
E-ticaret platformlarından da alışık olduğumuz ‘puanlama sistemi’ WhatsApp işletme hesaplarına geliyor. Şirketlerin müşteriler ile iletişime geçmelerini sağlamak amacıyla oluşturdukları işletme hesapları artık kullanıcılar tarafından değerlendirilebilecek. WhatsApp’ın açıklamasına göre, işletme puanlayan kullanıcının kişisel bilgilerini göremeyecek.
Yeni özelliğin geliştirme sürecinde görev alan Türk Meta (eski adıyla Facebook) çalışanı Güney Kayım, Twitter hesabından yaptığı açıklamada, “WhatsApp’ta geliştirdiğim ilk customer facing özellik release oldu. Artık bir iş yeriyle konuşurken, iş yerinden gelen mesaja puan verebiliyorsunuz.” bilgisini paylaştı.
WhatsApp, işletme hesaplarının kalitesini iyileştirmeyi hedefliyor
İşletme hesaplarını değerlendirme özelliği, yaklaşık 1 ay önce WABetaInfo tarafından ortaya çıkarıldı. Başlangıçta iOS ve Android Beta kullanıcılarının erişimine açılan puanlama sistemi, şu anda genel kullanıma sunuldu. Konuştuğunuz bir işletmenin size gönderdiği mesajları değerlendirerek, söz konusu hesaba ilişkin memnuniyetinizi belirtebilirsiniz.
Mesajları değerlendirmek için:
- WhatsApp’ı açın.
- Ardından işletmeyle aranızdaki sohbeti açın.
- Değerlendirmek istediğiniz mesaja dokunun ve basılı tutun.
- Değerlendir’e dokunun.
- Mesajı değerlendirmek için istediğiniz sayıda yıldızı seçin.
- Gönder’e dokunun.
Şirket değerlendirme yapacak olan kullanıcıları, “Geri bildiriminiz isimsiz olarak kaydedilir ve WhatsApp tarafından, işletmelerin müşterilere gönderdikleri mesajları iyileştirmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanılır” ifadeleriyle bilgilendirdi. Özelliği geliştirme amacının da işletme hesabı ile kullanıcı arasındaki iletişimi iyileştirmek olduğunu vurguladı.