Donald P. Bellisario Muhabere Kolejindeki bir araştırma ekibi tarafından yapılan araştırmada, kişilerin toplumsal mecrada sergiledikleri davranışlar 4 başlık altında kategorize edilmiş: etik olmayan davranış, etik davranış, finansal malumatların açıklanması ve şahsî haberlerin açıklanması.
Araştırmacılar bir kafeterya, bir üniversite ve bir konuttaki çevrimiçi davranışlarını incelemek ismine Amazon Mechanical Turk’den fiyatlı gönüllüleri bünyesine kattı. Gönüllülerin bir kısmı VPN servisi kullanırken bu davranışları sergiledi.
Natürel ki sonuçlar kestirim edebileceğiniz üzere oldu: VPN servisi kullanan bireyler, asıl konumları bulunamayacağından ötürü çevre mecrada etik olmayan davranışlar sergiledi ve malumatlarını kolaylıkla paylaşabildi. Gayrı gönüllüler ise konumları bilindiğinden ötürü her hamlelerinde daha tedirgin davrandı ve internet siteleriyle malumatlarını kolay kolay paylaşmadı.
Araştırmanın sonuçları, VPN sağlayıcısı NordVPN’in İngiltere’deki reklam sanayisi için regülatörler tarafından eleştirildikten sonra geldi. Sonuç olarak; kamuya açık Wi-Fi’nin kişileri inançsız hissettirdiği ve malumatlarını paylaşmadıkları kanıtlanmış oldu.