
Çin pazarında uzun yıllardır önder pozisyonda olan Xiaomi ve Huawei, bu yıl rakibinin gerisi kaldı. Huawei'nin ABD yaptırımlarından ağır darbe almasını değerlendiremeyen Xiaomi, liderliği bir öbür Çinli firmaya kaptırdı.
Counterpoint Research'ün sayılarına nazaran; Oppo, Çin'de birinci sefer en çok satan akıllı telefon markası oldu. Counterpoint'in raporuna nazaran; Oppo yüzde 21'lik pazar hissesi ile rakiplerini geride bıraktı. Huawei ve Vivo ise yüzde 20 ile ikinciliği ve üçüncülüğü paylaşırken, Xiaomi ise yüzde 16 ile ile listenin dördüncü sırasına kadar geriledi.
Rapora nazaran; Oppo'nun satışları yıllık yüzde 26 ve bir evvelki aya nazaran yüzde 33 arttı. Counterpoint, yeni Reno 5 serisinin, evvelki Reno 4'ten daha düşük bir fiyat ile daha yeterli özellikler sunması firmanın yükselişinde büyük rol oynamış üzere görünüyor.
Doğal olarak Oppo'nun pazar hissesinin artması birinin kaybettiği manasına geliyor. Rapor, Huawei'nin akıllı telefon problemlerinin Çin'de de sürdüğünü gösteriyor. Counterpoint, Huawei'nin ABD yaptırımlarının neden olduğu bileşen kıtlığı nedeniyle premium pazara odaklanmasını artırdığını, bu nedenle Çinli distribütörlerin hacim için öteki markalara odaklandığını söyledi.
Yaptırımlarla ortaya çıkan Huawei'nin Honor satışı, pazar hissesini daha da düşürecek. Honor artık bir varlığın tersine Huawei için rakip olarak görülüyor.

Bu sayıların sırf bir aylık olduğunu belirtelim. Fakat Counterpoint, Huawei'nin pazar hissesinin 2021'de düşmeye devam etmesini bekliyor. Oppo, en son amiral gemisi telefonu Find X3 Pro'nun piyasaya sürülmesiyle bu fırsattan yararlanmaya çalışacak. Bu hafta tanıtılacak olan Find X3 Pro ile Oppo bir mühlet daha başkan olacak üzere görünüyor.