iltasyazilim
FD Üye
Ya hep ya hiç
Sual: (Kıyafeti dar olan kadın, bana göre boş yere başını örtmesin ve diğer ibadetleri boşuna yapmasın Ya hepsini yapsın veya hiç yapmasın) demek, uygun olur mu?
CEVAP
Çok yanlıştır Din kitaplarına aykırı, indî bir sözdür Din hakkında şahsi görüşün değeri olmaz Bana göre böyle olmalı denmez Bize göre veya size göre demenin ve şahsi düşüncenin dinde yeri yoktur Din, nakle dayanır Kitaptan alarak bildirmek gerekir
(Ya hep ya hiç) imanda olur İmanın azı çoğu olmaz İman ya vardır, ya yoktur İmanın şartlarından birini bile inkâr küfür olur Ama ibadetlerin birini yapmayana veya günahlardan birini işleyene kâfir denmez Bazı ibadetleri yapamayana veya bazı günahlardan kaçamayana, (Sen şu günahı işliyorsun, artık ibadete lüzum yok) denmez Günah küçük olsa da, kaçmaya çalışmalı Bir günaha alışan, ötekilerini de işlemek isteyebilir Bir günah, öteki günahları davet eder İmamı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Bütün günahlara tevbe edip hepsinden kaçmak büyük nimettir Bu yapılamazsa, bazı günahlara tevbe etmek de nimettir Bunların bereketiyle belki bütün günahlara tevbe etmek nasip olur (Bir şeyin bütünü ele geçmezse, hepsini de kaçırmamalı) buyuruldu (266)
Birkaç günahın birinden vazgeçmek isteyene, (Diğerlerini bırakmadığına göre, bu günaha da devam et) denmez Günah miktarı ne kadar azaltılırsa o kadar iyi olur, çünkü Allah’tan korkarak bir günahtan vazgeçmek iman alametidir
Çeşitli günahları olan kimse, birini bırakırsa, onun bereketiyle, Allahü teâlânın, merhamet ederek, diğer günahlardan da sakınmayı nasip etmesi umulur (Ruhulbeyan)
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Sual: (Kıyafeti dar olan kadın, bana göre boş yere başını örtmesin ve diğer ibadetleri boşuna yapmasın Ya hepsini yapsın veya hiç yapmasın) demek, uygun olur mu?
CEVAP
Çok yanlıştır Din kitaplarına aykırı, indî bir sözdür Din hakkında şahsi görüşün değeri olmaz Bana göre böyle olmalı denmez Bize göre veya size göre demenin ve şahsi düşüncenin dinde yeri yoktur Din, nakle dayanır Kitaptan alarak bildirmek gerekir
(Ya hep ya hiç) imanda olur İmanın azı çoğu olmaz İman ya vardır, ya yoktur İmanın şartlarından birini bile inkâr küfür olur Ama ibadetlerin birini yapmayana veya günahlardan birini işleyene kâfir denmez Bazı ibadetleri yapamayana veya bazı günahlardan kaçamayana, (Sen şu günahı işliyorsun, artık ibadete lüzum yok) denmez Günah küçük olsa da, kaçmaya çalışmalı Bir günaha alışan, ötekilerini de işlemek isteyebilir Bir günah, öteki günahları davet eder İmamı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Bütün günahlara tevbe edip hepsinden kaçmak büyük nimettir Bu yapılamazsa, bazı günahlara tevbe etmek de nimettir Bunların bereketiyle belki bütün günahlara tevbe etmek nasip olur (Bir şeyin bütünü ele geçmezse, hepsini de kaçırmamalı) buyuruldu (266)
Birkaç günahın birinden vazgeçmek isteyene, (Diğerlerini bırakmadığına göre, bu günaha da devam et) denmez Günah miktarı ne kadar azaltılırsa o kadar iyi olur, çünkü Allah’tan korkarak bir günahtan vazgeçmek iman alametidir
Çeşitli günahları olan kimse, birini bırakırsa, onun bereketiyle, Allahü teâlânın, merhamet ederek, diğer günahlardan da sakınmayı nasip etmesi umulur (Ruhulbeyan)
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız