iltasyazilim
FD Üye
hangi kan abdesti bozmaz
Vücuttan meydana çıkan kan akmadığı veya çıktığı yerin çevresine dağılmadığı sürece abdesti bozmaz Yaradan meydana çıkan cerahat ve sarı su da böyledir Çıktığı yerin dışına kendiliğinden dağılmayan bu sıvıların silinmesi halinde de abdest bozulmaz
Şâfiî ve Mâlikîler'e tarafından idrar ve dışkı yolları hariç vücuttan çıkan kan ve güya sıvı maddeler abdesti bozmaz
Şafiîlere kadar , önden ve arkadan diğer öteki herhangi bir yerden gelen kan, iltihap ve sarı su nedeniyle abdest bozulmaz Fakat çıkan kanın yıkanmasından daha sonra namaz kılınır
Hanefilere göre kan, irin ve irin gibi şeyler abdesti bozar Hanefîlere kadar, temizlenme hükmü laf konusu olan herhangi bir yere akması şartıyla abdesti bozar Söz konusu temizlenme hükmüne emrindeki olan yer ise cesettir Yani bunun çoğunlukla temizlenmesi gerekir Temizlenmesi mendup olan yerde zeka durum böyledir Meselâ, burnun içinden kanın akması gibi
Hanbelilere tarafından bunun çok olması hükmü de aranır Çokise her insanın durumuna tarafından, fazla ve fazla görülen miktardır Yani bu durumda kişinin bedeninin zayıflığı ve iriliği göz önünde bulundurulabilir Örneğin, çelimsiz bir kimseden bir kan çıkar ve bu ona nisbetle çok kabul edilirse abdesti bozulur, değilse bozulmaz Çünkü İbni Abbas: Aşırıdan niyet senin gözünde fazla görünendirdemiştir *
Vücuttan meydana çıkan kan akmadığı veya çıktığı yerin çevresine dağılmadığı sürece abdesti bozmaz Yaradan meydana çıkan cerahat ve sarı su da böyledir Çıktığı yerin dışına kendiliğinden dağılmayan bu sıvıların silinmesi halinde de abdest bozulmaz
Şâfiî ve Mâlikîler'e tarafından idrar ve dışkı yolları hariç vücuttan çıkan kan ve güya sıvı maddeler abdesti bozmaz
Şafiîlere kadar , önden ve arkadan diğer öteki herhangi bir yerden gelen kan, iltihap ve sarı su nedeniyle abdest bozulmaz Fakat çıkan kanın yıkanmasından daha sonra namaz kılınır
Hanefilere göre kan, irin ve irin gibi şeyler abdesti bozar Hanefîlere kadar, temizlenme hükmü laf konusu olan herhangi bir yere akması şartıyla abdesti bozar Söz konusu temizlenme hükmüne emrindeki olan yer ise cesettir Yani bunun çoğunlukla temizlenmesi gerekir Temizlenmesi mendup olan yerde zeka durum böyledir Meselâ, burnun içinden kanın akması gibi
Hanbelilere tarafından bunun çok olması hükmü de aranır Çokise her insanın durumuna tarafından, fazla ve fazla görülen miktardır Yani bu durumda kişinin bedeninin zayıflığı ve iriliği göz önünde bulundurulabilir Örneğin, çelimsiz bir kimseden bir kan çıkar ve bu ona nisbetle çok kabul edilirse abdesti bozulur, değilse bozulmaz Çünkü İbni Abbas: Aşırıdan niyet senin gözünde fazla görünendirdemiştir *