bilgisayarci
FD Üye
Şekerbank Pazarlama ve Risk Analitiği Grup Başkanı Seray Göklü, Şekerbank olarak fintechleri çok önemsediklerini söyledi. Bloomberg HT'de Finansal teknoloji programına katılan Göklü, daha uzmanlaşmış, bankaların uzmanlığı olmayan konularda faaliyet gösteren fintechlerle çalışmak istediklerini belirtti. Bu konularda genelde Türk bankalarının dünyaya göre çok iyi durumda olduğunu vurgulayan Göklü, ama yine de Türk bankacılık sektöründe bile el değmemiş konular, dokunulmamış alanlar olduğunun altını çizdi. Şekerbank'ın odak segmentlerini KOBİ, esnaf ve çiftçi olarak sıralayan Göklü, özellikle bu segmentlerde dokunulmamış alanlarda fintechlerle bir araya geldikleri bilgisini verdi. Yabancı fintech şirketleri ile görüşler yaptıklarının altını çizen Göklü, "Globalde neler yapılıyor, biz neleri buraya taşıyabiliriz diye inceliyoruz. Bunların detaylarını konuşmak için çok erken. Ama mutlaka gelişmeler oldukça paylaşıyor olacağız" diye konuştu.
'OTOMASYON REKABETTE FARK YARATAN BİR UNSUR'
Bankacılık sektöründe teknolojik dönüşümü değerlendiren Göklü, otomasyonun bankacılık sektöründe çok önemli olduğunu kaydetti. Türkiye'de tüm bankaların süreçlerini otomatize ettiğini vurgulayan Göklü, "Ama bunun bir üst seviyesinde, otomazisyonun artırılması gerekli. Çünkü müşteri memnuniyetinin zirve yaptığı bir çağda bankacılık yapıyoruz. Vakitleri çok değerli. Bu yüzden de otomasyon bankacılık sektöründeki rekabette fark yaratan bir alan haline geldi. Başka bir boyutu da karlılık hedefleri. Maliyetleri bu anlamda düşürerek karlılığı artırmak çok önemli. O yüzden otomasyona çok önem veriyoruz" diye konuştu.
'KREDİLENDİRME VE İZLEME SÜREÇLERİNDA OTOMASYON'
Son dönemde Şekerbank olarak otomasyon adına iki projeleri yaptıklarını belirten Göklü şöyle devam etti: "Bunlardan bir tanesi KOBİ müşterilerinde kredilendirme sisteminin otomasyonu ki, bu sadece yapay zeka uygulamalarını içermiyor. Uçtan uca sürecin otomasyonundan bahsediyorum. Teklifin bize geldiği, değerlendirmesi için gerekli olan verinin toplandığı, risk ve limit değerlendirmesinin yapıldığı, onay makamının değerlendirildiği ve sonrasında da müşteriye limitin kullandırıldığı, bunun raporlandığı ve takip edildiği bir süreçten bahsediyorum. Bir başka otomasyon süreci ise izleme sistemlerinin otomasyonu."
'VERİNİN KULLANILMADIĞI İŞ KOLU YOK'
Göklü, bu dönüşümde verinin büyük önem taşıdığının altını çizdi. Sektörde verinin kullanılmadığı bir segment ve işkolu olmadığını belirten Göklü, doğası gereği en fazla kullanılan iş kolunun bireysel bankacılık olduğunu söyledi. Bunun yanı sıra olarak, bireysel nitelik özelliği taşıyan KOBİ, esnaf, çiftçi segmentlerinin veriye daha açık olduğunun altını çizen Göklü, "Çünkü adetsel olarak daha fazlalar ve iç ve dış veri kaynakları çeşitliliği olarak bu iş kollarında veriye ulaşmanın daha kolay" dedi. Teknolojik dönüşümle birlikte pazarlamanın da dijitale kaydığının altını çizen Göklü, bankaların da kanallarını dijitale kaydırdığını belirtti. Göklü, bunun şube kanallarının bırakılacağı anlamına gelmediğini vurgulayarak, "Şube kanalları bizim hep ana kanallarımız olacak. Şube bankacılığı hep bizim gündemimizde olacak" diye konuştu.