iltasyazilim
FD Üye
Yağmurlu Havada Güvenli Vasıta Kullanımı
Yağmurlu Havada Araba Kullanımı
Sollama esnasında aracın silecekleri en yüksek hızında çalıştırılmalıdırKalorifer sistemi ve arkadaki sırça rezistansları çalışır halde olmalı, gösterme alanını kısıtlayacak buharlanma gibi durumlarda bir kumaş ile görüş açısı yaratılmalıdır
Kısa farlar aralıksız açık tutulmalıdır Yoğun yağışlı ve çamurlu yollarda ön, arka farlar, stoplar, sinyaller ve fren lambaları belirli aralıklarla silinmelidir
Su birikintilerine girildikten sonra ıslanan fren balatalarını kurutmak için kısa bir vakit frene hafifçe basılmalıdır Araca binmeden önce ıslanan ayakkabıların acil bir durumda fren pedalından kaymasını alıkoymak için bir bezle taban kısmı silinmelidir
Yağmurlu havalarda gaza gereğinden pozitif basmak, sert bir şekilde frene hücum etmek, ani bir şekilde direksiyonu döndürmek ve debriyajdan ayağın çabucak çekilmesi kayma hareketini daha basit başlatacağından bu hareketlerden özellikle kaçınılmalıdır
Yağmurun ilk yağdığı an yol yüzeyinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı için bu dakikalarda sürat yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır Sağanak yağmur esnasında oluşan su birikintilerine girerken aquaplaning (su yastığı üstünde kayma) olayı oluşur Bu durumlarda direksiyon sımsıkı tutulmalı ve hız kesmek için üçgenin taban olmayan kenarı gazdan çekilmeli, frene fazla yavaş basılmalı (eğer ABS varsa sonuna kadar basılmalıdır) ve ani haraketlerden kaçınılmalıdır
Bilhassa lastiklerinizin dış derinliği 3 mm'den eksik ise öndeki aracın lastik izleri takip edilerek kayma riski azaltılabilir *
Yağmurlu Havada Araba Kullanımı
Sollama esnasında aracın silecekleri en yüksek hızında çalıştırılmalıdırKalorifer sistemi ve arkadaki sırça rezistansları çalışır halde olmalı, gösterme alanını kısıtlayacak buharlanma gibi durumlarda bir kumaş ile görüş açısı yaratılmalıdır
Kısa farlar aralıksız açık tutulmalıdır Yoğun yağışlı ve çamurlu yollarda ön, arka farlar, stoplar, sinyaller ve fren lambaları belirli aralıklarla silinmelidir
Su birikintilerine girildikten sonra ıslanan fren balatalarını kurutmak için kısa bir vakit frene hafifçe basılmalıdır Araca binmeden önce ıslanan ayakkabıların acil bir durumda fren pedalından kaymasını alıkoymak için bir bezle taban kısmı silinmelidir
Yağmurlu havalarda gaza gereğinden pozitif basmak, sert bir şekilde frene hücum etmek, ani bir şekilde direksiyonu döndürmek ve debriyajdan ayağın çabucak çekilmesi kayma hareketini daha basit başlatacağından bu hareketlerden özellikle kaçınılmalıdır
Yağmurun ilk yağdığı an yol yüzeyinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı için bu dakikalarda sürat yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır Sağanak yağmur esnasında oluşan su birikintilerine girerken aquaplaning (su yastığı üstünde kayma) olayı oluşur Bu durumlarda direksiyon sımsıkı tutulmalı ve hız kesmek için üçgenin taban olmayan kenarı gazdan çekilmeli, frene fazla yavaş basılmalı (eğer ABS varsa sonuna kadar basılmalıdır) ve ani haraketlerden kaçınılmalıdır
Bilhassa lastiklerinizin dış derinliği 3 mm'den eksik ise öndeki aracın lastik izleri takip edilerek kayma riski azaltılabilir *