
İnternetin gelişen dünyasıyla birlikte, şirketlerin de reklam vermek için toplumsal medya platformlarını, internet sitelerini daha sık tercih ettiği ve bunun için daha büyük bütçeler ayırmaya başladıkları bir gerçek. Durum böyleyken de gittikçe büyüyen oyun dünyası da bu reklamlardan nasibini almaya devam ediyor.
Tabii biz her ne kadar gördüğümüz bu reklamlardan sıkılmış olsak da şirketlerin en büyük satış tekniği toplumsal medya yahut oyunlar üzerinden yaptıkları bu reklamlar olmaya devam ediyor. Bugün de çok sayıda oyuncunun hududunu bozabilecek yeni bir açıklama geldi ve Microsoft’un Xbox’taki fiyatsız oyunlara reklamlar yerleştirebileceği belirtildi.
Oyunlarda karşımıza reklam panoları çıkabilir

Özellikle telefondan oyun oynarken karşımıza çıkan reklamlar birçoğumuzun epey hududunu bozuyor. Taşınabilir veriniz açıkken oyunda yarım saatte gelebileceğiniz düzeye bazen 1 – 1,5 saatte reklam izleyerek gelebiliyorsunuz. Şimdiyse taşınabilir oyunlardaki reklamlar yetmiyormuş üzere farklı platformlardan da benzeri haberler gelmeye başladı. Business Insider’ın haberine nazaran, Microsoft ilerleyen günlerde Xbox’ın fiyatsız oyunlarına yerleştirilebilecek reklamlar üzerinde çalışmaya başladı. Bu reklamların, oyuncuların karşısına bir görüntü ya da bir ses olarak çıkıp çıkmayacağı şimdi muhakkak değil. Lakin birtakım kaynaklara göre reklamlar yarış oyunlarında yahut açık dünya oyunlarında reklam panoları olarak karşımıza çıkabilir.
Microsoft’un sözcüsü Kotaku “Her vakit oyuncular ve geliştiriciler için tecrübesi güzelleştirmenin yollarını aradıklarını” söylerken, reklam sistemiyle ilgili ise fazla bir açıklamada bulunmamayı tercih etti. Şirketin zati sonlu bir reklam alanı sattığı biliniyordu lakin yeni projeyle bunun tam bir ‘reklam’ boyutuna gelmesi ve çok daha fazla kullanıcıya ulaşması amaçlanıyor. Doğal hepimizin olduğu üzere, Microsoft’un da bu reklamların kullanıcı tecrübesine olumsuz tesir etmemesi için kaygıları var. Bu sebeple de reklamların, oyun keyfimizi mümkün olduğunca bölmeden ve göze batmadan oyun içerisine yerleştirilmesi planlanıyor.