Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Yağ Pompası Nasıl Değişir ?

Yağ Pompası Nasıl Değişir ?
0
255

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Araçlarda yağ pompası değişimi öncesi ,parçanın dış yüzeyi bir büyüteç ile mercek altına alınır. Orada var olan girinti ve çıkıntıların üzerinde kesinlikle bir pürüz olmamalıdır. Pürüzler yüzeylerdeki diğer parçalarla da temas haline girer ve motorda aksamalar meydana gelir.Bu yüzden motordaki yağ pompası dip köşe iyice temizlenmeli,üzerinde pislik kalıntıları kalmamalıdır. Bu motorun sağlıklı çalışmasına yardımcı olur. Pürüzsüz olmasındaki en önemli faktör,hareketin kolay olmasıdır. Motor hareketlerinde kasılmalar ve boğulmalar olmaması için, pürüz olmaması gerekir.Pürüzlerin sürtünmeye yol açması durumu istenmeyen parçalarda aşınmalar ve aşırı derecede ısınmalar gözlemlenir. Parçalar birbirinden ayrı olmalı temas durumu olmamalıdır. Bu temas sürtünme yolu ile birçok parçanın aşınmasına ve arıza vermesine yol açar. Motorda sürtünme azaldıkça aşınma sorunları da azalarak,çalışma pozisyonu ,daha güçlü bir hamleye yelken açar.



Motorda yağlanma çeşitleri 5 maddede ele alınır.Bunlardan ilki,çarpmalı yağlama sistemidir. Bu uygulamada motor parçasında pistonlar yağlanır,pistonda yer alan yağ kepçesi, yağı motora doğru savurur. Savrulan yağ haznesi diğer kol yataklarına kadar dağılarak silindire benzeyen ve diğer etken parçalarda zamanlı bir şekilde savrulan yağ kepçesi ile dağıtım görevini planlı yağlama yapar. Pompalı ve çarpmalı yağlama sisteminde küçük yağ pompası, bir çanağa savrularak yağı dağıtmaya ve sıralama bir şekilde yağlama yapmaya başlar. Basınçlı yağ depolama siteminde ise yağ pompası kartere dönüşümlü şekilde yağı emmemeye başlar.Kam mili yataklara dağıtılan yağ ,eşit şekilde transfer edilir. Tam basınçlı yağ değişimlerinde ise benzinin içinde eriyen hava kartere doğru iletim sağlar. Bu karışımda yağ , yapışmaya başlar. Bütün diğer parçalar, ,pistonlar yağ deliğinden zamanlı bir savrulma ile belli transferlerle , motor parçalarına dağıtılır. Motor bu sayede temas etmediği sürece çalışma işlevselliği güç kazanır. Parçaların pürüz ve temasında bu hareketler yeterli verimi dışa aktaramaz ve motorun hareketliliği pasifleşmeye başlar.Diğer zamanlı işlem ise benzine karıştırılarak elde edilen yağlama şeklidir. Karter süpürmeli motorun yağlanmasında komut verir ve motora istenilen güç depolanır. Benzin eğer sıcaklaşır ise bu buharlaşma yöntemi ile silindirlere ayrı yağ aktarılır. Yağlanan parçalar daha iyi çalışır . Yağ diğer parçalarla temas ettiği vakit yanarak, yağın ömrü azalır ve kullanılan yağlar aniden yok olur gider. Yağ pompası değişiminde kural dikkatlice parçalara yağı transfer etmeyi hedeflemektir. Burada pürüz ve temas bütün işlevselliği kontrol dışına alır ve istenilen verim asla sağlanamaz.



Yağ Pompası Değişiminde Dikkat Edilecek Hususlar :



– Motorda bulunan yağın ısı derecesi son derece önemlidir. Düşük sıcaklık kalınlaşmasını önleyerek,motorun daha sağlıklı bir şekilde çalışma mekanizmasına yardımcı olur. Isı derecesi kontrol altında tutulmalıdır.



-Motorda aşırı yüksek sıcaklıklar motorun ömrünü azaltır. Yağlanma özelliğini kaybetmesine ve yağı almasına engel olur.Isı yüksekliğini engelleyen piston, segman, subabın asıl görevi aşırı ısınmaları engellemek ve patlamaya meyil bırakmamaktır. Bu nedenle bu parçaların arızalı olmaması gerekir.Ayrıca bu üç önemli parça motor yağında köpürmeleri de engeller.



– Parça değişiminde motor bitmiş ise bunun için uğraşmaya değmez. Tekrardan tamir edilen motorlarda yağ almama sorunu oluşabilir. Motor beyni arızalı ise hemen değiştirilmelidir.Yağ pompası kanallarına iletilen yağ ,tüm diğer önemli araçlara gidecek şekilde sağlanmalıdır.
 

Similar threads

Yağ pompası eksantrik kam milinden aldığı güç ile birlikte yağ deposundan altığı yağı çok yoğun ve kuvvetli bir şekilde aracın tüm harekeli parçalarına ulaştırmaktadır Bu sayede parçalar arasındaki sürtünme en aza indirilir ve hem ısınma hem de parçaların kısa sürede bozulması engellenmiş olunur...
Cevaplar
0
Görüntüleme
209
Araçlarda belirli aralıklarla yağ basınç testi yapılır. Bu testin amacı, aracın bir takım tehlikelere sinyal çalı vermesini önlemektir. Bu işlem önce uç kısmındaki delikten içeri giren yağın ve basıncı ölçülür. Ölçülen basınç değeri direnç yağ kısmını belirler. Bu sayede motorun doğru bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
239
Araçta yağ pompası, Araç silindir kapağı ve pistonlardan kartele süzülen yağı, belli bir basınç ile tekrar motor üst kapağına aktaran devirdaim pompasıdır. Araç için hayati bir parçadır.Yağ Pompası Çalışmazsa Ne Olur?Arızalanması durumunda motor tamamen yağsız kalarak tüm yağ kartelde toplanır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
203
6 MOTOR NEDEN YAĞ EKSİLTİR? Her motor bir miktar yağ eksilte bilir Araç kataloglarında genellikle aracın bir miktar yağ eksilte bileceği ifadesi yer almaktadır Uzmanların ifadesi ise, bin kilometrede 1 litreden fazla yağ eksilmesi normal değerlerin üzerinde şeklinde yorumlanmaktadırMotorun yağ...
Cevaplar
0
Görüntüleme
225
Motorda Üfleme Yağ Yakma Rektifiye Nedir Ve Nasıl Anlaşılır Motorun çalışma prensibi Pistonlar, silindirler, segmanlar, yataklar ve birçoğu prensibine göre çalışır, bir müddet sonra gerek kullanımdan, gerek ömrünü doldurmuş olmasından ötürü zamanla aşınan motor parçalarıdır. Segmanlardan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
314
858,465Konular
981,153Mesajlar
29,533Kullanıcılar
TUNCAMMSon üye
Üst Alt