hackturkiye
FD Üye
Genel itibariyle bakıldığında insanlar teknolojinin gelişmesiyle artık çoğu işlerini internet üzerinden yapmaktadır. Bu bağlamda artık kullanıcılar kendilerine ait web sayfaları kurmakta ve bunun üzerinden para kazanmaktadır. Bu durumda çoğu insanın web sayfaları ile ilgili pek bir bilgisi olmadığı bellidir. Fakat web sayfaları ile bilgisi olanlarında kendi aralarında rekabet oluşmaktadır. Çünkü kurulan web sayfalarına ne kadar çok ziyaretçi gelirse o kadar çok para kazanmaktadır. Bu durumda yapısal veriler devreye girmekte ve kullanıcıları, rakiplere nazaran daha avantajlı konuma getirmektedir. Bu özelliğin amacı avantajlarda oluşan yapısal özelliğin verilere dayanmış olmasıdır.
Genel itibariyle bakıldığında yapısal veriler bir sayfanın HTML’sine eklenen ve arama motorlarının anlayacağı formatta yazılmış kod parçalarına denir. Bir web sayfasının sınıflandırma anlamında sabit bir format olarak da tanımlanabilmesi bakımından Google’ın tanımlayıcı geniş yelpazesi olan Google arama motorunun sonuçlarında en üst seviyelerine çıkmaktadır. Bu koşullar ile kullanıcının daha çok ziyaretçi çekmesine neden olacaktır. Kullanıcılar web sayfaları çarken genellikle belirli bir amaç doğrultusunda açmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek tamamıyla kullanıcı performansına bağlı olmakta gelişim ile de mümkün olmaktadır.
Diğer taraftan Google yapısal verilerin güvenirliliği ile de ilgilenmektedir. Çünkü verilerin güvenliliği kullanıcılar için büyük önem arz etmektedir. Herhangi bir durumda oluşan teknik bir sıkıntı veya güvenlik durumunda Google ekibi gerekeni yapmakta ve kullanıcıların güvenliliğini sağlamaktadır. Bu yüzden Google sanal platformlar arasında en çok kullanıcısı olan bir yapı olmaktadır.
Ayrıca web sayfanızın içerdiği bilgiler konuyla alakalı ise ziyaretçi sayfanızda daha çok zaman harcayacaktır. Bu nedenle yapısal veriler uzun vade olarak düşünüldüğünde kullanıcının kurmuş olduğu web sayfasının zamanla üst sıralara çıkma imkanı vardır. Diğer taraftan üst sıralara çıkmanın yanı sıra marka bilinirliliği ve güvenirlilik ile de önemli olmaktadır.
Ve tabi, her ne kadar kullanıcının amacı arama motorunu sayfa düzeni ile alakalı bilgilendirmek olsa da hedefi, öteki bir hedefi olan kullanıcıyı bilgilendirme ilkesini göz ardı edilemez. Sadece SEO açısından getiri sağlamayı düşünerek hazırlamış olan içerikler, siteyi ziyaret eden kullanıcılara istediği bilgiyi vermiyor, kullanıcı sayfadan sıçrama denilen vakayla girmiş olduğu şeklinde ayrılıyor ise, arama motorları kullanıcının sitesinde yer edinen içeriklerden kuşku duymaya başlar. Ve şayet yer edinen içeriğiniz sıçrama tesiri yaratacak, iş görmez bir içerikse arama motoru botları kullanıcının site ve sayfasını cezalandırmaktan geri durmaz. Bu yüzden SEO sayfaların içeriğine gereken önemi vermelidir.
Genel itibariyle bakıldığında yapısal veriler bir sayfanın HTML’sine eklenen ve arama motorlarının anlayacağı formatta yazılmış kod parçalarına denir. Bir web sayfasının sınıflandırma anlamında sabit bir format olarak da tanımlanabilmesi bakımından Google’ın tanımlayıcı geniş yelpazesi olan Google arama motorunun sonuçlarında en üst seviyelerine çıkmaktadır. Bu koşullar ile kullanıcının daha çok ziyaretçi çekmesine neden olacaktır. Kullanıcılar web sayfaları çarken genellikle belirli bir amaç doğrultusunda açmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek tamamıyla kullanıcı performansına bağlı olmakta gelişim ile de mümkün olmaktadır.
