın nefsleri mutmainne olmuş ise de, bedendeki maddelerin ihtiyaç ve istekleri vardır



Evliyalık, beş derecedir Herbiri, beş latifeden birinin yükselmesidir Herbiri, Ulül’azm Peygamberlerden birinin yoludur Birinci derecesi Âdem aleyhisselamın yoludur Evliyalığı birinci derecede olan bir Peygamberin evliyalığı, beşinci derecede olan bir Velinin evliyalığından daha kıymetlidir Evliyalığın (Vilayeti hassa) denilen en yüksek derecesine kavuşabilmek için, nefsin fani olması lazımdır (Ölmeden önce ölünüz!) emri, bu faniliği göstermektedir



Evliyalık, ya hassa hususi olur veya umumi olur Vilayeti hassa, Muhammed aleyhisselamın evliyalığıdır Onun ümmetinden, ona tam tâbi olan evliya da bu vilayete kavuşabilir Bu vilayet, tam fena ve olgun bekadır Burada nefs fani olmuş, Allahü teâlâdan razı olmuştur Allahü teâlâ da, ondan razıdır Evliyalığın yüksekliği, beş latifenin derecesine, sırasına göre değildir En yüksek derecedeki (Ahfa) latifesinin evliyalığına kavuşmak, öteki derecelerde bulunan Evliyadan daha yüksek olmayı göstermez Evliyalığın üstünlüğü, asla yakınlık ve uzaklıkla ölçülür Kalb denilen aşağı derecedeki latifenin evliyalığına kavuşmuş bir Veli, asla daha karib yakın olunca, ahfa latifesinde bulunan, fakat o kadar yakın olmayan Veliden daha üstün olur



Muhammed aleyhisselamın evliyalığına kavuşan Veli, geri dönmekten korunmuştur Yani bulunduğu dereceyi kaybetmez Öteki Veliler, korunmuş değildirler, tehlikededirler Evliyalık, yalnız kalbin ve ruhun fani olması ile hasıl olabilir Fakat, bunların fani olmaları için, öteki üç latifenin de fani olmaları lazımdır Evliyanın evliyalığına (Vilayeti sugra) denir Peygamberlerin evliyalığına (Vilayeti kübra) denir Vilayeti sugranın sonu, enfüsdeki ve afaktaki ilerlemenin sonuna kadardır Vilayeti sugrada, vehmden ve hayalden kurtuluş yoktur Vilayeti kübrada vehmden ve hayalden kurtuluş vardır Vilayeti sugra, beş latifenin, arşın dışındaki asıllarını geçtikten sonra başlayıp, bu asılların da asılları olan, Allahü teâlânın sıfatlarının zıllerini, görünüşlerini geçince, biter Vilayeti sugra afakta ve enfüsde, yani insanın dışındaki ve içindeki mahluklarda olur Yani zıllerde, görünüşlerde olur Bunda sona erenler, (Tecelliyi berki)ye, yani şimşek gibi çakıp geçen tecellilere kavuşurlar Vilayeti kübra, bu tecellilerin görünüşlerin aslında olur Allahü teâlâya yakın olan ilerlemedir Peygamberlerin evliyalığı böyledir Burada, tecelliler, daimidir Vilayeti sugra, (cezbe) ile (süluk)dür



