Telif hakkı kavramı, Çin’in ticaret kültüründe kendine çok da taraf bulmuyor. Birçok yabancı eserin, velev yabancı memleketlerdeki binaların bile kopyasının üretildiği Çin’de, telif konusu gelgelelim 80’li yılların ahir memleketin kanunlarında kendine nokta bulabildi. Tekrar de memleket içinde telif konusu en çokça “küçük bir kusurlu davranış” olarak görülüyor. Laf konusu memleketler arası hukuk olduğunda ise Çinli üreticiler çok daha dikkatli davranıyor.
Xiaomi, İspanyol sitesinde kullandığı ve gelen yansılar üzerine kaldırdığı görsellerde, LG’nin reklam kampanyası için üretilen üç boyutlu görselleri neredeyse büsbütün kopyaladı. 3 boyutlu görsel sanatkarı Peter Tarka, LG için çeşitli görseller hazırlamıştı. Tarka’nın Behance galerisi Installations’da yan alan imajlarda ufak tefek oynamalar yapan gelgelelim gereğince özgün bir iş çıkarmayan Xiaomi, böylelikle LG’nin Signature koleksiyonunu da kopyalamış oldu.
Xiaomi, daha evvel de Apple ve iPhone X’ten çok ağır kopya çekmekle suçlanmıştı. Firma, piyasada gerçek bir oyuncu olmak istiyorsa kendi tasarım ve pazarlama lisanını geliştirmek, eserlerini rakiplerinden ayıracak bir yol bulmak zorunda.