Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

VHF (Çok Yüksek Frekans) Nedir?

VHF (Çok Yüksek Frekans) Nedir?
0
107

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
19
VHF Nedir,
VHF Çok Yüksek Frekans Ne çağırmak,
VHF haberleşmesi nedir

VHF (Very High Frequency), 30 MHz ile 300 MHz arasındaki radyo frekanslarını tarif etmek için kullanılan telekomünikasyon terimi

VHF

FREKANS ARALIĞI 30300MHZ DALGA BOYU ARALIĞI 110m

VHF'nin genel kullanımı 88–108 MHz frekasları aralarında gerçekleştirilen FM radyo yayını ve UHF ile birlikte gerçekleştirilen televizyon yayınıdır VHF ayrıca deniz ve hava ulaşım araçlarında haberleşme nedeniyle yaygın olarak kullanılmaktadır

Karşılıklı VHF ; FM radyo yayını ,televizyon yayınıarazi mobil istasyonlar ,aralık data iletişimi,uzun radyo modemler , deniz haberleşme ,hava tarfik teftiş iletişimi, hava navigasyon sistemlerinde(VOR,DME,ILS) kullanılır

Hava navigasyon sistemlerinde VHF haberleşme sistemi görünüm hattı mesafesindeki iletişimi sağlar Uçaklar arasındaki veya yer istasyonlarıyla uçaklar arasındaki haberleşmeyi sağlar

Esas prensip müşteri ve verici de antenin anteni görmesidir

VHF radyo kanalı ses ve data iletişiminde alma ve gönderme için kullanılır
VHF haberleşme sisteminde 1180 MHz ile 136975 MHz arasında operasyon yapar Bazı istasyonlar aralarında 833 kHz ’lik bir haylazlık frekansı mevcuttur Bu frekans aralıkları; 118000121400 121600123050 123150136475 ‘tır

1YAYILIM ÖZELLİKLERİ

RF dalgaları belli bir kesim frekansından sonra iyonosfer tabakasından yer yüzüne yansımak yerine bu tabakanın içinden geçmeye başlarlar

İşte bu kesim frekansı kısa dalga (HF) aralığının bitişini ve VHF aralığınının başlangıcını belirler

Kısa dalga bandında radyo dalgaları iyonosferden yansıyarak Dünya'nın çevresini bile dolaşabilirken VHF dalgaları bu tabakadan yansımadıkları için bu bantta ana olarak mevcut olan karasal dalgalardır

Ama VHF'nin önemli bir avantajı çoğu kısa ve orta dalga bantlarında mevcut olan atmosferik gürültünün azlığıdır Zaten genel olarak frekans bu bantların üstüne çıktıkça atmosferik şamata azalır Burada atmosferik gürültüye arabaların ateşleme sistemlerinin yarattığı gürültüler gibi nispeten düşük frekanslı gürültüleri de ekleyebiliriz Kısa mesafeli haberleşmeler dışarıya bir takım nadir oluşan durumlarda bu menzil artabilir Bu da başlıca iyonosferin kesim frekansını VHF frekanslarına taşıyacak kadar yoğunlaşması ya da troposferde oluşan sıcaksoğuk hava değişiklikleri niçin olabilir Lakin bu durumlar çok nadir meydana kazanç genelde VHF kısa mesafeli haberleşmeler için uygundur ve en iyi performans bir birini arada engel olmadan görebilen istasyonlar aralarında yapılır

VHF de iletim aralığını bulabilmek için Dünya üzerinde görünüm ufuk mesafesi heasplanır

mesafe(eksen) (15×(Affetme))(12)
Af antenin feet olarak yüksekliği

mesafe (12746×(Am))(12)
Am antenin metre olarak yüksekliği

2SİSTEMİN ÇALIŞMASI

Yoklama paneli seçilen frekans sinyalini vericialıcıya gönderir

Ses denetleme paneli REU ’ya (Uzak Elektronik ÜniteRemote Electronic Unit) radyo kanalı seçim sinyallerini gönderir ve REU ’dan ses teftiş sinyali alır

Gönderme işlemi esnasında mikrofon ses ve PTT (PushtoTalk,bas konuş) sinyalleri REU üzerinden VHF vericialıcıya gider Vericimüşteri mikrofondan gelen ses sinyalini verici alıcıda üretilen RF taşıyıcı modüle etmek için kullanır

Vericialıcı modüleli RF sinyali diğer uçak ve yer istasyonlarına gönderilmesi için antene iletir

Gönderme sırasında FDAU (flight data acquisiton unit; Uçuş data edinme ünitesi) vericialıcıdan bir PTT sinyali alır

FDAU bu PTT sinyalini gönderme durumunu kayda geçirmek için anahtar dikkat çekici olarak kullanır

Alma işlemi esnasında anten modülasyonlu RF sinyalini alır ve transceivera gönderir Vericitip RF taşıyıcıdan sesi demodüle eder Alınan ses VHF vericialıcıdan REU yoluyla uçuş dahili telefon hoparlörlerine ve kulaklıklara gider


3VHF Anten


VHF anteni VHF transceiverdan aldığı RF sinyali öteki uçak ve yer VHF iletişim sistemlerine gönderir

Anten bununla birlikte gelen RF sinyallerini alır ve bunları VHF transceivera gönderir
Transceiver RF taşıyıcı sinyalden ses sinyalini ayırır veya demodüle eder
VHF antenler her uçakta benzer sayıda olmamakla birlikte 2 ya da 3 adet olabilir
Uçakta yer alan VHF haberleşme sistemi sayısına kadar VHF anten sayısı da değiştirme gösterir

4Avantajları ve Dezavantajları

Avantajları Tek frekans ağı (SFN) teknolojisi sayesinde aynı kanaldan yayınlama yapan öbür noktalardaki sayısal yayınlar birbirlerini karışıklığa itmek yerine kuvvetlendirdiğinden bu sayede enterferans sorunu ortadan kalkar, frekansların etkili ve verimli kullanılması sağlanır, DVBH yayınlarına düzenli el cihazlarına ve cep telefonlarına karşın televizyon yayınları iletilebilir Karasal sayısal televizyon yayıncılığında kullanılan televizyon vericilerinin daha eksik zor harcayarak aynı alanı kapsaması sağlar Böylece insan sağlığını tehdit eden elektromanyetik kirlilik azaltılmış olacak

Dezavantajı Uydu alıcıları Çanak antenle yönlendirdiğiniz öbür uydularda birçok ülkelerin yerel özel şifreli şifresiz bütün içeriklerini izlemeye olanak tanır Karasal Yayınlama ise yalnızca bulunduğunuz bölgede local vericilerin bu sisteme dönüşmesi ile alabileceğiniz yayınlama dır VHF 512 ve UHF 2169 bantları tümü sayısal içeriye geçse bile yayınlama adeti 220nin üzerinde olması olası değildir Uydulardan alacağınız varlıklı içeriği hiçbir vakit ulaşamayacak ve muhalif bir sistem olamayacaktır

netten seçme parça *
 
858,506Konular
983,077Mesajlar
33,114Kullanıcılar
moleqySon üye
Üst Alt