Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Winglet hangi tür sürüklenmeyi azaltmak için kullanılır?

Winglet hangi tür sürüklenmeyi azaltmak için kullanılır?
0
114

moderatör

Super Mod
Katılım
Tem 28, 2022
Mesajlar
5,461
Etkileşim
7
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
12

Uçakta Winglet nedir?​

Kıvrık kanat (winglet) genellikle sabit kanatlı uçaklarda uçağın verimliliğini arttırmak için kullanılan bir kanat ucu tasarım modelidir. Uçakların havada tutunabilmesi, uçağın kaldırma kuvvetinin kanadın altına uyguladığı farklı basınçlar sayesinde gerçekleşir.

Kanat ucu girdabı nedir?​

Açıklık boyunca oluşan çok sayıda kaçma girdabı, kanadın gerisinde belli bir uzaklıktan sonra birleşerek, kanat uçları hizasında geriye doğru uzanan iki büyük girdap oluşturur. Bu girdaplara da "kanat ucu girdabı" adı verilir .

Winglet ne zaman çıktı?​

r. whitcomb tarafından ilk olarak 1970 lerde bulunup rüzgar tünellerinde deneyleri yapılmıştır.

Uçakta Wing ne işe yarar?​

Uçaklarda uçağı havaya kaldıran ve havada tutan en önemli yapı kanattır. Kanat hem kendini hem de uçağın tamamının ağırlığını havada taşıdığı gibi yatış, flaplarla yavaşlama gibi çeşitli farklı kuvvetlerle aldığı işler yapar. Örneğin bir yatış kumandasıyla kanatçıklar kanadı havada burkmak, kıvırmak ister.

Sharklet ne demek?​

airbus'ın 2012'de servise girecek a320'lere yeni ekledikleri wingletlere verdiği isim. komik olmuş sanki.. a320 serisi uçaklar için köpek balığı yüzgecinden esinlenilerek tasarlanmıştır.

Uçakların kanatları neden kırılmaz?​

Kanat boyunca uzunlamasına konumlanmış “spar” adı verilen iki metal kiriş var. Kanat üzerinde yükü dengeleyen bu parçalar, kanadın kıvrılmasını da engelliyor. Gövde altındaki “kanat kutusu”nda birleşen sparlar, kanadın kopmasını imkansız hale getiriyor.

Kanat ucu girdabı nasıl azaltılır?​

bu girdabın etkisini azaltmak için yolcu uçaklarının kanat uçlarında winglet adını verdiğimiz yukarı doğru kıvrılmış kanatçıklar vardır. böylece kanat altındaki yüksek basınçlı akış bu kanatçığın yaptığı blokaj sayesinde kanat üstüne daha zor akacak ve kanat ucu girdabının yakıt tüketimi üzerindeki olumsuz etkisi …

Yolcu uçakların kanatları ucu neden kıvrık?​

Basınç farkından dolayı, kanat üzerinde akıp giden hava, kanat ucunu terk ederken girdaplar (vorteksler) oluşur. Bu vortekslerin şiddeti uçağın ağırlığı, hızı ve kanat yapısına göre değişebilir. Kıvrık kanat uçları, bu noktalarda meydana gelen hava sürtünmesini azaltır.
 

Similar threads

Her gün on binlerce ticari yolcu uçağı havada seyir halindedir Öyle ki, birçok uçak, bakım süreci sayılmaz ise, bir insandan kat ve kat daha az süre dinlenir Bu anlamda uçaklar adeta hiç uyumazlar Sürekli olarak aktif bir şekilde çalışırlar Dünya üzerinde çok sayıda ülke var olduğundan bu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
168
Kompozit malzemeler; kayıtlı bir amaca yönelik olarak minimum iki bambaşka malzemenin bir araya getirilmesiyle meydana gelen araç gereç gurubudur Üç boyutlu nitelikteki bu bir araya getirmede gaye, bileşenlerin hiç birinde kimsesiz mevcut olmayan bir özelliğin elde edilmesidir Öteki bir deyişle...
Cevaplar
0
Görüntüleme
188
858,496Konular
981,665Mesajlar
29,734Kullanıcılar
Üst Alt