Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Virüs, modayı da şekillendirdi

Virüs, modayı da şekillendirdi
0
63

dadaş

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,091
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
46
F-D Coin
70
Avrupa%2Dnin%2Den%2Dzengin%2Dpazarlarina%2Dodaklanan%2Dhazir%2Dgiyimci%2D1%2Dmilyar%2Ddolar%2Dcitasini%2Diki%2Dyilda%2Dasacak%2D%2D199258%2Ejpg

Moda kesimi COVID-19 sonrası tüketicilerin yeni talep ve hallerine nazaran tekrar şekilleniyor.

McKinsey’in nisan ayında 2 binden fazla Alman ve İngiliz tüketiciyle yaptığı ankete nazaran en telaş verici durum tüketicilerin yüzde 60’ından fazlasının kriz sırasında modaya daha az harcama yapması.Tüketicilerin yaklaşık yarısı ise kriz geçtikten sonra da bu eğilimin devam edebileceğinden bahsediyor. Ankete nazaran tüketici tutumunda yaşanan en değerli kimi öbür değişimler ise şöyle:

Harcamalar azalıyor: Tüketicilerin yüzde 88'i yavaş bir toparlanma yahut sakinlik bekliyor. İştirakçilerin yüzde 65’i güçlü moda eserleri almayı, yüzde 71’i ise aslında sahip olduğu eşyayı daha uzun müddet saklamayı planlıyor. Yüzde 57 ise ‘tamir ederim’ diyor. COVID-19 sonrası genç tüketicilerin ikinci el eserlerine ilgi artıyor.



Evvel takı ve aksesuardan kesinti yapılıyor: Tüketiciler giysi ve ayakkabı harcamalarını azaltmadan evvel aksesuar, takı ve öteki isteğe bağlı kategorilerden kesinti yapıyor. Genç tüketiciler olağanda satın aldıkları eserlerin daha ucuz sürümlerini satın almaya hazır.

Mevsimselliğin tesiri azalıyor: Tüketici moda döngüsüne güçlü bir formda bağlı değil. Moda sisteminde mevsimselliğin daha az görüleceği bir periyot olabilir. Tüketicilerin yüzde 65’i yeni koleksiyon lansmanını geciktiren markaları destekliyor. Yüzde 58, yeniliğin kendileri için değersiz olduğunu belirtiyor.

Sürdürülebilirlik konusunda daha hassaslar: Tüketici markaların toplumsal ve çevresel sorumluluklarını ne oranda yerine getirdiğine dikkat ediyor. İştirakçilerin yüzde 55’i markanın çalışanların sıhhatine kıymet göstermesini en değerli iki öncelikten biri olarak lisana getiriyor. Yüzde 38 Asya’daki düşük fiyatlı fabrika çalışanlarına dayanak olunmasını ve negatif çevresel tesirlerin azaltılmasını talep ediyor. Yüzde 33 inançlı ve hijyenik mağaza şartları talep ederken, yüzde 20 fiyatların düşürülmesini istiyor.

Online’a kayış: Krizden evvel moda eserlerini online kanallardan satın almayan tüketicilerin yüzde 43'ü online kanalları kullanmaya başladı. Tüketicilerin yaklaşık yüzde 28'i ankete tabi fizikî mağazalardan satın almayı daha az gerçekleştireceğini belirtiyor. Yüzde 11 ise markaların eserlerini e-ticaret kanallarında da bulabilmeyi en kıymetli önceliklerden biri olarak belirtiyor. McKinsey anketinde öne çıkan tüm bu trendler giysi, ayakkabı ve lüks dallardaki oyunculara COVID-19 sonrası düzgünleşme devrinde şu fırsatları sunuyor: Sürdürülebilirlik taahhütlerini güçlendirebilirler, mevsimselliği azaltabilirler ve dairesel iş modellerini ölçeklendirebilirler.

Zalando beklentileri yükseltti



Avrupa’nın en büyük online moda perakendecisi Zalando da geçen haftalarda bu yıla ait beklentilerini yükseltti. Şirket bu yılki satış hacminin evvelki beklentilerinin de üzerinde yüzde 20-25 artmasını, gelirlerin ise yüzde 15-20 urtmasını bekliyor.

