
İnternet üzerinden yayın yapan yayın hizmetlerine olan ilgi her geçen gün giderek artmaya devam ediyor. Bu durum doğal olarak hem yayın servisleri ile geleneksel medya arasındaki hem de yayın hizmetlerinin kendi aralarındaki rekabetin tırmanmasına yol açıyor.
Bu yarışa dair en son gelişme ise WarnerMedia ve Discovery arasında yaşanmış bulunuyor. Yeni gelen bilgilere nazaran HBO Max ve Discovery Plus’ın bağlı olduğu bu iki ana şirket, “dünyanın en farklı içerik portföyünü" oluşturmak hedefiyle resmen birleştiklerini bildiriyor.
WarnerMedia ve Discovery, tek bir çatı altında toplanıyor

WarnerMedia ve Discovery, geçtiğimiz yıl yaptıkları açıklamada o vakitler gelişim evresinde olan bu yeni işbirliğine dair akış hizmetleri ismine “daha özgün içeriğe yatırım yapabilecek, global doğrusal ödemeli TV ve yayın kanallarında programlama seçeneklerini geliştirebilecek ve daha yenilikçi görüntü tecrübeleri ve tüketici seçenekleri sunabilecek" ifadelerini kullanmıştı. Bugünse yatırımcılar, WarnerMedia'nın ve Discovery'nin 'Warner Bros. Discovery' ismi altında yeni bir platform kurmasını sağlayacak olan milyarlarca dolarlık muahedenin onaylandığını açıkladı.
WarnerMedia için kıymetli bir değişim periyodunu işaret eden bu yeni şirketin, Discovery lideri ve CEO’su David Zaslav tarafından yönetileceği söz edilirken; Discovery'yi yayın ve stüdyo alanında daha zorlu bir rakip haline getiren bu muahedenin, tüketici için de orijinal bir alternatif olması bekleniyor.
Bununla birlikte HBO Max ve Discovery Plus'ın bir noktada tek bir hizmette birleşmesi bekleniyor. Bu sayede WarnerMedia'nın tanınan ve değerli öykülü içerik kitaplığının, Discovery'nin global ayak izi, lokal lisanda içerik hazinesi ve 200'den fazla ülke ve bölgede derin bölgesel uzmanlığı ilebirleşmesiyle her iki şirket için de çok daha avantajlı bir devir başlamış oluyor. Uzmanlar ise bu mutabakatın son derece mantıklı ve muvaffakiyet potansiyeli yüksek olduğunu aktarıyor.
Netflix gibisi yeni bir yayın platformu mu geliyor?

Tabii her iki şirketin uzman oldukları yayın içeriklerinin temelde çok farklı olması da epeyce dikkat çekiyor. Euphoria üzere sevilen dizilerle tanınan HBO’nun karşısında Discovery’nin kurgudan uzak belgesel içerikleriyle ünlü olması, ortaya nasıl bir yayın platformu çıkacağı konusunda merak uyandırıyor. Bu durum pek doğal Discovery'ye Netflix gibi çabucak hemen herkese uygun bir içerik portföyüne sahip olma avantajını veriyor.
Buna ek olarak ortada bir de WarnerMedia ve Discovery ortasındaki üzere mega birleşmelerin günün sonunda tüketicilere gerçekte ne kadar yarar sağladığı sorusu var. Tüketicilere daha fazla seçenek sunan paketleme ve yine markalama, teoride çok büyük bir pazar. Pratikte ise bu senaryonun son devirde Netflix, Disney Plus, Amazon Prime Görüntü üzere artan rakipler düşünüldüğünde izleyicilere nasıl bir avantaj sağlayacağını konuşmak için ise biraz daha beklememiz gerekecek üzere görünüyor.