Google’ın Yapısal Verilerle İlişkisi
Arama sonuçlarında veri sayfasına daha fazla ayrıntı ekleyen yapılandırılmış verilerle fiyat, yorum sayısı, derecelendirme oranı gibi önemli hususlar bir web sayfası için genellikle etkin olmaktadır. Bunun yanı sıra veri sayfasının reklamı, tanıtıcılığı ne kadar üst düzeyde olursa o kadar tıklanma alır ve kullanıcının geliri de artar. Genel anlamda Google reklam, tanıtım gibi konularda çok sayıda reklam almaktadır. Bu durum web sayfası kurucuları için çekici bir unsur olarak görülmektedir. Bununla birlikte Google ise hem dünyanın en çok kullanılan sanal platform olmasından dolayı hem de sayfalar verdiği reklamdan dolayı ciddi meblağlar kazanmaktadır.Diğer taraftan Google yapısal verilerin güvenirliliği ile de ilgilenmektedir. Çünkü verilerin güvenliliği kullanıcılar için büyük önem arz etmektedir. Herhangi bir durumda oluşan teknik bir sıkıntı veya güvenlik durumunda Google ekibi gerekeni yapmakta ve kullanıcıların güvenliliğini sağlamaktadır. Bu yüzden Google sanal platformlar arasında en çok kullanıcısı olan bir yapı olmaktadır.
Yapılandırılmış Verilerin SEO Açısından Önemi
Yapılandırılmış veriler arama motorlarının sayfanın içeriği ile ilgili anlama açısından kolaylaştırma ile kalmayıp kullanıcının sayfasını da Google arama motoru sonuçlarında üst sıralara çıkarmaktadır. Bununla birlikte kullanıcıların kurduğu web sayfaları üst sıralara çıkarak daha çok ziyaretçi çekmekte ve popülerlilik ve tanınmışlık gibi konularda ön plana çıkmaktadır. Tıklanma oranlarının yüksek olması ile sayfanın üst sıralara çıkmasına imkan tanır. Google arama motoru sonuçları ilk çıkan 3 sayfanın tıklanma oranı diğerlerine göre daha fazladır.Ayrıca web sayfanızın içerdiği bilgiler konuyla alakalı ise ziyaretçi sayfanızda daha çok zaman harcayacaktır. Bu nedenle yapısal veriler uzun vade olarak düşünüldüğünde kullanıcının kurmuş olduğu web sayfasının zamanla üst sıralara çıkma imkanı vardır. Diğer taraftan üst sıralara çıkmanın yanı sıra marka bilinirliliği ve güvenirlilik ile de önemli olmaktadır.
Yapılandırılmış Veri Çeşitleri Nelerdir?
Google şeklinde arama motorlarında, internet siteleri taramak için ziyarete gelen botlar devamlı güncellenir ve mevcut değişik faktörleri göz önünde bulundurarak alakalı aramalarda belli bir liste oluşturur. Tabi SEO açısından ilk sayfayı ve hatta ilk sıralamayı hedefleyen bir internet site sahibi iseniz, kullanıcıya verilen tavsiyelerden biri de tek bir yöntem ile istenilen seviyelere ulaşmak kolay değildir. Bu nedenle standart bir şekilde düzenlenmiş sayfalara göre yapılandırılmış veri kodlarını kullanarak, öne çıkan siteler içinde yer alabilir.Ve tabi, her ne kadar kullanıcının amacı arama motorunu sayfa düzeni ile alakalı bilgilendirmek olsa da hedefi, öteki bir hedefi olan kullanıcıyı bilgilendirme ilkesini göz ardı edilemez. Sadece SEO açısından getiri sağlamayı düşünerek hazırlamış olan içerikler, siteyi ziyaret eden kullanıcılara istediği bilgiyi vermiyor, kullanıcı sayfadan sıçrama denilen vakayla girmiş olduğu şeklinde ayrılıyor ise, arama motorları kullanıcının sitesinde yer edinen içeriklerden kuşku duymaya başlar. Ve şayet yer edinen içeriğiniz sıçrama tesiri yaratacak, iş görmez bir içerikse arama motoru botları kullanıcının site ve sayfasını cezalandırmaktan geri durmaz. Bu yüzden SEO sayfaların içeriğine gereken önemi vermelidir.