P&G, yeni urun ve iş sureclerini geliştirirken veri analitiğinden etkin bir şekilde kullandığını acıkladı P&G hızlı tuketim urunleri alanın olduğu kadar tuketici araştırmaları alanının da en buyuk şirketlerinden biri olduğunu belirten P&G Datadan Sorumlu Ust Duzey Yonetici (CDO) Guy Peri, şoyle konuştu: İlk araştırma departmanımızı 160 yıl once kurduk O zamandan bu yana her yıl binlerce araştırma yaparak tuketici beklenti ve taleplerini yenilikci urunlerimizle karşılıyoruz Dijitalleşmeyle birlikte artan veri akışlarına aynı hızda yanıt verebilmek icinse 2019 yılında veri analitiği uzerine ayrı bir departman kurduk Veri bilimcilerden oluşan yeni yapılanmamızla iş sureclerimizi geliştirmek ve yeni inovatif urunler geliştirmek uzere icin calışıyoruz
Son iki yılda veri tabanlı yenilikci urunler geliştirme konusunda onemli gelişmelere imza attıklarını acıklayan Peri, bu urunler arasında ClearBlue Dijital Ovulasyon Testi'ni ornek gosterdi Peri, kadınların hormon profillerine gore hamile kalma zamanlarını gosteren ClearBlue'nın akıllı uygulamasıyla ciftlerin cocuk sahibi olma şansını artırdığını belirtti ClearBlue, standart takvim uygulamalarından farklı; cunku standart bir algoritma uzerinden değil, her kadında farklı olan hormon verileri uzerinden bir tahminde bulunuyor Bu nedenle takvim uygulamaları yuzde 9 doğrulukla tahminde bulunurken ClearBlue yuzde 99 doğrulukta bulunabiliyoracıklamasında bulundu
P&G'nin en yeni inovatif uygulamalarından birinin de Olay markaları icin geliştirdikleri Skin Advisorakıllı telefon uygulaması olduğunu belirten Peri, Cilt yaşını hesaplayabilen bu uygulama kullanıcıların ihtiyaclarına gore urun onerilerinde bulunabiliyor Bu da veri analitiğinin cok basit noktalarda bile hem markaların hem de tuketicilerin gunluk yaşamını nasıl kolaylaştırabileceğini gosteriyordedi
Camaşır makinesi uzerinden deterjan siparişi almaya başlıyor imagesyapayzekayarismasibasliyor5ae887d728747 imagesyapayzekayarismasibasliyor5ae887d728747 Teknolojinin gelişimi sayesinde hem tuketicileri daha doğru anladıklarını hem de gelecek trendlerine yon verdiklerini kaydeden P&G Turkiye ve Kafkasya Yonetim Kurulu Başkanı TankutTurnaoğlu, tuketicilerin hayatlarını iyileştirecek cozumler uzerinde calıştıklarını belirtti Turnaoğlu, bu konuda Nesnelerin İnterneti (IoT) ve Yapay Zeka gibi en yeni teknolojilerinden de etkin bir şekilde yararlandıklarını belirterek yakın zaman once Vestel işbirliğiyle hayata gecirdikleri ve camaşır makinesi uzerinden otomatik Ariel camaşır makinesi deterjanı sipariş verilmesine imkan veren uygulamalarını ornek verdi Vestel ile birlikte hayata gecirdiğimiz proje IoT alanında Turkiye'de ilk, dunyada ise hali hazırda sayılı orneklerden biri Amacımız sadece en iyi deterjanı sunmak değil, aynı zamanda deterjanı eve taşıma derdine son vermek Uygulamanın canlı orneklerini yaz doneminde piyasada goreceksinizdedi
2020 yılına kadar dunyada nesnelerin internetini oluşturan birbirine bağlanabilir cihazların sayısının 34 milyara ulaşacağı tahmin ediliyor IoT cozumlerine yonelik harcamaların ise 2021 yılına kadar 6 trilyon dolara ulaşacağı hesaplanıyor IoT ayrıca ulkelerin hasılalarının buyumesine 2030 yılına kadar 10 ila 15 trilyon dolar arasında eklemede bulunacağı ongoruluyor
Turkiye'de ilk kez yapay zeka uzerine Hackathon duzenleyecek
P&G ayrıca sadece Turkiye'de genclere ozel sunduğu Banabak mobil uygulaması icin Hackathon duzenlemeyi planlıyor Turnaoğlu bu konuda da Pazarda iyi rekabet etmek en yeni teknolojileri yakından takip etmeyi gerektiriyor Gelişmekte olan teknolojilerin bizim inovasyon genimizi daha fazla besleyebilmesi icin Hackathon'lar da duzenlemeye başladık İlkini Turkiye'nin de aralarında olduğu 10 ulkede yaklaşık 4 ay once ses ve goruntu tanıma teknolojileri duzenledik Şimdi ikincisini Mayıs ayında Turkiye'de ozel olarak duzenlemeyi planlıyoruz Bu da tamamen yapay zeka teknolojileri uzerine olacakGencleri yapay zeka teknolojilerini kullanarak P&G'e ozel cozumler geliştirmeye davet edeceğizacıklamasında bulundu
