Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

verimli ders çalışma nasıl olur

verimli ders çalışma nasıl olur

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
bereketli ders egzersiz yolları
Etkin Ders Çalışma Teknikleri
ders alıştırma yöntemleri
bereketli ders çalışma
ders alıştırma nasıl olur

Öğrenmeye karşısında istekli ve öğrenme için gerekli yeteneklere sahip olma, öğrenmede başarıyı etkileyen en manâlı etmenlerdir Ancak, bir takım kabiliyetli öğrenciler yeterince uğraş gösterdikleri halde bekledikleri verimi alamamaktan yakınır Bu durum genellikle egzersiz yöntemlerini kazanamamış olmaktan ileri kazanç Verimli ders egzersiz ve etkili öğrenmenin en temel koşulu bu konuda istekli ve kararlı olmaktır İsteklilik ve kararlılık, egzersiz davranışlarınızı olumlu etkileyerek, bereketli ders çalışmanızı ve etkin öğrenmenizi sağlayacaktır

Verimli Egzersiz Yöntemleri
Ders egzersiz kavramı fazla geniş bir kavramdır Ders çalışırken bazı yöntemleri bilmek gerekir Bu yöntemleri bilmemenin başarıyı defalarca düşürdüğü bilinmektedir

* Ayları bildiren takvim edinmelisiniz
* Ders çalışmaya ayırmayacağınız günleri (tatil, bayram vs) işaretlemelisiniz
* Kendinizi bir hafta gözlemlemeli, en fazla hangi zamanlarda bereketli ders çalıştığınızı saptamalısınız


yöntemler kısaca,
* Ders alıştırma alışkanlıklarını tanımak
* Alıştırma davranışını etkileyen çevresel olayları kontrol altına almayı öğrenmek, (egzersiz ) (motivasyon) ve dikkat süresini arttırmak
* Etkili ve süratli okuma yöntemi
* Derste not alıkoyma ve öğretmeni dinleme yöntemi
* Etkili okuma ve her tarafta yöntemlerinden yararlanarak sınava hazırlık
* Etkin egzersiz yöntemleriyle süre kazanmak
* Genel her yerde yani kazanılan etkin ve bereketli egzersiz yöntemlerinin sürekliliğini karşılamak
Günümüzde psikoloji ve eğitim alanlarında giderek doğruluğu artan yaklaşıma DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMdenilmektedir Bu teşebbüs, öğrenme kuramlarından kaynaklanır ve öğrenmeyi tanıtarak işe başlar Bu yaklaşım, okul başarısının yalnızca doğuştan olan var olan bir kabiliyet olduğunu kabul etmez, sonradan çalışmayla öğrenilerek kazanılabilen bir hüner kabul eder

Davranışsal yaklaşma incelendiğinde ders çalışma becerisinin iki esas öğeden oluştuğu görülür
a Etkin ve verimli alıştırma yöntemleri
b Egzersiz ortamı üzerinde kişisel denetleme (irade) kullanabilme
Bu iki unsur incelendiğinde başarısız öğrencilerin karşılaştığı sorunlar şöyle özetlenebilir:

Öğrencinin öğrenmesi gereken bilgileri hafızasına yerleştirmek için etkin ve verimli bir yöntemi yoktur

Çalışıp başaramamaktan dolayı egzersiz kavramı iticilik kazanır Kişiye ödüllenme duygusundan çok cezalanma duygusu verir ve öğrenciyi egzersiz davranışından çok müsamaha verici uğraşlara yöneltir

Eğer birey çevresindeki etkenleri kendi denetimi altına alma yöntemini öğrenirse, davranışlarını da kendi denetimi altına alabilir Örnek: Çalıştığı odadaki gürültü düzeyini denetim altına alabilirse, uyarı etme davranışını da kendi istediği gibi yönlendirebilir

Yöntem 1 Alıştırma Alışkanlıklarını Tanımak:

