iltasyazilim
FD Üye
yalan yere ant etmenin günahı nedir
Yalan yere yemin eden kişi, Allah'ı yeminine şahid göstererek insanları blöf yapmak istediği için O'nun mukaddes adını istismar etmekte, O'na iftirada bulunmaktadır bu nedenle Hz Peygamber, büyük günahların en büyüklerinden birinin de yalan yemin olduğunu söylemiştir (Buharî, Edeb, 6) Birbirinizi aldatmak için (yalan) ant etmeyin, bu yüzden yere sağlam basan ayak sürçebilir ve Allah yolundan alıkoymanıza karşılık kötü bir azab tadarsınız Bunun için size (ahirette de) büyük bir azab vardır(Nahl,1694) âyeti, yalan yeminin cezasının ilahî azab olduğunu belirtmektedir
Bir kimse geleceğe karşın yaptığı bir yemini bozduğunda, kefaretini ödemek suretiyle yeminin günahından kurtulur (bk Yemin Keffareti); ama yalan yemin o kadar büyük bir günahtır ama, onun cezasını keffaret zeka düşüremeyeceği için, yalan yeminde keffaret olmaz Böyle bir günah işleyen kişi, yalanına şahid gösterdiği Allah'a tevbe etmeli, affetme dilemeli ve bir daha bu günahı işlememelidir Onun günahım fakat Allah affedebilir Yalan yeminle başkalarının hakkı alınmışsa, velev ama bu kanun yoluyla olsun, ikinci bir günah daha işlenmiş olur Haksız yere elde edilen bu adalet, sahibine ödenmedikçe tevbe ile kurtuluş olmaz Örneğin bir kimse, ödemediği borcunu mahsus ödedimdiye ant etse, karşı taraf da alacağını isbat edemese ve hâkim, yalan ant edenin borçsuz olduğuna hükmetse, bu birey iki büyük günahı pat diye işlemiş olur bir de ihmal, fena alışılmışlık, hata gibi sebeplerle yalan yere yemin etmek durumuna düşülür hiç kuşkusuz bunun günahı diğeri gibi değildir Lakin gelişi güzel, gereksiz yere Allah'ın adını anmak da bir günahtır bu nedenle dile dominant olmalı, yemini alışılmışlık haline getirmemeli, ama fazla manâlı durumlarda ant etmelidir Yeminde maksat, yemin ettirenin maksadına göredir böylece, yemin eden birey kalbinden başka şeyleri geçirerek ant ederse tekrar yalan yemin etmiş olur Mesela, Ahmed'e olan borcu için ant ettirilen birey, Mehmed'e ödemiş olduğu,borcu kasdederek, borcumu ödedim diye ant ederse, yalan ant etmiş olur *
Yalan yere yemin eden kişi, Allah'ı yeminine şahid göstererek insanları blöf yapmak istediği için O'nun mukaddes adını istismar etmekte, O'na iftirada bulunmaktadır bu nedenle Hz Peygamber, büyük günahların en büyüklerinden birinin de yalan yemin olduğunu söylemiştir (Buharî, Edeb, 6) Birbirinizi aldatmak için (yalan) ant etmeyin, bu yüzden yere sağlam basan ayak sürçebilir ve Allah yolundan alıkoymanıza karşılık kötü bir azab tadarsınız Bunun için size (ahirette de) büyük bir azab vardır(Nahl,1694) âyeti, yalan yeminin cezasının ilahî azab olduğunu belirtmektedir
Bir kimse geleceğe karşın yaptığı bir yemini bozduğunda, kefaretini ödemek suretiyle yeminin günahından kurtulur (bk Yemin Keffareti); ama yalan yemin o kadar büyük bir günahtır ama, onun cezasını keffaret zeka düşüremeyeceği için, yalan yeminde keffaret olmaz Böyle bir günah işleyen kişi, yalanına şahid gösterdiği Allah'a tevbe etmeli, affetme dilemeli ve bir daha bu günahı işlememelidir Onun günahım fakat Allah affedebilir Yalan yeminle başkalarının hakkı alınmışsa, velev ama bu kanun yoluyla olsun, ikinci bir günah daha işlenmiş olur Haksız yere elde edilen bu adalet, sahibine ödenmedikçe tevbe ile kurtuluş olmaz Örneğin bir kimse, ödemediği borcunu mahsus ödedimdiye ant etse, karşı taraf da alacağını isbat edemese ve hâkim, yalan ant edenin borçsuz olduğuna hükmetse, bu birey iki büyük günahı pat diye işlemiş olur bir de ihmal, fena alışılmışlık, hata gibi sebeplerle yalan yere yemin etmek durumuna düşülür hiç kuşkusuz bunun günahı diğeri gibi değildir Lakin gelişi güzel, gereksiz yere Allah'ın adını anmak da bir günahtır bu nedenle dile dominant olmalı, yemini alışılmışlık haline getirmemeli, ama fazla manâlı durumlarda ant etmelidir Yeminde maksat, yemin ettirenin maksadına göredir böylece, yemin eden birey kalbinden başka şeyleri geçirerek ant ederse tekrar yalan yemin etmiş olur Mesela, Ahmed'e olan borcu için ant ettirilen birey, Mehmed'e ödemiş olduğu,borcu kasdederek, borcumu ödedim diye ant ederse, yalan ant etmiş olur *