Onceki HaberTwitter da Cambridge Analytica'ya Veri Sattı
Son iki yılda veri tabanlı yenilikci urunler geliştirme konusunda onemli gelişmelere imza attıklarını acıklayan Peri, bu urunler arasında ClearBlue Dijital Ovulasyon Testi'ni ornek gosterdi Peri, kadınların hormon profillerine gore hamile kalma zamanlarını gosteren ClearBlue'nın akıllı uygulamasıyla ciftlerin cocuk sahibi olma şansını artırdığını belirtti ClearBlue, standart takvim uygulamalarından farklı; cunku standart bir algoritma uzerinden değil, her kadında farklı olan hormon verileri uzerinden bir tahminde bulunuyor Bu nedenle takvim uygulamaları yuzde 9 doğrulukla tahminde bulunurken ClearBlue yuzde 99 doğrulukta bulunabiliyoracıklamasında bulundu
P&G'nin en yeni inovatif uygulamalarından birinin de Olay markaları icin geliştirdikleri Skin Advisorakıllı telefon uygulaması olduğunu belirten Peri, Cilt yaşını hesaplayabilen bu uygulama kullanıcıların ihtiyaclarına gore urun onerilerinde bulunabiliyor Bu da veri analitiğinin cok basit noktalarda bile hem markaların hem de tuketicilerin gunluk yaşamını nasıl kolaylaştırabileceğini gosteriyordedi
Camaşır makinesi uzerinden deterjan siparişi almaya başlıyor imagesyapayzekayarismasibasliyor5ae887d728747 imagesyapayzekayarismasibasliyor5ae887d728747 Teknolojinin gelişimi sayesinde hem tuketicileri daha doğru anladıklarını hem de gelecek trendlerine yon verdiklerini kaydeden P&G Turkiye ve Kafkasya Yonetim Kurulu Başkanı TankutTurnaoğlu, tuketicilerin hayatlarını iyileştirecek cozumler uzerinde calıştıklarını belirtti Turnaoğlu, bu konuda Nesnelerin İnterneti (IoT) ve Yapay Zeka gibi en yeni teknolojilerinden de etkin bir şekilde yararlandıklarını belirterek yakın zaman once Vestel işbirliğiyle hayata gecirdikleri ve camaşır makinesi uzerinden otomatik Ariel camaşır makinesi deterjanı sipariş verilmesine imkan veren uygulamalarını ornek verdi Vestel ile birlikte hayata gecirdiğimiz proje IoT alanında Turkiye'de ilk, dunyada ise hali hazırda sayılı orneklerden biri Amacımız sadece en iyi deterjanı sunmak değil, aynı zamanda deterjanı eve taşıma derdine son vermek Uygulamanın canlı orneklerini yaz doneminde piyasada goreceksinizdedi
2020 yılına kadar dunyada nesnelerin internetini oluşturan birbirine bağlanabilir cihazların sayısının 34 milyara ulaşacağı tahmin ediliyor IoT cozumlerine yonelik harcamaların ise 2021 yılına kadar 6 trilyon dolara ulaşacağı hesaplanıyor IoT ayrıca ulkelerin hasılalarının buyumesine 2030 yılına kadar 10 ila 15 trilyon dolar arasında eklemede bulunacağı ongoruluyor
Turkiye'de ilk kez yapay zeka uzerine Hackathon duzenleyecek
P&G ayrıca sadece Turkiye'de genclere ozel sunduğu Banabak mobil uygulaması icin Hackathon duzenlemeyi planlıyor Turnaoğlu bu konuda da Pazarda iyi rekabet etmek en yeni teknolojileri yakından takip etmeyi gerektiriyor Gelişmekte olan teknolojilerin bizim inovasyon genimizi daha fazla besleyebilmesi icin Hackathon'lar da duzenlemeye başladık İlkini Turkiye'nin de aralarında olduğu 10 ulkede yaklaşık 4 ay once ses ve goruntu tanıma teknolojileri duzenledik Şimdi ikincisini Mayıs ayında Turkiye'de ozel olarak duzenlemeyi planlıyoruz Bu da tamamen yapay zeka teknolojileri uzerine olacakGencleri yapay zeka teknolojilerini kullanarak P&G'e ozel cozumler geliştirmeye davet edeceğizacıklamasında bulundu
Onceki HaberTwitter da Cambridge Analytica'ya Veri Sattı