Bereketli çalışmanın ilk adımı zamanı iyi planlamaktır Tasarlama yaparken ders dışı uğraşlar da programa konulmalıdır
Ertesi günkü her dersi programa koymalıdır İki zihinsel ders arasında (Örnek: Matematik ve Tarih) bir pratik ders hedeflemek (Misal: Resim) Aynı şekilde bilhassa öğrenilecek dersleri (okuma) daha erken saatlerde yapmaktır
Haftalık egzersiz programı yapılmalıdır
tekrar tekrar çok çalışmak iyi öğrenmek çağırmak değildir Öğrenci ders çalışırken, neler yaptığını ayrıntılı olarak incelendiğinde çalışması üzerindeki olumlu ve negatif etkenlerini görecektir

Yöntem 2 Çalışma İsteğini Arttırmak ve Uyarı Kontrolü Geliştirme Yöntemi:

(Motivasyon isteklilik ve uyarı süresinin arttırılması)

İsteklilik (Motivasyon) ders çalışma davranışımız üstünde etki yapan en olumlu etkendir Çalışmayı bilmeyen bir öğrenci bunu bitmesi gereken bir önem olarak görür Tartı olarak kabul edilen görevde isteklilik yoktur Planı ve programı olmayan bir öğrenci, çalışmaya hiçbir süre vaktinde başlayamaz ve natürel vaktinde bitiremez SÜRE ve YER konusunda kendisine bir yer belirlemediği zaman kararsızlık ve uyumsuzluk içinde kalır sonuç olarak ders ve ödevlerini düşündüğü vakit hep huzursuzdur Ders çalışmaya başlamakta zorluk çeker defalarca son lahza fazla az zaman kaldı endişesindedir Çalıştıktan sonradan bunun keyfini çıkaramaz, tatmin edici çalıştığı konusunda kendisine güvenemez

Alıştırma programında izlenmesi gereken manâlı noktalar şöyle olmalıdır:
1 Her ders için çalışmakla sorumlu olduğunuz kısmı hesaplayın ve en iyi notu elde etmek için çalışın
2 Size en şiddet gelen dersi uyarıcı kontrolü için seçin ve bu ders için her gün belli bir süre ayırın
3 Çalışmanız için muhakkak bir YER ayırın ve muhtemel olduğu ölçüde bu yeri ders egzersiz dışındaki işler için kullanmayın Bu yerin fazla bakımlı olmamasına dikkat edin Bu çok önemlidir
4 Çalışacağınız ders miktarı konusunda bir takım kurallar koyun Bu iki türlü olabilir
a Bir oturumda kaç dakika çalışacağınız (Örnek 40 dakika)
b Bir oturumda çıkarılacak egzersiz ürünü ( Misal: 20 problem tamamlama veya bir bölüm bitirme)
5 Çalışmanıza ket vurucu fikirler olduğunda, çalışmayı yerinden ayrılın Oysa ayrılmadan dersinizin ufak bir bölümünü bitirmelisiniz
6 Çalışmalarınızda telaş etmeyin Yahut başarısızlığa uğrar, vazgeçebilirsiniz Unutmayın, hedefleri alçak tutmak, programdan vazgeçmekten daha yararlıdır
7 Çalışma ortamınızı mümkün olduğu değin DIKKAT DAĞITICI şeylerden temizleyin (Misal: televizyon, telefon, radyo gibi)

Yöntem 3 Seri ve Bereketli Okuma Yöntemi:

Çalışmada en manâlı olan, okunulanın anlaşılması ve öğrenilmesidir Bu beş aşamada gerçekleşir

Göz gezdirme (izleme) Tüm halinde baştan sona göz gezdirme
Sorma ( Kendi kendine Bölümdeki başlık ve daha alçak başlıkları çıkararak)
Okuma ve işaretleme
Anlatma
Yineleme Yeniden esnasında, eğer bilgiyi hatırlayamıyorsanız, o konuyu bilmiyorsunuz demektir

Yöntem 4 Derste Anekdot Alıkoyma ve Öğretmeni Tanıma Yöntemi:
Derste iyi not yetişmek imtihan sonuçlarını fazlasıyla etkiler Elinin aşağıda ahenkli notları olan öğrenci güya yarıya başarılı olmuş demektir Uyumlu anekdot tutarken şunlara uyarı edilmelidir

