Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Verimli Çalışın

Verimli Çalışın

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Bereketli Çalışın


Gideceğiniz Yeri Bilmiyorsanız, Vardığınız Yerin Önemi YokturP Drucker
Okuldaki başarı ya da başarısızlık öğrencinin tüm kişiliğinin bir değerlendirilmesi değildir, yalnızca açıklanmış bir vakit aralığında öğrenmiş olduğu bilgilerin bir sonucu ya da ürünü niteliğindedir Öğrencilerin mektep başarılarının düşük olmasının manâlı nedenlerinden birisi de bereketli ders çalışma yollarını bilmemeleri veya bu konuda hatalı alışkanlıklara sahip olmalarıdır Bereketli alıştırma alışkanlığı, erken yaşlarda kazanılan ve bireyin tüm yaşamdaki başarısını etkileyen bir süreçtir








şüphesiz ki başarılı edebilmek için öncelikle başarıyı istemek gerekir, nedeniniz yoksa hedefiniz de yoktur

Zamanı Planlamak:
Etkili öğrenmenin ön koşulu, ilk olarak bireyin zamanını planlayabilmeyi öğrenmesidir Birçok öğrenci, zamanını planlayamadığı için akademik başarısızlık yaşar Yanlış çalışma alışkanlıkları ve zamanı planlayamama öğrenme güçlüğüne, başarısız olma kaygısına ve güdülenme düzeyinin düşmesine niçin olabilir Oysa öğrenciler veri eksiklerini belirleme, alıştırma alışkanlıklarını keşfetme ve zamanı tasarlama becerilerini kullanarak akademik güçlüklerin üstesinden gelebildiklerini gördükçe, yeterlilik ve kendine güven duyguları da artmaktadır Öğrenmenin temelinde bulunan bereketli ders alıştırma alışkanlıklarının kazanılmasıyla öğrencilerin okulla ilgili olumlu tutumlar geliştirdikleri görülmektedir Öğrencinin değişik gelişim düzeylerinde kendisinden beklenen görevleri başarıyla gerçekleştirebilmesi için, ders çalışmayla ilgili becerilere de gereksinimi vardır


Öğrenme Nedir?
Öğrenme beyinde meydana gelen biyokimyasal bir olaydır ve bazı ön şartları vardır Bu ön koşullar uyanıklık, motivasyon (arzu), dikkat, aktif katılım ve geri bildirimdir
Ders çalışırken öğrenmenin ön şartlarını gerçekleştirdiğiniz ölçüde başarılı olursunuz Öğrenciler arasındaki bir takım egzersiz davranışları öğrenmenin ön şartları ile uyuşmaz böylece bazı öğrenciler öğrenmeye ayırdığı vakit ölçüsünde başarılı olamamakta, eğitim ve öğretim hayatından kopmakta ve akademik başarısızlığa sürüklenmektedirler bu nedenle hatalı gidişin farkına varmak ve hayatımızda varolan yanlış koşulların yerine, işimize yarayan yeni şartlar getirmemiz gerekmektedir

Hafıza ( Zihin) Nasıl Çalısır?
Hafızayı aralıksız dolup boşalan bir otobüs terminaline benzetebiliriz Nasıl oysa terminale otobüsler bir taraftan dolup bir taraftan boşalıyorsa, bilgiler de hafızamıza bir taraftan dolarken bir taraftan da boşalır Özellikle de bizim işimize yaramayan, patavatsız olduğu kanısında olduğumuz, üstünde durarak her tarafta etmediğimiz bilgiler daha tez unutulmaktadır
Bu aslında hareketle unutmayı önleyebilmek için bol her yerde zorunlu görünmektedir

Nasıl öğreniriz? Nasıl hatırlarız?
% 1 tad alarak
% 1,5 dokunarak,
% 3,5 koklayarak,
% 11 işiterek,
% 83 görerek öğreniriz

Okuduklarımızın % 10unu
İşittiklerimizin % 20sini
Gördüklerimizin % 30unu
Görüp+işittiklerimizin % 50sini
Görüp+işittiklerimizin+söylediklerimizin %80ini
Görüp+işittiklerimizin+söylediklerimizin+yaptıklarımızın %90ını hatırlarız
Alıştırma Ortamı Nasıl Olmalıdır?
Alıştırma ortamı mümkün olduğunca sade ve düzenli olmalıdır Egzersiz ortamının kişinin fiziksel olarak bakımlı edebileceği (yeterli ısı, ışığa sahip) bir ortam olmasına dikkat edilmelidir Ayrıca alıştırma ortamında dikkati dağıtacak duvar ilanı, ses ve öteki uyarıcıların muhtemel olduğunca az olması verimliliği artıracaktır Çalışma ortamında birçok zaman gereksinim olabilecek materyaller (tezgâhtar ders kitapları, sözlük, atlas, ansiklopedi gibi yardımcı kaynaklar, cetvel, pergel gibi ders gereçleri) bulunması yarar sağlar Çalışmalardan yeterince verim alabilmek için dengelenmiş ve düzenli beslenmeli, bilhassa sabahleyin kahvaltıları ahenkli ve yeterli kalori alınacak şekilde yapılmalıdır Uyku düzenine dikkat edilmeli ve günlük ortalama 8 saat uyunmalıdır
Programınız Nasıl Olmalıdır?
Yapacağınız program, zamanı en idareli biçimde kullanmanızı sağlayacaktır Bu program, ne zaman çalışacağınızı, ne zaman dinleneceğinizi, ne vakit kitap okuyacağınızı, ne zaman eğleneceğinizi size söyleyecektir
Programınız;