Evliyalık kemalatına kavuşmak, süluk, yani çalışarak ilerlemek, kalbin zikir etmesi ve murakaba ve rabıta ile olur Peygamberlik kemalatında ilerlemek ise, Kur’anı kerim okumakla ve namaz kılmakla olur Bundan sonra ilerlemek için hiçbir sebebin tesiri yoktur Ancak, Allahü teâlânın lütfu ve ihsanı ile olur Ne kadar ilerlerse ilerlesin, İslamiyet’ten dışarı çıkamaz İslamiyet’e uymakta sarsıntı olursa, bütün vilayet dereceleri yıkılır Bundan da yukarı yükselmek, muhabbet ile, sevmek ile olur Lütuf ve ihsan başkadır Aşk ve muhabbet başkadır Peygamberlerin evliyalığı bile Peygamberlik üstünlükleri yanında aşağıdadır Vilayeti Muhammediyye, bütün Peygamberlerin vilayetlerini kendisinde toplamıştır Peygamberlerden birinin vilayetine kavuşmak, bu (Vilayeti hassa)nın bir parçasına kavuşmaktır Velinin inişi çok olunca, üstünlüğü de çok olur Velinin bâtını, yani kalbi ve ruhu ve öteki latifeleri zahirinden, yani duygu organlarından ve aklından ayrılmıştır Zahirinin gafil olması, bâtınına ulaşamaz Hiçbir Veli, hiçbir Peygamberin derecesine ulaşamaz Bir Veli, bir bakımdan, bir Peygamberin üstünde olabilir Fakat, her bakımdan, bu Peygamber, bu Veliden daha üstündür Veli, küçük günah işleyebilir Fakat, hemen tevbe eder ve velilik derecesinden atılmaz Tasavvuf yolunda aranılan şey, fenanın ve bekanın, tecellilerin ve zuhurların, şühud ve müşahedenin, söz ve mananın, ilim ve cehlin, isim ve sıfatın, vehm ve aklın ötesindedir



Mürşid yani Rehber, insanı Allahü teâlânın rızasına, sevgisine kavuşturan vasıtadır Talebe rehberini ne kadar çok severse, Onun kalbinden feyz alması da, o kadar çok olur Mürşid vesiledir, Resulullahın mübarek kalbinden çıkıp, mürşidlerinin kalbleri vasıtası ile, kendi kalbine gelen feyzleri neşr eden bir vasıtadır Maksat, Allahü teâlâdır Mürşidi kamil, emme basma tulumba gibidir Kalb makamına inmiş olup, kendi mürşidinden aldığı feyzleri, marifetleri, talebesine ulaştırır Rehberini inciten veya inanmayan, hidayete kavuşamaz Bunun için vehhabiler, Allahü teâlânın feyzlerinden, marifetlerinden mahrumdurlar Rehberini incitenden kalbin kırılmazsa, köpek senden daha iyidir, buyurmuşlardır Rehberine inanmakta, güvenmekte sarsıntı olursa, feyz alamaz Bu sarsıntının ilacı yoktur Rehberden feyz almak için teveccüh olmaksızın, yalnız onu sevmek yetişir Rehber ile bulunanların, imanları kuvvetlenir İslamiyet’e uymak isteği hasıl olur Rehberin sözleri, halleri, hareketleri, ibadetleri hep İslamiyet’e uygundur Ona uyan, onu dinleyen, Resulullaha uymuş olur Böyle olmayan kimse, rehber olamaz



Tasavvuf, Resulullahın izinde bulunmaktır İnsanların yaratılışlarına göre, ayrı yollar hasıl olmuştur Tasavvuf, ihlası arttırmak içindir Tasavvuf yolunda Rehber lazımdır



Allahü teâlâya kavuşturan yol ikidir: Nübüvvet yolu, Vilayet yolu Nübüvvet yolunda rehber lazım değildir Bu yol asla kavuşturur Vilayet yolunda rehber lazımdır Nübüvvet yolunda, fena, beka, cezbe ve süluk gibi şeyler yoktur Vilayet yolunda ilerlemek için her şeyi dünyayı ve ahireti unutmak lazımdır Gönlün bunlara bağlı olmaması lazımdır Nübüvvet yolunda ahireti unutmak lazım değildir Tasavvuf, imanı kuvvetlendirmek ve İslamiyet’e uymakta kolaylık duymak içindir Tarikat ve hakikat, İslamiyet’in hizmetçileridir Tarikat, mahlukları yok bilmektir Hakikat, Allahü teâlâyı var bilmektir Birincisi, herkesten kaçıp, bir yere kapanmak demek değildir Emri maruf, nehyi münker, cihad ve sünnetlere uymaktır (Mektubatı Rabbani)
 
858,496Konular
981,675Mesajlar
29,761Kullanıcılar
FFvenomSon üye
Üst Alt