Not tutarken başlık ve daha alçak başlıklar kullanılmalıdır Kendine ait özel işaretleme sistemi kullanmak tekrarda süre kazandırır
İlaveler için arada manâsız yer bırakılmalıdır
Dersten çıkar çıkmaz tutulan notlar gözden geçirilmelidir Anlaşılmayan yerler işaretlenmelidir Gelecek derste öğretmene sorulmalıdır

Yöntem 5 Verimli Baştan Yöntemi ve Sınava Hazırlık:

Baştan süresinin dağılımı:
1 Çalışmalar göstermiştir ama sık ve kısa aralıklarla yapılan her tarafta, toplu halde ve bir defada yapılan tekrardan fazla daha iyi hatırlanmaktadır Birçok bölgeyi bir anda hafızasına koymaya çalışan öğrenci baskı altındadır ve dikkatini bütün olarak veremez
2 Esaslı tekrara sınavdan birkaç gün önce başlayın Böylece eğlenme ve dinlenmeye de süre ayıracağınızdan sınava güvenle ve dinlenmiş olarak girersiniz
3 Tekrarınızı mutlaka DERS ÇALIŞTIĞINIZ YERDE yapın Böylece uyarıcıları denetleme altına aldığınız ortamda dikkatinizi daha kolaylıkla toplar, hem de çağrışımlar yararıyla sınavda kolaylıkla hatırlarsınız
4 Tekrarı yüksek sesle yapın Bu sizin üç duyu kullanmış olmanızı sağlar Bakmak, dinlemek ve dile getirmek gibi Sessiz okurken dikkatin dağılıp sadece satırların üstünde göz gezdirme tehlikesi vardır
5 Çalışmalarınızda bir eskiz çıkarın Bu taslağı depreşmek için en iyi süre gece uykuya yatmadan öncedir Çünkü öğrendiğiniz bilgiler ile rekabet edecek diğer uyarıcılar azdır Sabahtan özetle incelemek daha açıkseçik hatırlamanıza asistan olur

Yöntem 6 Etkin Çalışma Yöntemi Ilerletmek:

Bu kuram alışkanlık geliştirme teorisidir Çalışma davranışınızı anlamsız geçen zamanlarına yayarak genellemeyi karşılamak ve vakit kazanmaktır

Yöntem 7 Genel Baştan:

Yani kazanılan etkin ve bereketli alıştırma yöntemlerinin sürekliliğini sağlamaktır

sonuç olarak, başarınızı arttıran pratik alıştırma yöntemlerini şöyle sıralayabiliriz
1 Motivasyon isteklilik, çalışma hızı için fazla önemlidir Bunun için yeni bir sistem geliştirin
2 Yetenek çok önemlidir Ama fazla kabiliyetli olmayan bir birey de kişisel sistemlerini geliştirerek başarılı olabilir
4 Hedeflerinizi küçültün
5 Endişelenip panik yapmayın
6 Zamanı yardımcı olabilecek şekilde kullanın Programlı çalışın
7 Hep benzer yerde çalışın ve mecbur kalmadıkça bu yeri başka bir iş için kullanmayın
8 Öğrenmeyi bölümlere ayırın Bu, yalnızca tekrar yönünüzü arttırmakla kalmaz, aynı zamanda başarınızı da arttırır
9 Eğer çalıştığınız konuyu istediğiniz şekilde anlamıyorsanız endişelenmeyin Bazı şeylerin öğrenilmesi vakit alır
10 Işlem kökenli ya da davranış kökenli egzersiz, motivasyon amaçlı kullanılabilir Herhangi bir şeyi sonra gelmek için bir niyet ve bunu edinmek için de bir sistem veya işlem gereklidir Hangisi size uygunsa onu seçin
11 Çoğu insan için hatalar birer hüsran veya utancıdır Lakin uzaklaşamayacağınız çok az hata vardır Kusur yapmadan da iyi bir öğrenci olunamaz
12 Önemli olan kararlılık ve istektir Galibiyet peşinde kazanç Yılmadan devam edin Öğrenme isteği mücadelenin sadece %10'unu oluşturur Geri kalanın %90 'ı istekliliktir
Eğer bir şeyi yapmak istiyorsanız bunun en seri yolu ANINDA başlamaktır *
 
858,476Konular
981,262Mesajlar
29,555Kullanıcılar
Üst Alt