Uygulanabilir olmalıdır Gerektiğinde değiştirme yapılabilmesi için esnek olmalıdır Yazılmış olmalıdır Sürekli görülebilecek bir yere asılmalı ve programa ne dek uyulabildiği kontrol edilmelidir Egzersiz sürelerinin uzunluğunu derslere tarafından ve kendi alıştırma stilinize göre düzenlenmelidir Çalışmalar genellikle günün aynı saatlerine getirilmelidir
Böyle bir programınız yoksa eğlenmeye, gezmeye ve dinlenmeye istemeseniz bile fazla zaman ayırdığınızı göreceksiniz böylece kendinize en uygun programı büyüklerinize de danışarak hazırlamanız gerekir

İyi Bir Programın İncelikleri Nelerdir?
Herkesin kendine tarafından verimli çalışabileceği zamanları vardır Önce bu zamanların belirlenmesi gerekir Akşam üzeri niyetlenmek için en yerinde vakit 16:0019:00 arasıdır Günde kaç saat çalışılması gerektiği öğrencinin kapasitesine, esas bilgisine, derslerindeki eksikliğine tarafından değişir Günlük alıştırma süresi olarak 13 saat verilebilir Derslerden iyi verim alabilmek için çalışma zamanları iyi düzenlenmelidir Uzun süreli çalışmalarda alaka ve uyarı azalır böylece çalışmaların sonlarına ufak dinlenme aralıkları düzenlemek yardımsever olacaktır Mola uzun, alıştırma süresi kısa olursa öğrenilen konuların unutulması ve sonraki öğrenileceklerle ilişkilendirilmesi sorunu yaşanır Bilhassa de tamlık gösteren konuların çalışılmasında buna fazla uyarı edilmelidir Fakat mola verilmeden yoğun çalışmanın da sağlıklı bir alıştırma olmadığı bilinmelidir Sizin için zorlama dersleri çalışabileceğiniz en bereketli zamana yerleştirin İki sayısal ders arasına bir sözel, ya da iki sözel ders arasına bir sayısal ders koymanız yardımcı olacaktır Her gün, o güne ait ders tekrarı mutlaka fakat mutlaka yapılmalıdır Baştan, kısa bir zaman aralığına sığmalı ve ufak notlar alınarak yani yazılarak, çizilerek yapılmalıdır Programda mutlaka gezme, görme, sinema, tiyatro, spor veya çeşitli aktivitelere yer verilmelidir Hayat sadece derslerden ibaret değildir Bilhassa bağıntılı, ön koşullu dersleri çalışılırken bilinmesi gereken esas konular öğrenilemeden yapılan çalışmaların verimli sonuç vermeyeceği unutulmamalıdır Bu temelsiz bina kurmaya kalkmak demektir En önemli ancak göz ardı edilen etkenlerden biri de süratli ve dürüst okuma alışkanlığı edinmektir Bu alışkanlığın tekniğini öğreten kitaplar, kurumlar bulunmaktadır Hem size kalan zamanlarda çeşitli türden kitaplar okumak ayrıca bu yönünüzü keza de algılama ve yorumlama gücünüzü geliştirecektir
Öğrenme arzu ve arzusunu taşımayan, ve öğrenmenin gerekliliğine inanmayan hiçbir öğrenciye hiçbir ders aracı, hiçbir öğretmen tezgâhtar olamaz Özlem ve açlık olmadığı zaman alaka ve uyarı kolayca dağılır Bu da başarıyı etkileyen en manâlı engeldir
Ancak, bir takım öğrenciler yeterince istekli olmalarına, çaba göstermelerine rağmen beklenilen başarıyı gösterememektedirler Bu koşul, çok büyük bir ölçüde alıştırma yöntemini bilememekten kaynaklanmaktadır Verimli ders egzersiz yollarını öğrenen ortalama bir öğrenci, zamanını ve enerjisini en verimli bir şekilde kullanarak başarılı olabilecektir


Sevgili öğrenciler;
Unutmayınız ancak anneniz, babanız veya öğretmeniniz için ders çalışmıyorsunuz Çalışmanın yararını veya çalışmamanın zararını kendiniz göreceksiniz Gelecek sizin geleceğiniz *
 
858,497Konular
981,997Mesajlar
29,982Kullanıcılar
1boboSon üye
Üst Alt