Türkiye'nin en şimdiki harita alt yapısı sağlayıcılarından biri olan Yandex, harita meydanındaki birikimi, deneyimi ve teknolojisiyle firmaların harita gereksinimlerini karşılayacak yeni bir iş koluna adım attı. Yandex, harita altyapısına gereksinim duyan kurumların web, mobil yahut intranet servisleri için “Yandex Haritalar API Teknolojileri” hizmetini tasarrufa sunmaya başladı. Yandex Haritalar’ı web sitelerine yahut mobil pratiklerine entegre eden kurumlar bu entegrasyon sayesinde kendi platformları üzerinden haritada arama, rota oluşturma, trafik yol durumu haberi paylaşma üzere ayrıcalıklı hizmetleri sunabiliyor, “geocoding”, “distance matrix” üzere ileri tahlillerden de faydalanabiliyor.
Yandex, harita servislerini kurumlara açıyor
Türkiye’nin en tanınan navigasyon pratiği Yandex Navigasyon’la kullanıcıların hayatını kolaylaştıran Yandex, sunduğu yeni bir hizmet sayesinde kurumların da değerli bir muhtaçlığına tahlil getiriyor. Navigasyon ve harita mütehassısı Yandex, Türkiye pazarına yeni sunduğu “Haritalar API Teknolojileri” hizmeti sayesinde mahsusen telekomünikasyon, bankacılık, lojistik ve süratli tüketim kesimlerinde faaliyet gösteren kurumların bütün harita gereksinimlerine 360 kademe bir tahlil getirmeyi hedefliyor.
API (Application Programming Interface) ismi verilen pratik programlama arayüzü ile Yandex Haritalar’ın kurumların web yahut mobil sistemleriyle entegre olmasını sağlıyor. Harita alt yapısına muhtaçlığı bulunan firmalar, Yandex Haritalar API’sini web sitelerine yahut mobil pratiklerine entegre edebildiği üzere haritada arama, rota oluşturma, trafik yol durumu üzere hizmetleri de çabucak ve makul fiyatlar ile kullanmaya başlayabiliyor. Coğrafi koordinatların adres çözümlemesini sağlayan "geocoding" özelliği yahut varış noktası kombinasyonlarının yapılabildiği "distance matrix" üzere ileri tahliller de Yandex Haritalar API’si ile sunulan hizmetler arasında konum alıyor.
“Harita servislerine gereksinim duyan birçok kesime hizmet vereceğiz”
Yandex Türkiye Devlet Yöneticisi Onur Karahayıt şunları söyledi: “Yandex’in Türkiye’de gösterdiği başarıyı B2B (business to business) meydanına da taşımaya kararlıyız. Yeni oluşturduğumuz iş geliştirme ünitesiyle telekomünikasyon, bankacılık, lojistik, süratli tüketim üzere harita servislerine gereksinim duyan birçok dala hizmet vermeyi hedefliyoruz. 2012 yılından beri Türkiye’nin harita koluna liderlik etmiş olmanın sağladığı birikimin yanı sıra, pazar dinamiklerine nazaran belirlenmiş elverişli fiyat siyasetimiz, yazılım geliştiricilerine sağladığımız lokal destek ve kurumların neredeyse tüm gereksinimlerine 360 kademe tek bir eser portföyüyle yanıt verebilen teknolojimizin Türkiye’de Yandex’i rakiplerinin bir adım ötesine taşıdığına inanıyoruz.”
Milyonlarca kullanıcı haritaya ek sağlıyor
“Yandex Haritalar API Teknolojileri” ile firmalar yaklaşık 15 milyon adres noktası ile Türkiye'nin en kapsamlı done tabanından yararlanma ayrıcalığını elde ediyor. Yandex Haritalar’da başkaca, 1 milyon km yol ağı ve 3 milyon kurum (POI) haberi ile benzersiz bir içerik bulunuyor. Yandex Navigasyon kullanıcılarının gücü, harita alt yapısını daha da zenginleştiriyor. Yandex Navigasyon’un Türkiye'deki 4 milyon kullanıcısı sayesinde, Yandex Haritalar’ın lokasyon veritabanı kullanıcılar tarafından her gün güncelleniyor.
Şu an Yandex Haritalar API’lerini kullanan kuruluşlar arasında; Getir, BiTaksi, Radyo Trafik, Hürriyet Emlak, iTaksi üzere onlarca kurum yahut tertip nokta alıyor.