Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Yan sanayiyi elektrik çarptı: Şirketler ardı ardına kapanıyor

Yan sanayiyi elektrik çarptı: Şirketler ardı ardına kapanıyor
0
71

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
Iki%2Ddevin%2Dortakligi%2Dbaslamadan%2Dbitti%2D194980%2Ejpg

Elektrikli otomobillerin yaygınlaşmasıyla azalan parça ihtiyacının yanısıra, ABD, Çin ve Hindistan gibi dev pazarların daralmasıyla Bosch, Continental ve ZF gibi dünya devlerinde işten çıkarmalar gündemde.

Dünya çapında en büyük beş otomotiv yan sanayi kuruluşundan üçünün bulunduğu Almanya’da konvansiyonel, içten yanmalı otomobil motorlarından elektrikli motorlara geçiş sürecinde firmaları başa çıkmaları gereken önemli sorunlarla karşı karşıya bırakıyor.  

Alman Deutsche Welle’nin yaptığı habere göre bunun dışında Çin, Hindistan ve Amerika Birleşik Devletleri gibi önemli pazarlarda yaşanan sıkıntılar ve yapısal problemler de sorunu daha da derinleştiren etkenler arasında bulunuyor. 



ELEKTRİKLİDE 10 KAT DAHA AZ İŞÇİLİK

Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Volkmar Denner, kısa bir süre önce Süddeutsche Zeitung’a verdiği röportajda, “Dizel motorlardaki enjektör sistemi için motor başına 10 kişi çalıştırıyor. Benzinli motorlarda bu iş için üç kişi gerekiyor. Elektrikli otomobillerde ise bu iş sadece bir kişi ile hallediliyor. Kısacası elektrikli otomobillerin yaygınlaşması ile işten çıkarmalar zorunlu olacak” demişti. Stuttgart merkezli şirketin dünya çapında 410 binden fazla çalışanı var. Almanya’daki 50 bin personelden 15 bini sadece dizel motor biriminde görevli. 

DRAMATİK TABLO

Merkezi Hannover’de bulunan Continental de sektörün içinde bulunduğu olumsuz dönemden etkilenen kuruluşlardan biri. Continental Yönetim Kurulu Başkanı Elmar Degenhart, sektörün dramatik bir şekilde süratlenen, kökten ve yer yer yıkıcı bir değişim sürecinin içinde olduğunu dile getiriyor. Giderlerin azaltılması gerektiğini vurgulayan Degenhart, bunun için şu an şirket bünyesinde çalışan 245 bin kişiden kaçının işten çıkarılacağını, sendika ile görüştükten sonra karara bağlayacaklarını bildirdi.

ŞİRKETLER ARDI ARDINA KAPANIYOR 



Şanzıman ve farklı otomobil parçaları üreten Friedrichshafen merkezli ZF’nin yöneticisi Wolf-Henning Scheider ise firma olarak karlılıkta beklentilerinin çok gerisinde kaldıklarını belirtti. Çin’deki üretim merkezlerinde personel sayısını azaltan şirkette esnek çalışma saatlerine geçilmesi planlanıyor. Mahle, Schaeffler, Brose ve Leoni gibi Almanya’daki diğer otomotiv yan sanayi firmaları da benzer sıkıntılar yaşıyor. Leoni gibi şirketler ise ardı ardına kapanıyor.

Elektrikli otomobiller için geleceğe hazırlık yapılması gerektiğini söyleyen Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, 430’u aşkın üyesi bulunan TAYSAD’ın yaklaşık 25 milyar dolar iç hacim, 11 milyar dolar ihracat ve 200 binin üzerinde istihdamla ekonomiye önemli katkılarda bulunduğunu vurguladı. Kanca, “Tedarik sanayisi otomotiv endüstrisinin geleceğine ayak uydurmalıdır” dedi.

Şuayip Alabay/Yeni şafak
 

Similar threads

Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı dün kapılarını 65 kez açtı 22 Eylül’e kadar devam edecek olan fuarda sürücüsüz otomobiller büyük ilgi görüyor Sürücüsüz otomobil testi sırasında Daimler otomobil işletmesi test mühendislerinden Jochen Raab, etrafındakilere belki de 10 yıl içinde sürücüsüz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
138
858,506Konular
983,080Mesajlar
33,115Kullanıcılar
smrnr16Son üye
Üst Alt