Bu yıl yüzde 1,9 daralabilir

Araştırma şirketi Research and Markets, geçen ay yayınladığı raporunda global hazır giysi pazarının COVID-19 nedeniyle yüzde 1,9 daralacağını ve 2019’daki 672,3 milyar dolardan 659,7 milyar dolara gerileyeceğini öngörüyor. 2021’de ise pazarın yüzde 8 büyümeyle 809,8 milyar dolar hacme ulaşması bekleniyor. Hindistan Moda Teknolojileri Enstitüsü’ne nazaran aksesuarla birlikte toplam pazar bu yıl yüzde 1 daralarak 1,24 trilyon dolara gerileyecek ve gelecek yıl yüzde 5 büyümeyle 1,44 trilyon dolara ulaşacak.

Lüks segmentte işler daha berbat

COVID-19 pandemisi nedeniyle gibisi görülmemiş bir darbe alan lüks moda perakendecileri dalın yakından izlediği bir alan. Bu hafta Louis Vuiton'un sahibi LVMH ve Gucci'nin sahibi Kering, ikinci çeyrek sonuçlarını açıklayacak. LVMH'nin haziranla biten ve tecrit tedbirlerinin uygulandığı çeyrekte satışlarının yüzde 40 düşmesi parfüm ve hoşluk ürünlerizinciri Sephora sayesinde rakiplerine nazaran çeyreği rakiplerine nazaran daha âlâ geçirdiği öngörülüyor. Öte yandan analistler LVMH üzere ABD pazarı yüklü markaların, satışları yüklü olarak Çin'de gelen markalara nazaran daha fazla ziyan edebileceğini öngörüyor. LVHM'nin payları COVID-19 öncesi doruğundan yüzde 9 aşağısındayken, Kering yüzde 18, Burberry yüzde 40 aşağıda.

Moda Haftası Frankfurt a taşınıyor



2007 yılından bu yana her yıl iki kere gerçekleşen Berlin Moda Haftası'nın organizatörleri, Messe Frankfurt ve Premium Group, aktifliğin artık Frankfurt'ta yapılacağını duyurdu. Birinci defa 2021 yaz döneminde başlayacak Frankfurt Moda Haftası, 50'den fazla dokumacılık fuarı organize eden Messe Frankfurt'un İstanbul Yönetici Ortağı Işın Sağlam'a nazaran Türkiye için de değerli bir fırsat. Türkiye'nin global dokumacılık pazarındaki gücüne vurgu yapan Sağlam "Türkiye global pazarda %3,5'lik bir hisseye sahip, ve dünyanın 7. büyük pamuk üreticisi. Türk ihracatçısının Frankfurt Moda Haftası'nın sinerjisiyle artan bir pazar hissesi yakalayabileceğini düşünüyorum” dedi.

Hilal Sarı/Dünya
 

Similar threads

Pazar araştırmaları şirketi Euromonitor International, Covid-19 salgınının akabinde tüketici tercih ve alışkanlarında kıymetli değişimler meydana geldiğini açıkladı. Wall Street Journal'da (WSJ) yer alan habere nazaran, Euromonitor International, ocak ayında 2020 yılına dair açıkladığı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
57
Covid-19 yeni bir küresel ekonomik krizi ateşlerken, 2018'den bu yana döviz krizinin tesirinde olan Türkiye iktisadında beklentiler de en taban düzeyde. Büyüme sayıları açısından da öncü gösterge olarak kabul edilen ve tüketici davranışlarının ölçüldüğü perakende dalında mart ayında...
Cevaplar
0
Görüntüleme
54
Corona virüsü salgını geri dönülmez bir yeni olağan yaratırken, bilhassa karantina süreci tüketim alışkanlıklarında da yeni bir boyuta geçişin önünü açtı. Bu süreçte sıhhat ile birlikte öne çıkan etraf şuuru, tüketicide hem sadeleşme hem de temel gereksinimlere yönelme trendlerini ön plana...
Cevaplar
0
Görüntüleme
65
Dal dolar bazında yüzde 18 büyürken, 2015-2019 yılları ortasında bölümün ortalama yıllık büyüme suratı yüzde 35 oldu. Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından Deloitte Türkiye'nin proje paydaşlığı ve SimilarWeb ile İnveon'un işbirliğiyle hazırlanan, Türkiye'de e-ticaret...
Cevaplar
0
Görüntüleme
79
Avrupa Giysi ve Dokuma Konfederasyonu (EURATEX) İstanbul Kongresi ile 12. İstanbul Moda Konferansı eş vakitli olarak EURATEX, İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), İstanbul Dokumacılık ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB), Türkiye Giysi Sanayicileri Derneği...
Cevaplar
0
Görüntüleme
33
858,500Konular
982,604Mesajlar
30,360Kullanıcılar
purnaSon üye
Üst Alt